- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Nowa umowa na internet Orange czyli więcej za mniej - tak się oszukuje klientów
Witam,
pragnę opisać jak pomarańczowy operator oszukuje klientów, którzy nie mają innej możliwości dostępu do internetu stacjonarnego niż Orange.
A więc tak, do tej pory mieliśmy Orange Love (Internet do 80 Mb/s + telewizja + telefon VoIP + numer komórkowy) i za to płaciliśmy 99zł. Internet działał realnie do 26 Mb/s, ale działał i był stabilny.
Tak się złożyło, że osoba na którą była umowa zmarła, więc poszliśmy załatwić np. przepisanie umowy do salonu. Jak się okazało nie można było tego zrobić.
Musieliśmy zawrzeć podobną nową umowę na Orange Love, ale już na gorszy Internet do 20 Mb/s, bo teraz już nie ma tej oferty do 80 Mb/s. Dodatkowo trzeba było wziąć obowiązkowo jakiś gównianany smartfon (ale to nie jest ważne dla tego wątku) i za to wszystko 110 zł.
No ok, Internet do 20 Mb/s, to tylko trochę mniej niż mieliśmy do tej pory.
Przyjechał technik, bo musiał nam wymienić dekoder do telewizji na super dekoder 4k. Niby zamontował usługę, twierdził, że będzie Internet jak wcześniej.
Niestety Internet został obcięty do 10 Mb/s / 1Mb/s. Zupełnie nie wiadomo dlaczego, przecież u nas działało te 26 Mb/s. Na umowie jest niby prędkość minimalna, którą te prędkości spełniają. Ale dlaczego usługa nie działa na pełni możliwości? Po co ten dekoder 4k jak przepustowość łącza na to nie pozwala. I najlepsze: oglądając zwykły program na dekodera już nie da się skorzystać z Internetu.
Co można w takim przypadku zrobić? Da się do kogoś zwrócić by odblokował prędkość Internetu na ile pozwala łącze?
Podsumowując: dostajesz mniej za więcej. A z prędkością Internetu cofasz się o 5-6 lat gdy mieliśmy umowę do 10Mb/s.
_____________
*Nazwa tematu poddana edycji zgodnie z netykietą - moderator Wojciech.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Nowa umowa na internet Orange czyli więcej za mniej - tak się oszukuje klientów
@Shake94 poprzez czat czy telefon spróbuj to wyjaśnić, tu na forum niestety nie pomożemy, technik u ciebie powinien pomiary zrobić 😉
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Nowa umowa na internet Orange czyli więcej za mniej - tak się dyma klientów
@Shake94 wcześniej miałeś usługę VDSL czyli linie do 1,2km długości. Po przełączeniu na ADSL powinieneś mieć pełne 20Mb/ sek. Fakt, inny zakres przenoszonego pasma, ale przy odwrotnym przejściu przeważnie są problemy. Tu nie powinno być. Jedynym wytłumaczeniem jest zły wywiad techniczny i podłączenie nową umową do dalszego obiektu centralowego. Mogło się zdarzyć, że do tej pory linia była skierowana do szafy ONU ( taka centrala uliczna) , a drugie łącze biegnie z centrali stacjonarnej polozon j dalej niż ONU przez co dostępna prędkość spadła wraz z wydłużeniem linii. Nie wierzę, że z dnia na dzień linia straciła dobre parametry i tylko 10 Mb/ sek pociągnie. Ja bym to reklamował, tym bardziej, że masz faktury na usługę do 80Mb/sek a więc dowód, że działało. VDSL zapięty na 25Mb/ sek świadczy o łączu długości 1,1 km ( matematycznie)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Nowa umowa na internet Orange czyli więcej za mniej - tak się dyma klientów
Popieram opinię, że zmiana technologii, a więc i prędkości podłączonego internetu wynika ze złego wywiadu technicznego. @Shake94 nie wspomina czy skutecznie rozwiązano umowę na osobę zmarłą... pisze tylko, że podpisano nową umowę. Może do nowego podłączenia doszło zbyt wcześnie, dlatego technik nie wiedział, że doszło do uwolnienia portu VDSL na centrali a w konsekwencji "zestawił" na ADSL. Należy wykorzystać te fakty w reklamacji, tak jak podpowiada @agat13
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Nowa umowa na internet Orange czyli więcej za mniej - tak się dyma klientów
Umowy na osobę zmarłą jeszcze nie rozwiązano, bo zależało nam by w czasie świąt telefon stacjonarny działał. Przeniesienie numeru stacjonarnego na nową wiązało się z wyłączniem go na pewien czas. Dlatego stara umowa jeszcze istnieje do 4.01. Potem mają przełączyć numer stacjonarny na nową i starą zakończyć.
