Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Jednostronne przełożenie terminu wizyty instalatora

ROZWIĄZANE

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 6
  • 16
  • 0

Jednostronne przełożenie terminu wizyty instalatora

Dzień dobry,

 

Od 6 dni czekamy na telefon od technika, który miał zadzwonić w ciągu 24 godzin. Mimo upływu czasu nie otrzymaliśmy żadnego kontaktu.

 

Dodatkowo, mimo ustalonego terminu instalacji na dzisiaj, wczoraj otrzymaliśmy informację o jej opóźnieniu o 16 dni. Jest to absolutnie nieakceptowalne, zwłaszcza że 20 lutego kończy się nasza umowa z Play i zostaniemy bez internetu.

 

Żądamy natychmiastowego kontaktu ze strony technika oraz ustalenia nowego, pilnego terminu instalacji. Dalsze opóźnienia są nie do przyjęcia, a takie zachowanie jest niepoważnym traktowaniem klienta dla tak dużej i renomowanej firmy, jaką jest Orange.

 

Z wyrazami szacunku

Piotr

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14677
  • 60363
  • 747

Jednostronne przełożenie terminu wizyty instalatora

@Pmag  no to już wiesz. Dopiszę: ta prędkość usługi wymaga przy pierwszym kliencie z danego OPP wymiany karty na xgs-pon. To niestety trwa, bo realizuje to inny dział niż instalatorzy i umówić mogą dopiero po podpisaniu zamiany tej karty na nową 

Stąd przesunięcia terminu pierwotnego..

Widzisz jakie cuda: my wiemy, a konsultanci nie zawsze...

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

12 ODPOW. 12

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14677
  • 60363
  • 747

Jednostronne przełożenie terminu wizyty instalatora

@Pmag  niestety, to forum użytkowników i takie posty już były. Wyjaśnialiśmy dlaczego przejście miedzyoperatorskie z usługami światłowodu jest skomplikowane systemowo. Zamówienie w Orange musi mieć etap: wykonane przyłącze i gniazdko gotowe do instalacji dla Orange. Bez tego kroku proces wisi. Ten krok operator sieci musi wykonać po końcu umowy z dotychczasowym operatorem  ( Play) .

Takie zasady...

https://nasz.orange.pl/t5/Sie%C4%87-i-dost%C4%99pno%C5%9B%C4%87-us%C5%82ug/Przej%C5%9Bcie-od-lokalne...

Taka wizyta jest ciężka do zgrania bez przerwy w dostawie netu 


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 421
  • 1623
  • 6

Jednostronne przełożenie terminu wizyty instalatora

@Pmag  takie rzeczy reklamuj do BOK.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 6
  • 16
  • 0

Jednostronne przełożenie terminu wizyty instalatora

Dzięki za odpowiedź, ale nie jest jak piszesz. Tu chodzi o całkiem nowy podłączenie światłowodu(do tej pory mam po przewodzie antenowym). Godziłem się na opłatę u obu operatorów(Orange i Play), aby nie zostać bez internetu. Miałem 9 dni widełek, a tu okazuje się, że zostanę tydzień bez usług.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14677
  • 60363
  • 747

Jednostronne przełożenie terminu wizyty instalatora

@Pmag  a widzisz..kwestia konkretnej informacji, bo ten aktualny operator świadczy również FTTH.

Zapytam: przyłącze doziemne czy napowietrzne. Choć i tak to bez różnicy, bo przy niskich temperaturach technicy mogą nie wykonywać instalacji zewnętrznych.

Tu może wchodzić w grę jeszcze jeden aspekt. Na jakiej sieci będzie usługa? Kto będzie operatorem tej sieci ( nie usługodawcą)? Tu czasem zawodzi komunikacja pomiędzy jednym operatorem, wykonującym przyłącze, a drugim, dostawcą usługi i urządzeń.

