Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem z rozłączeniem internetu do 80Mb/s


Poziom 10, Poszukiwacz
  • 5
  • 15
  • 0

Problem z rozłączeniem internetu do 80Mb/s

Witam wszystkich.

Posiadam FunBox 326F 

Umowę mam podpisaną na prędkość do 80Mb/s problem polega na tym że mam częste rozłączanie się internetu.Dziękuję za ewentualne odpowiedzi.

SmartSelect_20201219-161711_Samsung Internet.jpg

 

 

_______________

*Post wydzielony z tematu "Bardzo wolny internet i ścinki routera" - moderator Wojciech.

9 ODPOW. 9

Poziom 37, Guru **
  • 9395
  • 33850
  • 422

Problem z rozłączeniem internetu do 80Mb/s

@collins 31Mb/ sek na 7Mb/sek uploadu to w sumie niewiele, ale w normie. To około 900m linii. SNR dobry, a błędów jak na 2 doby synchronizacji niewiele ( co nie znaczy, że jest w porządku). Doprecyzuj czy chodzi o synchronizację modemu ( widać w menu np 2 dni) czy utratę sesji - brak czystego netu przy zestawionym połączeniu z centralą. Jak to weryfikujesz?


Poziom 10, Poszukiwacz
  • 5
  • 15
  • 0

Problem z rozłączeniem internetu do 80Mb/s

Dziękuję za odpowiedź.

Chodzi o to że np. świecą wszystkie diody na zielono ale internetu brak wyłączenie urządzenia i ponowne włączenie pomaga.Zdarza się też że kilka razy na dzień świeci czerwona dioda od internetu,ale nie codziennie.


Poziom 37, Guru **
  • 9395
  • 33850
  • 422

Problem z rozłączeniem internetu do 80Mb/s

@collins powodów może być wiele. Ja bym zaczął od przywrócenia ustawień fabrycznych. Ważne, abyś umiał w razie czego w menu modemu ustawić wifi, bo ustawienia loginu i hasła wejdą same po około 5 minutach.Jaki dokładnie to modem, z naklejki? Funbox 2 czy 1?


Poziom 10, Poszukiwacz
  • 5
  • 15
  • 0

Problem z rozłączeniem internetu do 80Mb/s

Z ustawieniami wifi sobie poradzę to jest FunBox 1 


Poziom 37, Guru **
  • 9395
  • 33850
  • 422

Problem z rozłączeniem internetu do 80Mb/s

@collins to od tego bym zaczął. Obserwuj działanie i przyrost błędów na linii 

Nie napisałeś jak korzystasz z netu. Po kablu czy tylko po wifi? 

 


Poziom 10, Poszukiwacz
  • 5
  • 15
  • 0

Problem z rozłączeniem internetu do 80Mb/s

 Tylko po wifi .Czy wymiana na FunBoxa 2 coś by zmieniło oczywiście na plus i czy istnieje taka możliwość


Poziom 37, Guru **
  • 9395
  • 33850
  • 422

Problem z rozłączeniem internetu do 80Mb/s

@collins dla wi-fi przy 31Mb/ sek problemu nie powinno być, mimo, że masz tylko 2,4GHz. Po resecie jak dalej będzie szwankował, to sprawdziłbym po kablu wtedy kiedy nie ma netu po wifi ,czyli wyeliminowałbym źle działające wifi. Jeśli by nie było transmisji po kablu, można myśleć o wymianie modemu na FB2 

Pomyśl o zgłoszeniu na czacie https://www.orange.pl/view/kontakt, bo w czasie rozmowy konsultant zweryfikuje te braki synchro w systemie. Po prostu się dowiesz i sprawdzisz jak usługa wygląda od strony systemów

Siłę sygnału wifi sprawdzisz na darmowej aplikacji wifiAnalyzer 

Anonim

Nie dotyczy

Problem z rozłączeniem internetu do 80Mb/s

@collins  masz chyba słaby sygnał wi fi, jak daleko od FunBox jest komputer? 

Jak masz możliwość to połącz komputer z FunBox kablem lan, można dopytać poprzez czat czy telefon, czy jest szansa na wymianę FunBox na nowszy model. 


Poziom 10, Poszukiwacz
  • 5
  • 15
  • 0

Problem z rozłączeniem internetu do 80Mb/s

@agat13 

Jutro zrobię reset fabryczny i zobaczę co będzie.. Dzięki

@Anonim 

Dziękuję za odpowiedź...Pozdrawiam