- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zmiany regulaminu - nadużycia w komunikacji elektronicznej
Od 1 stycznia 2024 roku do regulaminu świadczenia multimedialnych usług Orange dodane postanowienia, które dotyczą nadużyć w komunikacji elektronicznej.
Więcej informacji na stronie:
https://www.orange.pl/omnibook/zmieniamy-regulamin-naduzycia-w-komunikacji-elektronicznej
_____________________
*Temat przeniesiony z działu "O społeczności" - moderator Wojciech.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zmiany regulaminu - nadużycia w komunikacji elektronicznej
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zmiany regulaminu - nadużycia w komunikacji elektronicznej
@Piotrekk85Ciekawe w jakim zakresie ? Mobilne, stacjonarne..
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zmiany regulaminu - nadużycia w komunikacji elektronicznej
Chyba raczej nie będą mieli możliwości zablokowania urządzeń skoro nie pochodzą z ich dystrybucji, ale usług które są świadczone na tych urządzeniach już tak zarówno mobilnych jak i stacjonarnych. Tylko pytanie, w jaki sposób będą wyłapywać te niezgodności?...🤔
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zmiany regulaminu - nadużycia w komunikacji elektronicznej
"Zmiany wprowadzamy na skutek zmian w przepisach prawa".
Szkoda że nie napisano o jakie konkretnie przepisy chodzi, co właściwie się zmieniło.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zmiany regulaminu - nadużycia w komunikacji elektronicznej
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zmiany regulaminu - nadużycia w komunikacji elektronicznej
@Piotrekk85napisał(-a)
@j131: wersja Orange (nie moja): Ustawa o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej
Czyli to?
https://dziennikustaw.gov.pl/D2023000170301.pdf
No to przecież weszło w życie już we wrześniu? Czy nie? To czemu od stycznia a nie od września?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zmiany regulaminu - nadużycia w komunikacji elektronicznej
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zmiany regulaminu - nadużycia w komunikacji elektronicznej
@j131napisał(-a)No to przecież weszło w życie już we wrześniu? Czy nie? To czemu od stycznia a nie od września?
Art. 38. Przedsiębiorcy telekomunikacyjni są obowiązani do wdrożenia proporcjonalnych środków organizacyjnych
i technicznych mających na celu zapobieganie nadużyciom w komunikacji elektronicznej i ich zwalczanie, o których mowa
w art. 3 ust. 1:
1) pkt 1 i 2 – w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy;
2) pkt 3 i 4 – w terminie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zmiany regulaminu - nadużycia w komunikacji elektronicznej
OK. To ta Ustawa jest dość jednak ograniczona co do zakresu. Bardzo wąskie są te "nadużycia":
Art. 27. 1. Przedsiębiorca telekomunikacyjny, który dokonuje następujących nadużyć w komunikacji elektronicznej:
1) generowania sztucznego ruchu,
2) smishingu,
3) CLI spoofingu,
4) nieuprawnionej zmiany informacji adresowej
– podlega karze pieniężnej
I to w zasadzie są wszystkie nadużycia o które chodzi w tej Ustawie, tak są zdefiniowane na początku tekstu. Tylko te cztery zagadnienia.
Tymczasem w regulaminie Orange wprowadza zupełnie inną, znacznie szerszą definicję:
„Definicje” dodajemy: „Nadużycie w komunikacji elektronicznej – polega na korzystaniu z usług telekomunikacyjnych lub urządzeń telekomunikacyjnych niezgodnie z ich przeznaczeniem lub przepisami prawa, w skutek którego: a) Klient wyrządza albo może wyrządzić szkodę nam, innym przedsiębiorcom telekomunikacyjnym lub innym osobom, które korzystają z usług telekomunikacyjnych na własne potrzeby lub b) Klient lub inne podmioty osiągają albo mogą osiągnąć nienależne korzyści. Mamy obowiązek podejmować proporcjonalne środki organizacyjne i techniczne, żeby zapobiegać nadużyciom i je zwalczać.”
Gdzie tu w ogóle jakiś związek?
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »