Nie osiągam pełnej prędkości światłowodu 8G/1G


Poziom 14, Tropiciel Przestworzy
  • 20
  • 32
  • 0

Nie osiągam pełnej prędkości światłowodu 8G/1G

Witam,

 

rodzina i znajomi wzięli światłowód 8 Gb/s z Funbox 10. Wykonując pomiar prędkości ze strony modemu niezależnie od pory dnia mają ponad 8200 Mb/s pobierania i ponad 1100 Mb/s wysyłania.

 

Ja jestem po kilkukrotnej wymianie modemu Funbox 10 wraz z pociągniętym na nowo kablem od skrzynki na klatce do mieszkania i nie potrafię przekroczyć 7000 Mb/s przez prawie cały dzień. Czasem w nocy pokażę się +/- 7500 Mb/s, ale to rzadkość.

 

Moc Rx sygnału: -14.672dBm

Moc Tx sygnału: 5.954dBm

 

Powinno to tak wyglądać czy mogę to reklamować?

 

Jak to u Was się prezentuję?


Screenshot_20251129_231254_Chrome.jpgScreenshot_20251129_231308_Chrome.jpg

________________
* Doprecyzowałem temat wątku – Bartłomiej

5 ODPOW. 5

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 424
  • 1538
  • 4

Nie osiągam pełnej prędkości światłowodu 8G/1G

Reklamować będzie cięzko - https://orange.binaries.pl/bw//20155/0/39336/b47b1b9e-7d69-414b-a035-241a766c4f26.pdf - masz większą prędkość niż minimalna. A rodzina i znajomi mieszkają w tym samym bloku?


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 15594
  • 64167
  • 825

Nie osiągam pełnej prędkości światłowodu 8G/1G

Zgłosić powinieneś. Jeśli konsultant ze swojego pomiaru uzyska ta samą prędkość testu powinien to zgłosić do działu technicznego. To zastanawiające, ale możliwe przy obciążeniu węzłów. Warto zweryfikować problem, bo i inni w otoczeniu go również mogą mieć. Może któreś z urządzeń liniowych nie wyrabia? To zawsze warto zbadać


Poziom 45, Pionier Misji
  • 33090
  • 40635
  • 1403

Nie osiągam pełnej prędkości światłowodu 8G/1G

W pasku adresu widać, że panel nie ładuje się prawidłowo. Proponuję zweryfikować na innym speedtescie różnych dostawców.

Lepiej to testować na pc podłączonym kablem z funboxem.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 424
  • 1538
  • 4

Nie osiągam pełnej prędkości światłowodu 8G/1G


@Piotrekk85napisał(-a)

W pasku adresu widać, że panel nie ładuje się prawidłowo. Proponuję zweryfikować na innym speedtescie różnych dostawców.

Lepiej to testować na pc podłączonym kablem z funboxem.


To jest brak SSL (czy HTTPS)


Poziom 14, Tropiciel Przestworzy
  • 20
  • 32
  • 0

Nie osiągam pełnej prędkości światłowodu 8G/1G

Dziękuję za odpowiedź - rzeczywiście prędkość jest większa niż minimalna chociaż wszędzie były pokazy, że światłowód wyciąga 8.2 Gb/s, a w rzeczywistości jest inaczej.

 

Mnie, rodzinę i znajomych dzieli kilka bloków. Wszyscy mieszkamy w miarę niedaleko siebie.

 

Zebrałem wiele próbek z różnych przedziałów czasowych i ewidentnie jest problem - być może związany z obciążeniem co moim zdaniem nie powinno mieć miejsca, bo w okolicy mało osób ma światłowód od Orange.

 

Przekazałem informację konsultantowi na czacie i po diagnostyce stworzył zgłoszenie do działu BackOffice, gdzie informatycy mają przeanalizować sprawę i w ciągu najbliższych 36h postarać się zdiagnozować problem i go usunąć.

Nie ma potrzeby testować za pomocą kabla modem-komputer.

 

Panel ładuje się prawidłowo - modem nie obsługuje połączenia przez HTTPS (SSL), więc używam HTTP - stąd wykrzyknik w URL.

 

__________

* Scalenie wpisów - Bartłomiej