- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.
@agat13napisał(-a)@Filip92Z tego co rozumiem, to jest BSA. Na sieci innego operatora masz usługę Orange? Dlatego masz ONT od dostawcy sieci (np INEA), a modem od dostawcy usługi (Orange)
Dokładnie tak.
@agat13napisał(-a)@Filip92Według mnie sam ONT może byś zsynchronizowany z GPON, ale jakby nie przekazywał treści. Uszkodzony modem?Uszkodzony patchcord? Może być, ale nie ma testów abonenckich do wykonania we własnym zakresie.
3 modemy wciągu 3 dni i 3 patchcordy, 2 zafoliowane nowe z pudełek funboxa 3.0 i jeden od producenta ONT na którym działał stary modem i na którym internet był, ale codziennie się rozłączał. Wszystkie nie mogą być uszkodzone.
@agat13napisał(-a)@Filip92Musi to zweryfikować monter za pomocą miernika poziomu sygnału optycznego i ewentualnie podłączenia własnego modemu w celu pokazania, że od ONT do modemu jest ok, usługa działa poprawnie. To powinien zrobić monter. Samo obejrzenie modemu nic nie wnosi...Jeśli uruchomi i pokaże na swoim sprzęcie, że działa poprawnie, to nic nie zapłacisz, bo przecież wina leży po stronie modemu Orange
Zgłaszam na czacie, oni piszą że mogą zgłosić sprawę technikowi, albo zgłosić wymianę modemu w salonie. Zgłaszają technikowi wściekły dzwoni do mnie po co zgłaszam!? To router wymień router bo miałem takiego klienta już, jak pytam że trzeci z rzędu jak to możliwe? Wadliwa partia w kwietniu miałem też takiego klienta i też wymieniał i już mu działa, to router, wymień w salonie, albo przyjadę wymienię płacisz 130zł?! To jak?! Decyduj się.
Jeżeli powiem niech Pan przyjedzie to jest równe z przyznaniem się do winy, on wpisze wymiana routera na odpłatną prośbę klienta i co ja z tym później zrobię? Jak wyegzekwuję zwrot?
Co mam jeszcze zrobić do kogo zadzwonić Donalda Trumpa? Nie mamy Pańskiego internetu i co nam Pan zrobisz?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.
@Filip92Odpowiem tak: Może być wadliwa partia. Niestety jeszcze raz musisz udać się do salonu i tam zwróć uwagę na naklejce starego i nowego na numery seryjne. Poproś pracownika BOK-u, aby wybrał z innej serii niż te dwa uszkodzone. Do trzech razy sztuka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.
@agat13napisał(-a)@Filip92Próbujemy tylko dojść (jedynie z Twoich wypowiedzi) czy sprawdził na swoim sprzęcie? Jeśli tak, temat uważam za zamknięty (może z wyjątkiem samej wymiany w dalekim BOK). Monter stwierdził, że u niego działa i to jest nie do podważenia. Właśnie takiej opinii się spodziewamy. Jeśli zaś nie udowodnił, że sama usługa działa poprawnie, a tylko obejrzał modem i zawyrokował, uważam, że to stanowczo za mało.MUSI udowodnić uszkodzenie modemu, bo przecież tak nakazuje praktyka, a nie tylko wydawać osąd oparty na obserwacjach organoleptycznych
Sprawdził w sobotę, nie działało powiedział że to router kazał wymienić w salonie i pojechał. Zgłosiłem natychmiast na czacie bo salony do 13 i o 13 po zwiedzeniu połowy dolnego śląska miałem nowy modem który podłączyłem i było to samo. Zgłosiłem na czacie Pani powiedziała no to wymieniamy router albo zgłaszamy technikowi i dziś o 9 technik nawet nie przyjechał tylko zadzwonił i powiedział że on nie przyjedzie bo kolega był i to wadliwa partia routerów mam sobie wymieniać do skutku. Zgłosiłem na czacie brzydko napisałem o tych technikach i o zgrozo Pan z czatu chyba znów zgłosił technikowi bo dzwonił godzinę temu? I prosił żeby nie zgłaszać, albo mam się zdecydować i odpłatnie łaskawie mi wymieni router. Nie ma mowy żebym coś płacił, płace 80zł miesięcznie za 300 mega i nic więcej.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.
