Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Neostrada - połowa prędkości i pytanie o router

ROZWIĄZANE

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 9
  • 29
  • 0

Neostrada - połowa prędkości i pytanie o router

Dzień dobry,

 

mam dwa pytania związane z Neostradą. Pierwsza rzecz: posiadam łączę do 80 Mb/s, ale ze względu na ograniczenia techniczne realną prędkością było około 50-60 Mb/s./ Od kilku dni jednak prędkość pobierania znacząco spadła - Speedtest pokazuje wynik na poziomie około 27 Mb/s, tak po kablu, jak i WiFi.

 

Druga kwestia: chciałbym wymienić Funboxa na router Huawei AX3 WS7100-20 Dual Core Wi-Fi 6. Zauważyłem jednak, że w tym sprzęcie nie ma możliwości wpięcia się bezpośrednio do linii telefonicznej, co oznaczałoby konieczność podpięcia sprzętu do Funboxa i dopiero do komputera, co - jak mi się wydaje - dałoby negatywny efekt. Istnieje więc możliwość podłączenia Neostrady pod inny router niż domyślny, od Orange, w sposób bezpośredni? (Tak, wiem, to pytanie brzmi jak od mega laika :D).

 

Pozdrawiam serdecznie!
Piotrek.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14116
  • 58081
  • 706

Neostrada - połowa prędkości i pytanie o router

@Piotrek66 jak widzisz grunt to wiedzieć czego się chce i jak o to zapytać. Technik zrobi reset i sprawdzi na centrali. Niech określ długość i tłumienie linii. Posprawdza gdzie mogło nastąpić pogorszenie jej jakości i ewentualnie zmieni parę na kablach. Informuj...

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

18 ODPOW. 18

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19491
  • 56379
  • 766

Neostrada - połowa prędkości i pytanie o router

@Piotrek66 trzeba dobrać router obsługujący vDSL, nie może to być router aDSL, bo to już inna technologia. Podpinanie kolejnego routera do FunBox-a mija się z celem, chyba, że chcesz powiększyć zasięg WiFi.

Co do prędkości, to podeślij screeny z synchronizacji linii na routerze. Będzie można coś więcej napisać.

Anonim

Nie dotyczy

Neostrada - połowa prędkości i pytanie o router

@Piotrek66  jeśli masz taki spadek prędkości, to coś nie tak z internetem, zgłoszenie zrób.

Lepszy router to przykładowo FRITZ!BOX 7369, na Allegro do kupienia za rozsądne pieniądze 😉


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14116
  • 58081
  • 706

Neostrada - połowa prędkości i pytanie o router

@Piotrek66Tak jak pisze @ketrasaArtur warto się przyjrzeć parametrom DSL łącza. Zrób screena z menu modemu, zerkniemy. Spadek prędkości może być spowodowany pogorszeniem parametrów dynamicznych linii lub problemami ze sprzętem (po obu stronach linii-modem i centrala).

Co do polepszenia zasięgu czy pracy w sieci wewnętrznej na obcym modemie/routerze, to musi być to router z wejściem liniowym (dla łącza miedzianego z obsługą technologii VDSL). Wszystko zależy do czego chcesz używać podsieci. Jeśli tylko do www to można zaryzykować podpięcie dodatkowego superroutera w kaskadzie za FB i już...(oczywiście z odpowiednimi ustawieniami), jeśli grasz, to warto zastąpić FB...ale z kolei jak masz IPTV z Orange, będą kłopoty z ustawieniami...Z VoIP podobnie...Jak widzisz, niełatwo...

Zdradź nam jeszcze tajemnicę jak dokładnie mierzysz ten spadek uploadu ( koniecznie  speedtest certyfikowany)?


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 9
  • 29
  • 0

Neostrada - połowa prędkości i pytanie o router

@ketrasaArtur, @Anonim, @agat13 - dziękuję Wam panowie za informacje. Co do routera, zastanowię się w takim razie nad kupnem takiego, obsługującego vDSL. Tylko pytanie: czy sprzęt od zewnętrznych producentów będzie lepszy od urządzeń dostarczanych przez Orange?

 

Odnośnie prędkości - do wpisu dołączam screen z parametrami łącza. Gwoli wyjaśnienia @agat13, chodzi o prędkość downloadu, a nie uploadu. 🙂

 

neostrada-parametry.jpg


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14116
  • 58081
  • 706

Neostrada - połowa prędkości i pytanie o router

@Piotrek66Parametry liniowe w normie. 29/5,7 Mb/sek są akceptowane wedle umowy jako prawidłowe dla usługi (mieszczą się w zakresie poprawności działania). SNR ok. Błędy są, ale niewiele...Diagnostyka modemu niestety skromna, więc i zerknięcie takież samo. Co poradzę na początek? Jeśli nie boisz się resetu do fabryki zawsze możesz zrobić zapisując ustawienia (backup) modemu. Odświeżysz sprzęt i po zalogowaniu odczytasz parametry "na świeżo". Drugim etapem jest sprawdzenie stanu linii na "ostatniej mili" czyli w domu. Warto prześledzić czy się coś nie wypięło, poluzowało i czy złącza są ok, a w gniazdku żyły sa dobrze przykręcone pod śruby. Optycznie zerknij, czy kabelek jest cały, nie przyciśnięty czy uszkodzony.Te działania nic nie kosztują. W końcu zadzwoń na infolinię/czat i poproś o restart portu i DLM. Zrobisz czyszczenie po stronie centrali, a doradca powie co widzi w systemach wedle Twojego łącza. Jak widzisz możesz wiele,kwestia czy chcesz...Zawsze możesz zgłosić reklamację na transfer i czekać na opinię montera, ale to może Cię kosztować opłatę za asystę płatną...

Jeśli myślisz o zakupie alternatywnego routera musisz dojść najpierw do ładu z linią i usługa na FB, a później zamieniać

 


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 9
  • 29
  • 0

Neostrada - połowa prędkości i pytanie o router

Jeśli chodzi o prędkość, dotychczas wynosiła prawie dwukrotnie więcej, więc problem istnieje. Spróbuję różnych opcji i rozwiązań, ewentualnie skontaktuję się z infolinią. Może jednak problem jest po "ich" stronie.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14116
  • 58081
  • 706

Neostrada - połowa prędkości i pytanie o router

@Piotrek66Wiesz już co robić, więc akcja jest po Twojej stronie 🙂

W razie pytań...jesteśmy


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 9
  • 29
  • 0

Neostrada - połowa prędkości i pytanie o router

Okej, przywróciłem Funboxa do ustawień fabrycznych, po oczyszczeniu parametry raczej się nie zmieniły (dorzucam screen w załączniku). Kabelki posprawdzane, wydaje mi się, że z nimi problemów nie ma. No to zostaje mi na razie kontakt z infolinią.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14116
  • 58081
  • 706

Neostrada - połowa prędkości i pytanie o router

@Piotrek66Pamiętaj, że podczas obniżania się parametrów liniowych następuje zmiana profilu ustawień usługi na centrali. Tzw DLM "trzyma" te słabsze ustawienia i tylko reset po stronie operatora może spowodować ustawienie/wynegocjowanie wyższej prędkości od nowa