Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Wysokie opóźnienie

ROZWIĄZANE
Highlighted

Poziom 12, Recenzent
  • 9
  • 4
  • 0

Wysokie opóźnienie

Witam, mam problem ze zbyt wysokimi opóźnieniami w grach itp. Kilka lat temu wszystko działało sprawnie i ping do wp.pl nie wynosił więcej niż 25 ms, natomiast od pewnego czasu ten ping jest na poziomie 40ms, co przekłada się na przykład na 70-80 ms w takim league of legends, dlatego jest to dość uciążliwe. Moje pytanie brzmi, co zrobić w takiej sytuacji, czy Orange może jakoś poprawić te opóźnienia? Prosiłem o restart dlm, niestety nie pomogło, a konsultanci odpowiadają, że nic nie da się zrobić. 
Dodam, że posiadam usługę neostrada do 10Mb/s.

 

 

 

________________

*Temat przeniesiony z działu "Sieć i dostępność usług" - moderator Wojciech.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:
Highlighted

Poziom 26, Specjalista
  • 1823
  • 1963
  • 35

Wysokie opóźnienie

Tak, ktoś musi to zarządzić by to wykonali. Mi przy VDSLu jak zwiększało przeplot o 15ms i ścinało prędkość o 10Mb/s, to póki tego nie zgłosiłem, to nie chciało samo oddać. Też była walka na infolinii, niektórzy nie wiedzieli o czym mówię. Jak trafiałem na kobietę (bez urazy) od razu się rozłączałem i dzwoniłem ponownie.

Mi ping do routera brzegowego rósł z 20ms do 35ms jak zadziałał DLM i to już było dosyć odczuwalne w grach na zagranicznych serwerach, gdy ping później oscylował w granicach 75ms zamiast 60.

Śmiało mów, że wcześniej był niższy ping a zależy ci na niższym, bo grasz w gry online, a tam ping odgrywa dużą rolę i prosisz o reset DLM, gdyż na Twojej linii od tego i tego momentu ping wzrósł a wcześniej był taki i taki i ktoś się tym w końcu zajmie.

Oczywiście mówisz, że ping wzrósł w ich sieci, do routera brzegowego, co rzutuje automatycznie na ping do serwerów gier w Polsce i za granicą 

Powodzenia 😉

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

16 ODPOW. 16
Highlighted

Poziom 27, Specjalista
  • 1873
  • 3022
  • 48

Wysokie opóźnienie

@Wujek_Tadek Opóźnienia to jedno, a stan linii i prędkość usługi to drugie. Analizowaleś oba aspekty? W menu modemu sprawdź stan łącza i zrób speedtesty na nie obciążonym modemie. Swoją drogą opcja 10Mb/sek to nie jest wiele...

Highlighted

Poziom 12, Recenzent
  • 9
  • 4
  • 0

Wysokie opóźnienie

@agat13 Wiem o tym, że to są dwie różne rzeczy dlatego to co napisałeś, mianowicie, że 10Mb/s to nie dużo nie ma sensu, poza tym nie musisz mnie o tym uświadamiać, a stan łącza jest dobry z tego co mówili konsultanci i z tego co widzę ja. 

Highlighted

Poziom 27, Specjalista
  • 1873
  • 3022
  • 48

Wysokie opóźnienie

@Wujek_Tadek A z ciekawości wrodzonej spytam , jaki masz modem?

Highlighted

Poziom 12, Recenzent
  • 9
  • 4
  • 0

Wysokie opóźnienie

@agat13 Funbox 2.0

Highlighted

Poziom 27, Specjalista
  • 1873
  • 3022
  • 48

Wysokie opóźnienie

Wiem, że nie każdy ma możliwość, ale polecam sprawdzić połączenie na innym modemie. Tych ADSL jest sporo i może uda się pożyczyć od kogoś znajomego na kilka dni. LB2 są kapryśne i jest możliwe, że inny modem lepiej się sprawdzi w roli sprzętu do grania on line

Highlighted

Poziom 12, Recenzent
  • 9
  • 4
  • 0

Wysokie opóźnienie

Ja akurat miałem możliwość i już to sprawdzałem na modemie tp-link td-w8970, i niestety nie zmieniło to niczego. Opóźnienia były takie same.

Kilka razy poprosiłem konsultantów aby obniżyli parametr interleaver depth ale usłyszałem, że teraz nie da się tego obniżyć. Jedna konsultantka odpowiedziała mi, że nawet nie wie co to jest, dodatkowo powiedziała "u nas pracują eksperci".

 

_____________

* Scalenie dwóch postów – moderator Kinga

 

Highlighted

Poziom 27, Specjalista
  • 1873
  • 3022
  • 48

Wysokie opóźnienie

@Wujek_Tadek Konsultanci są różni...jedni oblatano inni tylko przyjmują reklamacje. Może faktycznie nie mają dostępu do pełnej konfiguracji usługi ,tylko wydział Kreowania ? Szczerze, nie spotkałem się z obniżaniem tego parametru indywidualnie na DSLAM-ie

Podpytam jutro monterów szerokopasmowych

Highlighted

Poziom 12, Recenzent
  • 9
  • 4
  • 0

Wysokie opóźnienie

No dobrze w takim razie dziękuję @agat13 daj znać jak czegoś się dowiesz 

Highlighted

Poziom 26, Specjalista
  • 1823
  • 1963
  • 35

Wysokie opóźnienie

Zgłaszaj do skutku, aż trafisz na kumatego konsultanta. 40ms masz przez to, że DLM ustawił ci interleaver depth na wysokim poziomie. Potrzeba zresetować DLM, inaczej możesz im powiedzieć, by na nowo załączyli ci stabilizację linii, tak jak to robią na początku umowy.

Wklej statystyki DSL.

PS. Inny router niż ten od Orange podłącza się nie po to, by mieć mniejszy ping, bo tu jak DLM zadziała, to inny router nic nie da, tylko po to, by bardziej szczegółowo zobaczyć statystyki linii.