@Filip92To nie była wymiana w tym samym BOK-u w którym odbierałeś sprzęt przy podpisywaniu umowy?
Prawdopodobieństwo trafienia na 2 modemy uszkodzone w dwóch różnych BOK-ach jest niewielkie...
Jeśli sprawdzał to na Twoim czy na SWOIM modemie?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.
@agat13napisał(-a)@Filip92To nie była wymiana w tym samym BOK-u w którym odbierałeś sprzęt przy podpisywaniu umowy?
Prawdopodobieństwo trafienia na 2 modemy uszkodzone w dwóch różnych BOK-ach jest niewielkie...
Jeśli sprawdzał to na Twoim czy na SWOIM modemie?
Jawor i Środa Śląska dwa różne BOK. Sprawdzał na moim modemie, podłączył laptopa coś tam pokrzyczał że "tu nawet synchro nie ma" zadzwonił do kolegi, no i tamten kolega mówił temu technikowi w domu co tam posprawdzać jak resetować ten modem > router czy jak zwał i stwierdzili żeby wymienić router nic tu nie zrobi jedzie dalej, no i pojechał. I ten kolega "szef" co dzwoniono po niego w sobotę, dzwonił dziś do mnie 2x i mam sobie routery wymieniać do skutku, albo płacić 130 zł i mi wymieni jak nie płacę to on nawet nie przyjeżdża bo to sensu nie ma. Oczywiście nie zgadzam się na odpłatną wymianę bo niby dlaczego?
Aha, nie podpisywałem umowy w salonie, zadzwonili do mnie i hej wymień sobie LTE domowy bo masz limity i LTE to lipa przy światłowodzie, ja stwierdziłem OK tylko się zastanowię, no i czekałem na telefon, kilka razy dzwonili, ale akurat pracowałem i nie mogłem odebrać. To poszedłem do salonu w Jaworze żeby mi zgłosili tę "Migrację do lepszej technologii" no i po miesiącu monter zainstalował i z nim w domu podpisałem umowę. To LTE od Orange co miałem nie wiem 3lata? 5? jest nieporównywalnie lepsze nigdy problemów.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.
@Filip92Czyli de facto nie sprawdził na swoim sprzęcie? Błąd...bo to może nie być wina modemu, a ONT...Restartowałeś tego ONT-ka?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.
Monter powinien wyjąć z torby swój modem podłączyć i pokazać Ci że wszystko działa. Wówczas udajesz się do salonu celem wymiany sprzętu. Jeśli podpiąłeś już drugi modem i nadal jest to samo to albo faktycznie jakaś czarna seria (w co wątpię), albo problem leży po stronie linii, ONT lub patchcorda czego monter nie sprawdził bo założył w ciemno że to modem. A zmierzył chociaż czy sygnał dociera do modemu i jaką ma wartość? Pewnie nie. Brak zapalonej diody Światłowód już sugeruje że jest jakiś problem pomiędzy ONT a modemem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.
Może to jest pytanie od czapy, bo nie przeczytałem wątku dwa razy, ale czy pytający przestawiał tym kolejnym nowym spod pachy Funboksom opcję "zewnętrzny ONT"?
PS. A swoją drogą zabawne jest to nazywanie funboksa "modemem". Jeżeli już coś spełnia tu tę funkcję, to najbliżej do niej urządzeniu ONT.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.
Właśnie był technik zdenerwowany, podpoił swój modem i jego modem miał opcje wyboru źródła sygnału, przełączył na ONT i voilà. Te co mi dają w salonach nie mają takiej opcji, pojadę do salonu, a blisko nie mam i znów mi dadzą ten lipny jak zgłosić żeby mi dali taki z opcją wyboru źródła sygnału?
________________
* Wpis poddany edycji – moderator Kinga