Nie można wyświetlić tego widżeta.

Internet domowy - przyśpieszenie prędkości

Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 12
  • 0

Dzień dobry,

Posiadam w Orange umowę na internet domowy o prędkości do 80mb/s.

Niestety aktualnie maksymalna prędkość to 30mb/s. Router jaki posiadam to FunBox 2.0, który jest podłączony do gniazda telefonicznego.

Niestety do mojego domu nie jest doprowadzona jeszcze instalacja światłowodu.

Czy jest jakaś opcja na zwiększenie prędkości aktualnego internetu?

Jestem w tym temacie zielony, także proszę o sugestie.

Zastanawialem się czy być może jest to problem starego kabla poprowadzonego z gniazda telefonicznego do routera, ale na początku zapytam Państwa o rade.

Pozdrawiam.

13 ODPOW. 13

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14376
  • 59049
  • 721

@wedzikowski  prędkość maksymalna usługi zależy wyłącznie od długości łącza i jego jakości. Od kabli użytych do instalacji, ilości złączek w instalacji wewnętrznej budynku, oraz stanu tej instalacji. 

Opisz dokładnie jak to wygląda. Przyłącze doziemne czy napowietrzne? Ile gniazdek i jakie przewody i kable instalacyjne zostały użyte 

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6527
  • 26760
  • 217

@wedzikowski 

Przegląd kabli możesz zrobić, ale jeśli połączenie jest stabilne, to IMHO nie warto mieszać. Lepiej raczej nie będzie.

• 19850
  • 57436
  • 783

@wedzikowski głównym wyznacznikiem osiąganej prędkości na łączach miedzianych, to jest odległość do centrali oraz jakość i stan techniczny linii. Pokaż parametry swojej linii z routera. Będzie możliwość wywnioskować, czy jest jakaś możliwość na poprawienie prędkości. Jeśli internet masz stabilny, to czasami lepiej nic nie ruszać, bo można pogorszyć osiągi. Natomiast Orange już przestaje modernizować łącza miedziane 

• 14376
  • 59049
  • 721

@wedzikowski  to ja poradzę jeszcze coś. Weryfikację długości łącza. Według synchronizacji masz linie długości około 1,2 km