Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Funbox 3.0 spada jakość podczas oglądania

ROZWIĄZANE

Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 6
  • 25
  • 0

Funbox 3.0 spada jakość podczas oglądania

Witam, posiadam funboxa 3.0 i internet 300mbp/s od pół roku i praktyczne od początku był problem raz rzadko czasami co chwilę ale oglądając filmy na tv na aplikacjach typu Disney+ Netflix itd  spada jakość i czasami sie zdarzy że sie zatnie nawet. Łączność jest po wifi 5ghz i telewizor jest w odległości 0.5 m od modemu. Modem byl juz wymieniany był jeden dzień spokój i znowu to samo. Nie wiem o co chodzi a przecież taka prędkość jest w zupełności wystarczająca żeby płynnie z dobrą jakości oglądać filmy. Prosze o pomoc

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 31, Pasjonat Galaktyczny
  • 2206
  • 10548
  • 88

Funbox 3.0 spada jakość podczas oglądania

@Kraza Na 5 GHz powinno działać bez problemu. Jest inna kwestia. Telewizor znakomicie blokuje fale elektromagnetyczne więc umiejscowienie FB względem niego może mieć duże znaczenie. Najlepiej aby FB stał z boku albo od frontu telewizora (to może zależeć od umiejscowienia anten w TV). Pokombinuj z ustawieniem albo wręcz oddał FB od odbiornika telewizyjnego (za blisko też jest niedobrze, sygnał za silny dla odbiornika). A najlepiej połącz kablem. Nie będziesz zajmował cennego pasma dla innych urządzeń bezprzewodowych. Dodatkowo sprawdź czy nie masz w pobliżu innych sieci na tym samym kanale, które mogą spowalniać transfer - mało prawdopodobne przy bliskości FB i TV ale warto sprawdzić.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

25 ODPOW. 25

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2688
  • 11075
  • 104

Funbox 3.0 spada jakość podczas oglądania

Cześć @Kraza 

 Sprawdzałeś  na czestotliwości 2,4 GHZ jaka jest jakość podczas oglądania.Jeśli to nie pomoże to spróbuj połączyć poprzez kabel Ethernet. Częstotliwość 5 GHz gorzej pokonuje fizyczne przeszkody – sygnał w pomieszczeniach bardziej oddalonych od routera może być słabszy. Ma to znaczenie, zwłaszcza jeżeli mieszkasz w domu jednorodzinnym. Więcej informacji w tym linku https://www.orange.pl/poradnik/twoj-internet/24-ghz-czy-5-ghz-ktore-pasmo-wi-fi-wybrac/ 

Pozdrawiam 🙂


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 6
  • 25
  • 0

Funbox 3.0 spada jakość podczas oglądania

Nie sprawdzałem w sumie po 2.4 bo byłem przekonany ze 5 będzie lepsze, jak najbardziej mógłbym podłączyć po kablu ale jeśli jest cos po wifi nie tak ze spada jakość to trzeba zrobić coś żeby tego problemu nie było, wifi żadnych przeszkód nie musi pokonywać bo jedyne co dzieli modem od telewizora który jest w odległości 0.5 metra jest 1cm sklejki w postaci szafki rtv która jest otwarta ale nawet jak tv stał na tej szafce i wtedy modem był praktycznie przy tv tez były te problemy. Spróbuję po 2.4 protestować jak nie to napiszę jeszcze raz do orange może coś zaradzą jal nie to bede prosił o wymianę modemu na funboxa 6 może sie uda jak nie to podłącze po kablu i bede miała tak żyć ze za coś co płace nie do końca działa tak jak powinno 


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2688
  • 11075
  • 104

Funbox 3.0 spada jakość podczas oglądania

@Krazaprzed wymianą na Funbox 6, spróbuj podłączyć Funbox 3 z TV poprzez kabel Ethernet i sprawdz czy poprawi to jakość oglądania 🙂

Pozdrawiam 🙂


Poziom 31, Pasjonat Galaktyczny
  • 2206
  • 10548
  • 88

Funbox 3.0 spada jakość podczas oglądania

@Kraza Na 5 GHz powinno działać bez problemu. Jest inna kwestia. Telewizor znakomicie blokuje fale elektromagnetyczne więc umiejscowienie FB względem niego może mieć duże znaczenie. Najlepiej aby FB stał z boku albo od frontu telewizora (to może zależeć od umiejscowienia anten w TV). Pokombinuj z ustawieniem albo wręcz oddał FB od odbiornika telewizyjnego (za blisko też jest niedobrze, sygnał za silny dla odbiornika). A najlepiej połącz kablem. Nie będziesz zajmował cennego pasma dla innych urządzeń bezprzewodowych. Dodatkowo sprawdź czy nie masz w pobliżu innych sieci na tym samym kanale, które mogą spowalniać transfer - mało prawdopodobne przy bliskości FB i TV ale warto sprawdzić.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6313
  • 25782
  • 216

Funbox 3.0 spada jakość podczas oglądania


@Krazanapisał(-a)

Witam, posiadam funboxa 3.0 i internet 300mbp/s od pół roku i praktyczne od początku był problem raz rzadko czasami co chwilę ale oglądając filmy na tv na aplikacjach typu Disney+ Netflix itd  spada jakość i czasami sie zdarzy że sie zatnie nawet. Łączność jest po wifi 5ghz i telewizor jest w odległości 0.5 m od modemu. Modem byl juz wymieniany był jeden dzień spokój i znowu to samo. Nie wiem o co chodzi a przecież taka prędkość jest w zupełności wystarczająca żeby płynnie z dobrą jakości oglądać filmy. Prosze o pomoc


Posiadam podobny zestaw i zero (powtarzam: zero) jakichkolwiek problemów tego typu. Różnica polega na tym, że ja mam podłączone dekodery/telewizory kabelkami eternetowymi do modemu.

Tobie radzę to samo. WiFi się nie nadaje do transmisji TV, IMHO. To tylko zło konieczne, jeśli faktycznie nie da się połączyć kabelkiem. Skoro to tylko pół metra, to zupełnie nie rozumiem po co bawisz się w WiFi.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14207
  • 58400
  • 705

Funbox 3.0 spada jakość podczas oglądania

@Kraza  masz możliwosc połączenia TV z modemem po kablu? To pewne..

Zmień na testy szyfrowanie na WPA2 i wylacz wifi 6 z modemu ( na testy) 

Edit: oczywiście, mój błąd z tym wifi6

Oddał modem od Tv. Czasem stoi za blisko


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 6
  • 25
  • 0

Funbox 3.0 spada jakość podczas oglądania

Automatyczne jest wpa2 a wifi 6 w funboxie 3.0 nie ma


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 200
  • 699
  • 0

Funbox 3.0 spada jakość podczas oglądania

Spróbuj jeszcze zmienić szerokość kanału WiFi w zakresie 5 GHz z 20 na 40 lub 80 MHz i zobacz czy to będzie miało wpływ na działanie kablowej telewizji po wifi


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14207
  • 58400
  • 705

Funbox 3.0 spada jakość podczas oglądania

@Kraza  czy masz sieci  wifi rozdzielone ? Jak wygląda inna transmisja po 5GHz w tym czasie?

Konsultanci mają możliwość zdalnej diagnozy modemu. Poproś o to..