- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Cześć,
Mam problem ze światłowodem 600 Mb/s. Osiągi Funboxa 6 nagle spadły do 90 Mb/s po kablu oraz bezprzewodowo. Prędkość minimalna zgodnie z umową to 150 Mb/s. Wcześniej internet działał bez zarzutu.
Zamówiłem technika Orange, który w dniu 05.10.2021 wykonał certyfikowany pomiar prędkości – potwierdził 90 Mb/s. Technik odczytał błąd – zapchana infrastruktura na centrali. Wytłumaczył, że podpięto za dużo klientów pod ten sam węzeł i dlatego nie wyrabia sieć, włączył się tryb ograniczonej prędkości.
Przekazano zgłoszenie do centrali. Próbowałem się dowiedzieć u Orange kiedy naprawią usterkę, jednak nie wiedzą kiedy: nie podano daty naprawy. W systemie widnieje komunikat:
Obiekt na którym wykreowana jest usługa oznaczony jest jako przeciążony, co może powodować odczucie wolniej działającego dostępu do internetu.
Pozostaje mi każdego okresu rozliczeniowego składać reklamacje i mieć symbolicznie obniżony rachunek. Bo zapłata kilkudziesięciu złotych za internet 90 Mb/s nie można uznać za rekompensatę.
1. Czy mogę w jakiś sposób ponaglić działania naprawcze Orange? Skoro brak podanej daty naprawy usterki to może taka naprawa/rozbudowy infrastruktury się Orange nie opłaca?
2. Czy mogę od razu wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym z powodu nie osiągania prędkości minimalnej wskazanej w umowie?
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@Hu5tlerRozwiązać umowę możesz próbować. Podstawą będą ustalenia technika z wizyty i speedtesty certyfikowane na www.pro.speedtest.pl ,.
Pytanie czy masz coś alternatywnego, bo naprawić kiedyś naprawią...Zmusić raczej nie możesz, bo skoro wiedzą, to i tak nie oleją sprawy, bo reklamacja (nawet jakoś specjalnie trudno usuwalna) podlega czasom reakcji techniki...Komuś musi zależeć na tym, bo czas leci...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@Hu5tlerRozwiązać umowę możesz próbować. Podstawą będą ustalenia technika z wizyty i speedtesty certyfikowane na www.pro.speedtest.pl ,.
Pytanie czy masz coś alternatywnego, bo naprawić kiedyś naprawią...Zmusić raczej nie możesz, bo skoro wiedzą, to i tak nie oleją sprawy, bo reklamacja (nawet jakoś specjalnie trudno usuwalna) podlega czasom reakcji techniki...Komuś musi zależeć na tym, bo czas leci...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Drastyczny spadek prędkości światłowodu - przeciążona infrastruktura operatora
@Hu5tler Musisz czekać aż rozbudują OLT-a albo przełączą Cię na inny. Kiedy to nastąpi trudno powiedzieć. Jeśli duża grupa abonentów zgłosi ten sam problem to zapewne nastąpi to bardzo szybko.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Drastyczny spadek prędkości światłowodu - przeciążona infrastruktura operatora
Awaria naprawiona.
Podziękowanie dla agat13 za pomoc na priv, podzielenie się wiedzą techniczną oraz wsparcie w chwili zwątpienia 🙂