- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.
@Filip92 skąd pewność że mają stary soft?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.
Czy to jest standard, że technik przyjeżdża do awarii bez sprawnego zapasowego sprzętu jak FB czy ONT?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.
Sam to wymyśliłem, wszystko jest podłączone ok, technik sprawdzał w sobotę wszystko ok, a FunBox się nie komunikuje z ONT to co? Na pewno nie jest uszkodzony jak twierdza technicy bo to już 2 nowy zapieczętowany z salonu. Jak sprawdzić datę produkcji tego FunBoxa i wersje oprogramowania?
Nie no technik ma wszystko i FunBoxy też, ale chce żebym mu zapłacił za to 130 zł i zostanie mi to doliczone do następnej faktury, no ja jednak dziękuję i nie będę płacił bo to nie moja wina. Z jakiej racji mam płacić?
_________________
*Połączenie treści z postów - moderator Wojciech.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.
@Filip92: no to obawiam się że w zakresie działań technicznych wiecej nie doradzimy. Natomiast IMHO masz pełne prawo domagać się interwencji i uruchomienia usługi. Na twoim miejscu nie dałbym się zastraszyć groźbami opłat. Niech przyjadą i naprawią.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.
@Filip92Z tego co rozumiem, to jest BSA. Na sieci innego operatora masz usługę Orange? Dlatego masz ONT od dostawcy sieci (np INEA), a modem od dostawcy usługi (Orange)
Według mnie sam ONT może byś zsynchronizowany z GPON, ale jakby nie przekazywał treści. Uszkodzony modem?Uszkodzony patchcord? Może być, ale nie ma testów abonenckich do wykonania we własnym zakresie. Musi to zweryfikować monter za pomocą miernika poziomu sygnału optycznego i ewentualnie podłączenia własnego modemu w celu pokazania, że od ONT do modemu jest ok, usługa działa poprawnie. To powinien zrobić monter. Samo obejrzenie modemu nic nie wnosi...Jeśli uruchomi i pokaże na swoim sprzęcie, że działa poprawnie, to nic nie zapłacisz, bo przecież wina leży po stronie modemu Orange
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.
@Samotnick masz rację technik powinien mieć i nowego FB i ONT oraz obydwa powinien podmienić/sprawdzić.
@Filip92 bez wejścia w menu FB nie sprawdzisz wersji softu.
PS.
Technik ma sprawdzić czy wszystko u Ciebie gra, jeżeli nie ma neta, a nie jest to Twoja wina to nie ma prawa żądać zapłaty.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.
@Filip92napisał(-a)Sam to wymyśliłem, wszystko jest podłączone ok, technik sprawdzał w sobotę wszystko ok, a FunBox się nie komunikuje z ONT to co? Na pewno nie jest uszkodzony jak twierdza technicy bo to już 2 nowy zapieczętowany z salonu. Jak sprawdzić datę produkcji tego FunBoxa i wersje oprogramowania?
Ale spokojnie. Co właściwie technik sprawdził i dlaczego nie naprawił skoro sprawdził? Wyrażasz się trochę niejasno. Z jednej strony piszesz "w sobotę wszystko ok", a w tym samym zdaniu "FunBox się nie komunikuje z ONT", po czym zadajesz (retoryczne?) pytanie "to co?". Sorry ale trochę to chaotyczne.
Nie bój się tej opłaty, technikowi i tak niczego płacić nie będziesz. Skoro masz wykupioną usługę to musi ona działać, inaczej masz podstawę do dochodzenia roszczeń, zgodnie z umową.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.
@j131napisał(-a)
@Filip92napisał(-a)Sam to wymyśliłem, wszystko jest podłączone ok, technik sprawdzał w sobotę wszystko ok, a FunBox się nie komunikuje z ONT to co? Na pewno nie jest uszkodzony jak twierdza technicy bo to już 2 nowy zapieczętowany z salonu. Jak sprawdzić datę produkcji tego FunBoxa i wersje oprogramowania?
Ale spokojnie. Co właściwie technik sprawdził i dlaczego nie naprawił skoro sprawdził? Wyrażasz się trochę niejasno. Z jednej strony piszesz "w sobotę wszystko ok", a w tym samym zdaniu "FunBox się nie komunikuje z ONT", po czym zadajesz (retoryczne?) pytanie "to co?". Sorry ale trochę to chaotyczne.
Wszystkie kable są podłączone ok, technik też je sprawdził i były podłączone dobrze. Chaotycznie wychodzi bo jak klikam odpowiedz to nie idzie do odpowiedniego użytkownika tylko jako kolejny wątek w temacie, od teraz będę cytował do czego się odnoszę. Dlaczego nie naprawił? Bo stwierdził że modem jest uszkodzony i żebym sobie wymienił w salonie na nowy co zrobiłem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.
@Filip92Próbujemy tylko dojść (jedynie z Twoich wypowiedzi) czy sprawdził na swoim sprzęcie? Jeśli tak, temat uważam za zamknięty (może z wyjątkiem samej wymiany w dalekim BOK). Monter stwierdził, że u niego działa i to jest nie do podważenia. Właśnie takiej opinii się spodziewamy. Jeśli zaś nie udowodnił, że sama usługa działa poprawnie, a tylko obejrzał modem i zawyrokował, uważam, że to stanowczo za mało.MUSI udowodnić uszkodzenie modemu, bo przecież tak nakazuje praktyka, a nie tylko wydawać osąd oparty na obserwacjach organoleptycznych
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.
@Filip92 technik jest od tego jak...(nie powiem co, od czego) aby przyjść do Ciebie i wszystko sprawdzić a skoro usługa nie działa to ma stwierdzić dlaczego i wyeliminować usterkę i nie ma prawa żądać od Ciebie opłaty.