Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Brak połączenia z internetem - światłowód

ROZWIĄZANE

Poziom 33, Ekspert
  • 3758
  • 7221
  • 104

Brak połączenia z internetem - światłowód

@slav72 to nie jest jakiś wielki błąd. Czasem login i hasło wypadają z modemu. Właśnie tak jak u @SojerManLan się wtedy zachowuje modem. Jest synchro, a nie ma sesji. Reset do fabryki wpisuje w modem ustawienia startowe czyli rejestracyjne i powoduje połączenie z serwerem autenrykacyjnym, oraz nadanie właściwego loginu i hasła. Nawet jak nie chce pobrać ustawień właściwych to na rejestracyjnych dioda internetu świeci się na zielono. Tu nie, a więc problem jest po stronie serwerów autoryzacji lub konfiguracji po stronie Orange. Tu nic złego się nie wydarzyło, bo jak tylko usuną problem, modem zassie ustawienia docelowe, a klient będzie widział efekty działań operatora. Nic dramatycznego się nie wydarzyło. Ja bym zrobił to samo....


Poziom 17, Komentator
  • 17
  • 48
  • 0

Brak połączenia z internetem - światłowód

Dodam, że od kiedy zrobiłem do ustawień fabrycznych, nie zalogowałem się. Nie mam hasła do Neo, i dioda internetu dalej cały czas miga na czerwono. Czy to, że był Funbox. resetowany do fabrycznych spowoduje, że technicy uznają ten brak internetu za naszą winę i każą zapłacić?


Poziom 33, Ekspert
  • 3758
  • 7221
  • 104

Brak połączenia z internetem - światłowód

@SojerManLan  absolutnie nie. Wygląda na to, że po prostu nie ma polaczenia z serwerem autoryzacyjnym, co leży po stronie operatora

 Reset do fabryki jest dla mnie normalnym klienckim działaniem. 

To tak jakby linia była ok, ale netu by nie podawali...w prostych słowach


Poziom 26, Specjalista
  • 1045
  • 2552
  • 37

Brak połączenia z internetem - światłowód

 Jakiś czas temu Orange zrobiło ułatwienie dla klientów i już nie trzeba wpisywać hasła i loginu do neo, a to dzięki Plug&Play modem zaciągnie ustawienia automatycznie (o czym pisałem) po podłączeniu do netu (co za tym idzie nie ma już dramatu jak się zapomni hasło i login, nie ma potrzeby wydzwaniać na infolinię).

Reset do ustawień fabrycznych nie jest też jakąś ingerencją w sprzęt i nieraz pomaga, z tego powodu nie są wyciągane żadne konsekwencje w stosunku do klienta. Nieraz też technicy proponują wykonanie resetu.


Poziom 33, Ekspert
  • 3758
  • 7221
  • 104

Brak połączenia z internetem - światłowód

@slav72 z tego co rozmawiałem z technikiem to każda naprawa związana z modemem powinna się od resetu zaczynać, aby wyeliminować jakieś zwisy czy buble zaciągniętego softu


Poziom 17, Komentator
  • 17
  • 48
  • 0

Brak połączenia z internetem - światłowód

Reset był robiony około 15 minut po zauważeniu problemu. Rzecz jasna, nie pomógł. Za około pół godziny będą technicy, to poinformuję, co się dzieje.


Poziom 17, Komentator
  • 17
  • 48
  • 0

Brak połączenia z internetem - światłowód

Połączenie wróciło po wizycie, więc można uznać temat za rozwiązany.


Poziom 33, Ekspert
  • 3758
  • 7221
  • 104

Brak połączenia z internetem - światłowód

@SojerManLan co mówili technicy? Czy wspomnieli o płatnościach za wizytę? 


Poziom 21, Pasjonat
  • 391
  • 338
  • 6

Brak połączenia z internetem - światłowód

Ta awaria która opisałeś to niestety coraz czestsza usterka w sieci Orange, u mnie średnio raz na dwa tygodnie mam to samo, awaria zaczyna się w godzinach wieczornych i trwa do poranka dnia nastepnego...


Poziom 26, Specjalista
  • 1045
  • 2552
  • 37

Brak połączenia z internetem - światłowód

Nie to żebym specjalnie chwalił lub bronił firmy Orange, ale szósty rok posiadam od nich światełko i jak na razie (odpukać) taka sytuacja czy jakikolwiek inny problem z którym bym sam sobie nie poradził, a wymagałby kontaktu z technikami lub interwencji montera nie wystąpił 😊.