- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet zwalnia po czasie kilku minut
Witam, posiadam światłowód od Orange i mam taką sytuację, że kiedy łączę się z internetem to prędkość pobierania wynosi jakieś 60mb/s, a kiedy upłynie niewiele czasu to prędkość ta zwalnia kilkukrotnie. Musiałbym się w kółko rozłączać i łączyć, żeby utrzymać porządną prędkość.
Czy jest jakiś sposób żeby to naprawić?
PS. Router jest zaktualizowany
_______________
Wpis edytowany - Rafał
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet zwalnia po czasie kilku minut
Jest podobny temat, wypada go przeczytać i zrobić certyfikowany test internetu, nie robić testów szybkości internetu w przeglądarce, bo są zafałszowania 😎
Inna sprawa, szybkość internetu jest wyrażana w Mb/s czy GB/s, inne wartości są błędne 😎
Co do tematu, serwer decyduje jaką szybkość ci ustawi, zależne to jest od jego obciążenia, na początku zawsze jest szybciej 😎
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet zwalnia po czasie kilku minut
@Lutek3 poczytaj ten wątek Światłowód nie pobiera z pełną prędkością - Nasz Orange
Pokaż również certyfikowany speedtest najlepiej stąd PRO Speed Test - pomiary jakości usługi dostępu do Internetu
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet zwalnia po czasie kilku minut
@Lutek3 testujesz po wifi? Zacznij od testu certyfikowanego, to punkt wyjściowy do dalszych testów. Bez tego wiesz tyle co i my
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet zwalnia po czasie kilku minut
@Lutek3napisał(-a)Witam, posiadam światłowód od Orange
Cieszymy się razem z Tobą. Jakbyś jeszcze napisał jaką masz prędkość na umowie, to byłoby superaśnie.
i mam taką sytuację, że kiedy łączę się z internetem
OK, zaczynam się gubić. Jak się z tym internetem łączysz? Mentalnie czy może przy pomocy jakiegoś sprzętu? Zakładam że chyba jednak chodzi o sprzęt. Wiesz, byłoby łatwiej pomóc Ci znaleźć rozwiązanie problemu gdybyś z grubsza nakreślił kontekst, na przykład: jaki to sprzęt? Telefon (android czy ajfon), tablet, laptop, komputer, konsola, a może inteligentna żarówka? Jakim medium ten sprzęt jest podłączony do rutera który dzierżawisz od Orange? Czy może masz własny ruter? Generalnie jaki to ruter?
to prędkość pobierania wynosi jakieś 60mb/s,
Zaraz, zaraz, jaka prędkość pobierania? Co pobierasz i skąd? Jesteś pewien jednostek? Na pewno chodzi ci o milibity na sekundę? A może jednak megabajty na sekundę? To wtedy skrót byłby MB/s (ewentualnie MBps). Precyzja wyrażania się jest istotna, jeśli chcesz uzyskać jakąś pomoc.
a kiedy upłynie niewiele czasu to prędkość ta zwalnia kilkukrotnie.
Co to jest "niewiele czasu"? Minuta, sekunda, godzina? No dobra, czepiam się.
Musiałbym się w kółko rozłączać i łączyć, żeby utrzymać porządną prędkość.
Rozumiem że ta prędkość, którą masz po ponownym połączeniu jest dla ciebie OK? To jeszcze napisz na czym polega to "w kółko rozłączanie i łączenie". Wyszarpujesz światłowód z rutera czy jak?
Czy jest jakiś sposób żeby to naprawić?
No na pewno jest. Masz umowę w której są zapisy gwarantujące określoną jakość usług. Pozostaje je wyegzekwować. Na Twoim miejscu zacząłbym od zdiagnozowania problemu. Jak? Nie wiem, za mało napisałeś.
PS. Router jest zaktualizowany
Cieszymy się wraz z Tobą, że tak uważasz. Na wszelki wypadek (gdybyś się jednak mylił) dobrze byłoby podać wersję oprogramowania którą ten ruter (jaki to konkretnie model?) w tej chwili ma. Nie jest to może krytycznie istotne i nie masz wielkiego wpływu na to czy faktycznie "ruter się zaktualizował" czy nie, ale im więcej danych podasz tym większa szansa że uzyskasz sensowne podpowiedzi.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet zwalnia po czasie kilku minut
Taki problem występuje na wszyskich urządzeniach w tej sieci lokalnej?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet zwalnia po czasie kilku minut
@Lutek3napisał(-a)Witam, posiadam światłowód od Orange i mam taką sytuację, że kiedy łączę się z internetem to prędkość pobierania wynosi jakieś 60mb/s, a kiedy upłynie niewiele czasu to prędkość ta zwalnia kilkukrotnie. Musiałbym się w kółko rozłączać i łączyć, żeby utrzymać porządną prędkość.
_______________
Wpis edytowany - Rafał
Z ciekawości, @Lutek3 jaką masz prędkość w umowie? wydaje się, że w miarę nowe instalacje i umowy z Orange nie oferują tak niskich prędkości. Pomysł, który opisujesz - rozłączanie i łączenie w kółko - nie da Ci żadnej ciągłości w korzystaniu z zasobów internetu.
Standardowy zestaw proponowanych działań obejmuje weryfikację jakości połączeń od modemu do innych używanych urządzeń. Jeśli WiFi, to choćby testowe sprawdzenie połączenia przez kabel. Jeśli kablowe, to wymiana kabla, albo zamiana gniazd - jeżeli są inne do dyspozycji.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet zwalnia po czasie kilku minut
Prędkość to 600 Mb/s
Ten problem występuje kiedy łącze się z byle jakiego urządzenia poprzez Wi-Fi.
Na przykład pobieram grę na komputerze albo na PS5.
Miałem na mysli, że musiałbym w kółko rozłączać łączyć ponownie urządzenie z WiFi, bo ta wysoka prędkość jest tylko w kilku pierwszych minutach przy połączeniu, a potem drastycznie zwalnia.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet zwalnia po czasie kilku minut
Czy możesz podłączyć się po kablu i sprawdzić czy wtedy też jest problem?
Generalnie używane bylejakiego sprzętu nie jest wskazane. Lepiej kupić coś porządnego.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet zwalnia po czasie kilku minut
Hmmm, skoro prędkość 600MB, to można założyć, że jest FB6. Zakładam też, że nie masz w nim ustawień dzielących pasmo pomiędzy poszczególne urządzenia i limitujących dla nich prędkość. Więc pozostaje szukać problemu w urządzeniach "odbiorczych". Może masz zbyt obciążony kanał, albo odbierasz sygnał w zbyt dużej odległości od routera. Może "postaw gdzieś po drodze" wzmacniacz sygnału.
- « Poprzedni
- Następny »