Warto dopytać o te sprawy 

 


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 6
  • 16
  • 0

Jednostronne przełożenie terminu wizyty instalatora

  • Tu instalacja ma być w Krakowie, w bloku. Na klatce schodowej jest skrzynka Orange, zaraz obok moich drzwi. Instalacja banalna, bo nawet nie trzeba wiercić. Mało tego, chciałem skontaktować się z technikiem, aby przygotować mieszkanie do instalacji, tj zdjęcie listew przypodłogowych, odsunięcie mebli, tak aby instalacja przebiegła szybko i sprawnie. 

Jestem totalnie zaskoczony takim podejściem Orange do klienta. Uważam, że informacja powinna być telefoniczna i powinienem być poinformowany o dokladnej przyczynie. Tu, to ja się staram o kontakt. Czuję się jak petent, a nie klient 


17393634346596016699456911329802.jpg

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14677
  • 60363
  • 747

Jednostronne przełożenie terminu wizyty instalatora

@Pmag  tu masz całkowitą rację. 

W świetle tego co mówisz nie widzę żadnych problemów technicznych z podłączeniem, czyli dochowaniem pierwotnego terminu.

Jeszcze jedno pytanie: jaka prędkość zamówiłeś? To ważne, bo dla 8Gb/sek terminy są dłuższe bo wiążą się ze zmianą urządzeń sieciowych 


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 6
  • 16
  • 0

Jednostronne przełożenie terminu wizyty instalatora

Właśnie 8Gb. Ale i tak mogli zadzwonić i przeprosić za zaistniałą sytuację. Postawienie przed faktem dokonanym, to nieprofesjonalne podejście do klienta 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 24
  • 106
  • 0

Jednostronne przełożenie terminu wizyty instalatora

U mnie internet był zakładany w grudniu, również w bloku, nie była to wcale taka prosta sprawa.

Na pierwszy termin technik przyjechał na 10 minut, zrobił zdjęcia na klatce schodowej i pojechał wystąpić o pozwolenie do administratora wspólnoty mieszkaniowej. Co prawda Orange 4 miesiące temu dostał zgodę na instalację Światłowodu w bloku, ale dotyczyła ona niby tylko instalacji w szachcie zbiorczym, nie rozprowadzenie do poszczególnych mieszkań (według mnie nie jest to prawda, w projekcie było wyraźnie napisane o podłączeniu poszczególnych mieszkań, ale co ja tam wiem). Co ciekawe sąsiad z naprzeciwka, który ma ścianę graniczącą z tym szachtem mógłby mieć światłowód założony podczas jednej wizyty, bo nie wymaga to prowadzenia instalacji po klatce tylko bezpośredniego przewiercenia się do lokalu - tak powiedział technik.

Po dwóch tygodniach od wizyty nic się w temacie nie działo, dopiero po moim kontakcie z administratorem okazało się, że Orange chce ten metr światłowodu do mojego mieszkania doprowadzić w rurce, a Administrator wymaga doprowadzenia w korytku kablowym 😄 Na szczęście udało się ustalić wspólną wersję (korytka, które technik musiał specjalnie na tą okazję podobno kupić 😄 ) i już po 3 tygodniach od pierwotnego terminu mogłem się cieszyć Światłowodem w domu.

Więc jeśli masz możliwość to dowiedz się w administracji budynku, czy sprawa nie utknęła gdzieś na jakimś etapie uzgodnień.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14677
  • 60363
  • 747

Jednostronne przełożenie terminu wizyty instalatora

@Pmag  no to już wiesz. Dopiszę: ta prędkość usługi wymaga przy pierwszym kliencie z danego OPP wymiany karty na xgs-pon. To niestety trwa, bo realizuje to inny dział niż instalatorzy i umówić mogą dopiero po podpisaniu zamiany tej karty na nową 

Stąd przesunięcia terminu pierwotnego..

Widzisz jakie cuda: my wiemy, a konsultanci nie zawsze...