Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Światłowód pogorszenie się pingów o 100%

ROZWIĄZANE

Poziom 20, Pasjonat
  • 311
  • 224
  • 4

Światłowód pogorszenie się pingów o 100%

Dzień dobry, na początku po instalacji światłowodu przez pierwszy rok placenia abonamentu ping w speedtestach do serwerów Orange wynosił 2-3ms, od początku lutego ten ping się zwiększył o 100% i wynosi teraz 4-5ms, niezależnie od pory dnia czy dnia tygodnia. Domyślam się, że nie ma sensu nawet tego zgłaszać, bo stwierdzą ze wszystko działa, ale może ktoś wie jakie mogą być tego przyczyny?

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:
Highlighted

Poziom 20, Pasjonat
  • 311
  • 224
  • 4

Światłowód pogorszenie się pingów o 100%

W dniu dzisiejszym wymieniłem funboxa 3.0 na nowego, parametry linii uległy poprawie i pingi wróciły do wcześniejszych(mniejszych) wartości. Dodatkowo wczorajsze problemy z niskimi transferami i bardzo wysokimi pingami również zniknęły.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

35 ODPOW. 35
Highlighted

Poziom 20, Pasjonat
  • 177
  • 643
  • 4

Światłowód pogorszenie się pingów o 100%

Przecież te różnice są w ogole nie odczuwalne, różnicas 2 ms to jest nic. Do tego patrzysz na ping do serwea orange nie wiem po co. Sprawdź pingi do pozostałych serwerów, z których rzeczywiście korzystasz...

Highlighted

Poziom 25, Specjalista
  • 1444
  • 1305
  • 28

Światłowód pogorszenie się pingów o 100%

Czy do np. wp.pl albo za granicę ping też wzrósł? Do speedtestu mogą mieć ustawione inne priorytety niż czasy opóźnień.

W niektórych sieciach, jak np. Magentowi, masz ping do 2 hopa 9-10ms, a do docelowego serwera potrafi być 3-4ms.

 

PT6ZycP (1).png

Highlighted

Poziom 20, Pasjonat
  • 311
  • 224
  • 4

Światłowód pogorszenie się pingów o 100%

No teraz zapuściłem ping do wp i onetu to się wystraszyłem:

Adnotacja 2020-02-27 200145.png

Highlighted

Poziom 20, Pasjonat
  • 177
  • 643
  • 4

Światłowód pogorszenie się pingów o 100%

O kurde, rzeczywiście tragedia. Mam nadzieje, że test robiony po kablu 😄 ?

 

Poślij te wyniki do orange / zadzwoń do bok

Highlighted

Poziom 20, Pasjonat
  • 311
  • 224
  • 4

Światłowód pogorszenie się pingów o 100%

Właśnie zadzwoniłem na BOK to mi powiedzieli że u nich jest wszystko OK i usługa działa prawidłowo, nie ma żadnych awarii, ani problemów w moim obszarze. Zapytałem czy według nich ping 300ms do onet.pl jest prawidłowy, to wtedy Pani jednak przyjęła zgłoszenie i ktoś się miał ze mną kontaktować. Jeszcze na szybko speedtest, mam opcję 1gbit, speedtest do serwera Orange:

9078889127[1].png

Highlighted

Poziom 20, Pasjonat
  • 177
  • 643
  • 4

Światłowód pogorszenie się pingów o 100%

Rzeczywiście coś jest nie tak, zobaczymy jak się sytuacja rozwinie i czy w ogóle ktoś z działu technicznego się odezwie 😄

Highlighted

Poziom 25, Specjalista
  • 1444
  • 1305
  • 28

Światłowód pogorszenie się pingów o 100%

Zobacz w menadżerze zadań czy coś Ci nie obciążą łącza. I tak w ogóle, używasz /ipv6 na końcu loginu?

Highlighted

Poziom 20, Pasjonat
  • 311
  • 224
  • 4

Światłowód pogorszenie się pingów o 100%

Nie jestem komputerowym laikiem 🙂 Obciążenie sieci Ethernet na 0% przed wykonaniem testu ping/speedtest. Test wykonany po kablu. Funbox restartowany chyba ze 4 razy, bez efektu. Co ciekawe parametr Poziom sygnału optycznego nadawania spadł do (dBm) = 0.5 czyli wartość graniczna. ipv4/6 taki sam rezultat


Taki oto trace route do onetu mam:

Adnotacja 2020-02-27 205758.png

 

Highlighted

Poziom 13, Recenzent
  • 26
  • 21
  • 0

Światłowód pogorszenie się pingów o 100%

Kolego, musisz się po prostu zacząć przyzwyczajać albo reklamować. To są standardowe problemy po stronie operatora. Sam mam światłowód i obecnie speedtest orange wywala mi takie osiągi:

Download:
67.23 Mb/s
Upload:
30.76 Mb/s
Ping:
35 ms
Jitter:
1 ms
Fajnie to wygląda na światłowodzie w opcji 300? Byli u mnie wszelkiego rodzaju szpece tylko zawsze kończy się to tak samo.. Problem wraca. Infolinia nauczona kierować zgłoszenie. Odzywają się technicy, przyjeżdżają i widzą,że no faktycznie coś nie halo. Gdzieś dzwonią, restartują, coś tam malują i obwieszczają - przekażemy sprawę dalej. No i za jakieś 2 tyg dzwoni sympatyczny pan z pytaniem jak stoję z problemem. Potem człowiek sięga po PRO speed test - polecany przez uwielbiane przez orange UKE i zawsze wniosek ten sam - internet kuleje. Nie wiem czy to kwestia przepustowości czy cokolwiek innego ale problemy zawsze były i będą.