Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Funbox internet kablowy spadek prędkości


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6659
  • 27373
  • 217

Funbox internet kablowy spadek prędkości

@patryk6541nie chodzi o kurz, tylko o to, że gnizdko jest połamane. W dodatku nowe są tanie jak barszcz a wymiana jest banalna. Ale skoro wolisz żeby ci co chwilę zrywało połączenie, to nikt nie będzie cię na siłę uszczęśliwiał.

 


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29508
  • 271

Funbox internet kablowy spadek prędkości

@j131  według mnie gniazdko jest całe, a wtyk lan na pierwszym planie zdjęcia sprawia wrażenie jakby było odłamane


Poziom 34, Ekspert Galaktyczny
  • 2732
  • 11281
  • 110

Funbox internet kablowy spadek prędkości

@patryk6541wymień gniazdko telefoniczne na nowe, kup   nowy kabel telefoniczny  rj11  i wymień go od gniazdka  telefonicznego do modemu Funbox 2.0  Jeszcze możesz zrobić test certyfikowany pomiar prędkości na komputerze tylko musisz zarejestrować się na stronie https://pro.speedtest.pl/. Pobrać program Pro speed test. Uruchomić  go i podać token. Przed uruchomieniem testu musisz wyłączyć Wi-Fi w modemie i odłączyć pozostałe kable ethernet, zostawiając tylko podłączony kabel ethernet łączący modem z komputerem. Test skłąda się z 6 etapów po 30 minut lub 20 minut teraz już nie pamietam ale coś w tym przedziale  Taki test pozwoli działowi informatycznemu, technicznemu na zweryfikowanie problemu co się dzieje z twoją linią. Tutaj masz instrukcje przeprowadzenia testu pro speed test https://pro.speedtest.pl/pomiar_certyfikowany_i_niecertyfikowany.  Najpierw tak jak pisałem wyżej wymień gniazdko i kup nowy kabel telefoniczny i wymień go a później przeprowadź ten test. Pozdrawiam 🙂 


Poziom 34, Ekspert Galaktyczny
  • 2732
  • 11281
  • 110

Funbox internet kablowy spadek prędkości

Gniazdko telefoniczne jak  wymieniałem to wymieniłem na takie gniazdo telefoniczne 1xRJ11 6P4C natynkowe ale są w sprzedaży te stare typy które masz teraz czyli  gniazdo telefoniczne ścienne 6p4c RJ11 + stary typ.

 

 
 

Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2774
  • 10249
  • 54

Funbox internet kablowy spadek prędkości

@patryk6541 dobre gniazdko nie słuchaj kolegów. Jak jest za szafą i nic tam nie majstrowałeś to co najwyżej styki mogły zaśniedzieć przez te lata. Ale i tak obstawiam że problem jest z kablami na linii a na to nie masz zadnego wpływu. Zgłoś uszkodzenie i tyle. Monter może znajdzie dla Ciebie lepsze pary w kablu.

 

 

 


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29508
  • 271

Funbox internet kablowy spadek prędkości

@Pablo5  jak pisałem wcześniej i pisze @marder gniazdo jest całe, po kiego grzyba doradzasz @patryk6541  wymieniać gniazdko skoro nic mu nie dolega 🤔... problemem słabych parametrów u kolegi @patryk6541 jest linia.


Poziom 34, Ekspert Galaktyczny
  • 2732
  • 11281
  • 110

Funbox internet kablowy spadek prędkości

@slav72ja myślałem wewnątrz kable co wchodzą do gniazdka, że mogą być zaśniedziałe i mogą płatać figle Wstawię zdjęcie środka gniazdka i kabli w nim, które tam wchodzą.  Pozdrawiam 🙂

 
gniazdo-telefoniczne-rj11-alantec-b-iext70833783.jpg

 

 

Bo u mnie było coś takiego. Wymieniłem i wszystko działało poprawnie ale jeśli się mylę @slav72 to mnie popraw. Pozdrawiam 🙂

 


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29508
  • 271

Funbox internet kablowy spadek prędkości

@Pablo5  nie chodzi o poprawianie Ciebie, tylko o fakt braku konieczności wymiany gniazda u kolegi @patryk6541 , a na zaśniedziałe styki w gnieździe też jest rada i nie jest to akurat wymiana gniazda tylko przeczyszczenie styków (o czym to w jednym z wątków na forum wspomniał @agat13 i doradził jak wykonać).


Poziom 34, Ekspert Galaktyczny
  • 2732
  • 11281
  • 110

Funbox internet kablowy spadek prędkości

Ok 🙂


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6659
  • 27373
  • 217

Funbox internet kablowy spadek prędkości

@patryk6541 

OK, faktycznie z tym gniazdkiem to trochę się pospieszyłem z opinią. Zasłaniająca gniazdko wtyczka RJ11 wyglądała jak pęknięcie gdy widziałem to na ekranie telefonu. Przepraszam. Na ekranie komputera wygląda to inaczej. Natomiast pytanie czy nie ma jakiegoś pola manewru w zakresie instalacji wewnętrznej pozostaje otwarte. Masz na tej linii też usługę telefoniczną? Jeśli tak, to czy telefon stacjonarny jest podłączony do linii czy do modemu? Jeśli do linii, to czy jest zastosowany filtr? Im prostsza instalacja, tym lepiej. Ja rozumiem że to działało OK latami, i zapewne nie to jest powodem obecnych problemów (zresztą od razu sugerowałem uszkodzenie linii), ale przy słabnącej jakości łącza każdy drobiazg może mieć znaczenie.