- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste rozłączenia z serwerem gry oraz ogromne Packet losty.
Cześć
Gram w Lineage 2, na serwerach rosyjskich. Na początku jak kupowałem orange światłowód to wszystko działało idealnie, od pewnego czasu mam bardzo dużo rozłączeń z grą.
Sprawdziłem co jest nie tak. Okazuje się że na jednym ruterze mam packet lost między 50-65%.
Napisałem do wystawców gry i serwera napisali że jest to problem po stronie operatora Internetu.
No to poszedłem na czat konsultacji Orange... Gdzie po porstu była tragedia.
Opisałem problem
Wszedł doradca
Nic nie napisał i sobie wyszedł....
Przyszedł następny po 5min,
Napisał tylko że łączy do działu technicznego
Wyszedł
Wszedł kolejny doradca, nic nie napisał, posiedział chwile i wyszedł.
Wszedł kolejny doradca, o 15:53. Opisałem problem, nie dostałem żadnej konkretnej informacji tylko żę internet sam w sobie działa dobrze... czego byłem świadomy bo problem dotyczył rutera na ścieżce do serwera gry.
O 16 Pani stwierdziła że ona już kończy pracę i przełącza do kogoś innego. (Tak jakby dentysta podczas borowania stwierdził "o ja już kończę, poczeka pan na kolejnego dentystę zaraz będzie a ja hopsam do domku"
Przyszedł kolejny doradza i jedyne co mi poradził to kontakt tutaj na forum. W dodatku jak napisałem żę nic nie pomogli i jedyne co to zostałem ponownie gdzieś przekierowany, to Pan chyba pozłości zrestartował mi funboxa abym stracił wszystkie połączenia jakie miałem, w tym do mojej pracy zdalnej.
Uznał bym to za próbę zrestartowania połączenia, ale nawet nie raczył poinformować że takie coś będzie robił.
Obsługa po prostu tragiczna.
Ale dość tych żali. Sedno problemu:
Łączę się do Gry Lineage 2 w rosyjskich serwerach Innovy(wystawca gry).
Korzystam z programu WinMTR aby sprawdzić gdzie mam problemy
Okazują się na jednym ruterze gdzie mam ogromne utraty pakietów
Konsultanci ponoć nie są w stanie zmienić ścieżki połączenia aby ominąć ten ruter ani nie chcą/mogą kontaktować się z właścicielem rutera aby go zrestartował czy cokolwiek.
Więc mam pytanie do community, czy jest możliwość zrobienia czegoś takiego jak zmiana ścieżki.
Nie chcę płacić za jakieś VPNy i inne programy, wystarczy że płacę za internet który na chwile obecną nie spełnia moich wymagań.
Moja usługa to Światłowód 1Gbs.
Komputer mam połaczony po kablu do funboxa.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, staje się to naprawdę uciążliwe jak co 2-3 czasami 4godziny dostaję disconnecty serwera szczególnie że jest to gra mmo gdzie czasami ciężko na coś załapać drużynę i jak się już uda to często dostaję disconect.
Host | % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
funbox.home | 0 | 2280 | 2280 | 0 | 1 | 35 | 0 |
192.0.0.1 | 0 | 2280 | 2280 | 8 | 11 | 43 | 8 |
195.117.0.237 | 0 | 2280 | 2280 | 8 | 12 | 56 | 11 |
hbg-b2-link.ip.twelve99.net | 2 | 2157 | 2124 | 18 | 21 | 68 | 20 |
hbg-bb3-link.ip.twelve99.net | 0 | 2280 | 2280 | 24 | 28 | 83 | 28 |
ffm-bb1-link.ip.twelve99.net | 0 | 2280 | 2280 | 24 | 28 | 62 | 28 |
ffm-b11-link.ip.twelve99.net | 60 | 684 | 276 | 25 | 27 | 54 | 28 |
rostelecom-ic319651-ffm-b11.ip.twelve99-cust.net | 0 | 2280 | 2280 | 25 | 30 | 78 | 30 |
185.140.151.247 | 0 | 2280 | 2280 | 64 | 69 | 127 | 67 |
188.254.54.226 | 0 | 2280 | 2280 | 66 | 73 | 144 | 71 |
109.105.133.219 | 0 | 2280 | 2280 | 66 | 70 | 128 | 69 |
109.105.133.76 | 0 | 2280 | 2280 | 70 | 74 | 128 | 71 |
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste rozłączenia z serwerem gry oraz ogromne Packet losty.