@Misiek62 Możesz mieć rację, że podłączyli mnie teraz do innego portu.
Pytanie jak z nimi rozmawiać by wyegzekwować te przełączenie z powrotem na VDSL, bo przecież Ci konsultanci telefoniczni to nie mają o tym pojęcia, wiedzą tylko tyle co im system powie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Nowa umowa na internet Orange czyli więcej za mniej - tak się dyma klientów
@Shake94 musisz niestety zwolnić stare zasoby i natychmiast wystąpić o zwiększenie prędkości na nowej usłudze w związku ze zdjęciem starej. Wraz ze zmianą prędkości i technologii. Najlepiej w telepunkcie, bo konsultantowi wszystko wyjaśnisz i udowodnisz fakturami.
P.S. przecież musieli podłączyć Ciebie do innego portu, bo stary jest jeszcze zajęty....
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Nowa umowa na internet Orange czyli więcej za mniej - tak się dyma klientów
A więc poczekam aż przełączą numer stacjonarny na nową umowę i wtedy zacznę działać jak piszecie.
Nie wiedziałem, że to tak działa, że nie mogli podłączyć nowej umowy w stary port.
Dziękuję za sugestie, wrócę z tematem w styczniu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Nowa umowa na internet Orange czyli więcej za mniej - tak się dyma klientów
@Shake94 cóż, czyli trafiłem z rozeznaniem stanu ... szkoda tylko, że na centrali nie ma wolnego portu... bo wtedy byłaby możliwość podłączenia równolegle dwóch usług w technologii VDSL... Ale prawda jest taka, że teraz Orange inwestuje w światłowód, nie rozbudowuje się instalacji na miedzi.
Nie rozumiem po co chcesz podpisywać nową umowę na numer stacjonarny i dopiero potem działać w celu zmiany usługi - zwiększenia prędkości internetu. Wydaje się mnie, że powinno się dać w ramach jednego kontaktu z konsultantem.
Dopytam jeszcze, czy ten stacjonarny to w technologii tradycyjnej (PST) czy może w ramach pakietu Orange Love w technologii VOIP (telefon wpięty do routera)?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Nowa umowa na internet Orange czyli więcej za mniej - tak się dyma klientów
@Misiek62 Tylko w małych miastach do ulic gdzie nie ma zbyt wielu mieszkańców w kamienicach nie ciągną światłowodów bo im się nie opłaca. W takich lokalizacjach jesteś skazany na monopol Orange. Widać to w ich ofercie gdzie nie możesz wziąć samego Internetu, ani umowę na czas nieokreślony.
Ja mieszkam w dużym mieście, w bloku gdzie jest kilku dostawców Internetu, w tym Orange. I ja w takiej sytuacji mam sam światłowód na czas nieokreślony. Czyli to co chcę, bez żadnych telewizji i pakietów. Bo tu jest konkurencja, nie daliby samego Internetu to poszedłbym gdzie indziej.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Nowa umowa na internet Orange czyli więcej za mniej - tak się dyma klientów
@Shake94 no to się pogubiłem...masz ftth VDSL czy ADSL?
- « Poprzedni
- Następny »