Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

ROZWIĄZANE
Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

Dzień dobry, mam problem z Neostradą. Problemem jest niska prędkość działania - 1.60 Mbps.
4 telefony do Orange, 3 razy informacja, że na mojej linii nie da się wyciągnąć więcej niż 1.50 Mbps, a to jest bzdura, bo router synchronizował się czasami na > 2000 kbps, a raz na 4500 kbps
4 telefon, Orange zostało poinformowane o zwiększeniu prędkości do tych 4500 kbps, także technicy przyjechali sprawdzić prędkość na testerze. Wyszła 4800 kbps, pojechali na centralę sprawdzić węzły i tyle zrobili.
Odległość od centrali - według kalkulatora ADSL to około 4.3km
Router - Orange Modem Wi-Fi (TP-link TD-W8950N)
DSL.PNG

Tu załączone parametry z routera.
Odnośnie nich to margines SNR się waha pomiędzy 2-7 dB
a tłumienie 57-60dB
A instalacja telefoniczna w moim domu ma ~22 lat

Po nocy robi się sporo błędów HEC 

I mam wyłączone IPv6 jak coś
I pytanie: Czy mogę osiągnąć na tych parametrach stabilne 3-4 Mbps?

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:
Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 27192
  • 17891
  • 1206

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

Tylko osobiście przemyśl strategię jaką masz przed reklamowaniem w Orange/UKE/
Na początek ustal co jest najważniejsze:
1) zerwanie umowy bez kary - do tego wystarczy umiejętnie napisać reklamację do Orange
2) naprawa usługi - tu trzeba przejść ścieżkę - zgłoszenie techniczne= jedno, drugie, trzecie. Po trzecim warto zrobić reklamację, potem odwołanie. Gdy dostaniesz pismo (nie sms czy telefon) z informacją, że stanowisko Orange jest "ostateczne" - wtedy można pisać do UKE.
3) bonifikaty finansowe lub stała zniżka - bonifikaty finansowe to niestety trzeba pisać co miesiąc i domagać się zgłoszeń w konkretną kwotą (wg regulaminu można ją wyliczyć), stałych zniżek Orange już nie daje
4) coś innego - to musisz napisać to coś może podpowiemy.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

307 ODPOW. 307
Highlighted

Poziom 31, Ekspert
  • 1741
  • 1871
  • 101

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

@Konto usunięte  Bardzo duże tłumienie, będzie więcej niż 4 km jeżeli wszędzie po drodze są styki OK. Sprawdź swoją instalację domową, a przede wszystkim kabelek od gniazdka do routera. 

Ja bym rozważał przejście na LTE przy takich parametrach po zakończeniu umowy.

Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

@BORAX Dokładniej główne gniazdo? Ja mam tak: gniazdo główne (znajduje się ono na zewnątrz budynku) - kabel łączący główne gniazdo ze splitterem - splitter - router. A ja kabel łączący splitter z routerem wymieniałem na krótszy, ale to nic nie dało. A odnośnie stanu linii to trochę kiepsko bo 1 słup (jeszcze za czasów TP) na którym chyba działa neostrada (wnioskując po mapie zasięgu Orange) to jest tak jakby trochę przechylony

To moje główne gniazdoTo moje główne gniazdo

Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

A ja niestety muszę się męczyć z Neostradą bo dużo alternatyw nie mam... Radiówka? Masakra, prędkość wyraźnie skacze + wysokie ceny. LTE? No nie wiem... Miałem brać, ale ostatecznie umowa na neo została przedłużona.
08.07.2019 edit: prędkość spadła do 1520 kbps

Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

A chciałbym mieć chociaż te stabilne 3-4 Mbps 

Highlighted

Poziom 31, Ekspert
  • 1741
  • 1871
  • 101

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

@Konto usunięte  Spróbuj zgłaszać jeszcze raz. Jak nie, to musisz wybrać LTE.

Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

@BORAX Dobra, będzie trzeba się dobijać na infolinię Orange. A odnośnie LTE to jak wyjdę z telefonem na dwór to osiąga 15-20 Mbps, a w pomieszczeniu z najlepszym zasięgiem 2-13 Mbps (średnio 7). Póki co nie mogę przejść na LTE ze względu na przedłużenie umowy na neo.

Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

Szkoda kasy na dzwonienie lepiej pomyśleć nad tym LTE. Po co się łudzić, że coś poprawią.   

Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

Po raz 3 powtarzam, że LTE nie mogę wziąć ze względu na przedłużenie umowy na neo. Tak to bym brał bez zastanowienia. Jak zakończy się umowa to biorę LTE i będzie spokój.

Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

A co by pomogło na przyspieszenie neo? Próba synchronizacji na PPPoA VC-Mux? Wymiana całej instalacji? Wymuszenie ustawienia na DSLAM'ie na sztywno 10 Mb? Bo ja nie wiem.