Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem z internetem ADSL, ciągłe rozłączanie


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 10
  • 14
  • 0

Problem z internetem ADSL, ciągłe rozłączanie

Witam, od 4 dni męczę się z moim internetem który notorycznie się rozłącza.

Internet rozłącza dosłownie co chwilę, niekiedy trwa to 2min, a nawet i 15.

Zdarza się że cały czas rozłącza i połączy na ok. 10/15 sec i w kółko.

Mam niby otrzymać nowy router (Funbox 2.0) lecz wiem że to nic nie zmieni bo niedawno był wymieniany.

Podejrzewam że jest to problem związany z jakąś awarią w centrali u mnie w mieście.

Aktualnie mam 80Mb/s lecz internet nigdy nie był szybszy niż 40Mb/s (wiem że jest to "do" i wszystko zależy od wielu czynników) - zastanawiam się czy po prostu nie lepiej zmniejszyć do tych 40...

Wracając do meritum, w jaki sposób mogę rozwiązać problem z internetem? Z kim się kontaktować by przyniosło to oczekiwany rezultat? Czy mogę prosić o zbadanie sprawy techników których się spodziewam?

Takie awarie miały już miejsce, jak w miarę pamięcią sięgam to rekordowy czas trwania takiej awarii trwał nieco ponad 2 tygodnie.

Aktualnie jest to niesamowicie upierdliwe ponieważ bardzo odbija się to na mojej pracy którą ze względu na panujące warunki odbywam zdalnie.

Zamieszczam poniżej status linii DLS z routera.

Status linii DSL.png

Bardzo proszę o pomoc co mogę w takiej sytuacji zrobić. Pozdrawiam gorąco!

7 ODPOW. 7

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19976
  • 57757
  • 784

Problem z internetem ADSL, ciągłe rozłączanie

@KaMaZzI jaki jest stan kontrolek na routerze? Chodzi mi bardziej o kontrolkę synchronizacji linii.

Jeżeli się świeci na czerwono, to będzie problem najprawdopodobniej między routerem a centralą.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 10
  • 14
  • 0

Problem z internetem ADSL, ciągłe rozłączanie

Wszystkie odpowiednie się palą na zielono, w panelu routera jest jedynie podczas rozłączania na czerwono


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19976
  • 57757
  • 784

Problem z internetem ADSL, ciągłe rozłączanie

@KaMaZzI to może być probkem na linii telefonicznej. Sprawdziłbym jeszcze połączenia między routerem a gniazdkiem abonamentowym u Ciebie w domu.

 

Czy od gniazdka do routera są jeszcze wpięte inne urządzenia, filtr, rozgałęziacz, telefon, spliter?


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 10
  • 14
  • 0

Problem z internetem ADSL, ciągłe rozłączanie

Router jest bezpośrednio podłączony, bez splitera ponieważ nie używam telefonu stacjonarnego.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19976
  • 57757
  • 784

Problem z internetem ADSL, ciągłe rozłączanie

@KaMaZzI wygląda więc na problem z linią kub centralą. Bez zgłoszenia nie rozwiążesz sanemu tego problemu. Synchronizacja linii jak na 80Mbit/s jest dość niska. Trzeba zgłosić tą usterkę, niech na infolinii również sorawdzą Twoją linię telefoniczną.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 10
  • 14
  • 0

Problem z internetem ADSL, ciągłe rozłączanie

Czy w takiej sytuacji kierować prośbę do techników czy zwyczajnie na infolinii?


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19976
  • 57757
  • 784

Problem z internetem ADSL, ciągłe rozłączanie

@KaMaZzI jeżeli masz kontakt do techników, to ja bym proponował z nimi się dogadać, ale jako podkładkę warto zgłoszenie zrobić na infolinii.

Jak technicy w porządku, to powinno szybko dać się sprawę załatwić.