To, że na jednym z routerów pośrednich masz utratę pakietów znaczy mniej więcej tyle, co nic. Ona czasem jest dlatego, że niektóre routery są skonfigurowane tak, aby miały niski priorytet odpowiedzi na ICMP (czyli po polsku na "puszczanie pingu" do tego routera). Ona nie ma absolutnie żadnego wpływu na końcowy host, na którym z tego wykresu, co pokazujesz - wszystko jest w porządku.
U mnie - do tego serwera - wygląda to tak:
Spróbuj na darmowym VPN od Cloudflare - oni mają darmowego VPN'a, dokładnej nazwy nie pamiętam - może ktoś tu podpowie. Jeśli na tym VPN będzie lepiej - to wiadomo, że to wina Orange.
Ewentualnie jak masz dostęp do LTE innej firmy, też możesz spróbować. Z WinMTR trudno coś wywnioskować, bo wszystko wygląda.... prawidłowo.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste rozłączenia z serwerem gry oraz ogromne Packet losty.
@Azeronrozumiem że masz problem z graniem i współczuję, ale nie do końca rozumiem skąd pomysł że winny jest operator. Z tego co napisałeś absolutnie nic na to nie wskazuje.
Sprawdziłem czasy odpowiedzi na pingi tego komputera w innych sieciach i jest podobnie: cały czas na poziomie 70ms, tak samo jak u Ciebie. To oczywiście o niczym właściwie nie świadczy poza tym że komputer jest w tej chwili podłączony do internetu i odpowiada na pingi w rozsądnym czasie.
Z gry może Cię wyrzucać z bardzo wielu powodów, ale raczej nie dlatego że gracze oczekują Twojej odpowiedzi w czasie krótszym niż 70ms. Twój mózg na podjęcie decyzji o zareagowaniu potrzebuje 200-700ms. To są czasy reakcji wystarczające by prowadzić samochód czy nawet samolot i nie wpadać na drzewa.
Tak jak słusznie zauważył @Anonim kwestia odpowiedzi (lub nie) ruterów na trasie na Twoje pingi pozostaje bez jakiegokolwiek związku z ich działaniem jako ruterów. Mogłyby równie dobrze na Twoje pingi nie odpowiadać wcale.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste rozłączenia z serwerem gry oraz ogromne Packet losty.
Ja tylko przekazałem informację jaką dostałem od dostawców serwera gry.
Info było takie że z ich serwerami jest wszystko dobrze, Problemem jest ruter na którym jest bardzo duży packet lost i że problem z moimi disconectami jest właśnie z tego problemu.
Na sam ping nie narzekam, nie zdarzają mi się Lagi, po porstu gram sobie prawilnie i nagle urywa połączenie.
Najchętniej po prostu zmieniłbym ścieżkę połączenia aby być pewnym że to nie był problem, ale nie wiem czy się tak da z poziomu zwykłego użytkownika.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste rozłączenia z serwerem gry oraz ogromne Packet losty.
Nie widać byś miał packet lossa. Kup sobie testowo vpna i zobacz czy pomoże zmiana trasy. Np. w nord VPN możesz sobie po dniu zwrócić i oddadzą ci kasę.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste rozłączenia z serwerem gry oraz ogromne Packet losty.
@Azeronczy to na pewno są zerwania "gdzieś w sieci"? Jesteś pewien że to nie u Ciebie połączenie internetowe szwankuje? KIedy wywala cię z gry to reszta internetu jest normalnie dostępna? Jakie masz parametry połaczenia?
Interpretacja przedstawionych przez Ciebie statystyk, jakoby z faktu że jakiś ruter po drodze nie odpowiada na pingi dało się wywnioskować, że ten ruter jest powodem rozłączania, jest problematyczna. Owszem, ścieżki którymi pakiety lecą między twoim komputerem a serwerem gry są bardzo istotne ale liczy się przede wszystkim ich liczba i obciążenie. Możesz ewentualnie zestawić tunel/VPN do sieci która puszcza te pakiety inną trasą, i tamtędy zestawiać połączenie z serwerem gry. IMHO nic to nie pomoże, ale nie zaszkodzi spróbować.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste rozłączenia z serwerem gry oraz ogromne Packet losty.
W tym samym czasie mam odpalonego na przykład Call of Duty Warzone, używając jednocześnie skype aby móc się komunikować z bratem podczas gry.
Ani na skype ani na warzone nie ma najmniejszych problemów, warzone wykazuje stały ping 50-55.
Będę musiał spróbować jakiegoś VPN, ale tak jak wspomniałem wcześniej, jeżeli vpn miałby pomóć to nie widzi mi się kupowanie oprogramowania tylko dlatego że no nie da się zmienić ścieżki inaczej u operatora.
Nie wiem, nie znam się dobrze na tym, community gry poleciło mi jeszcze takie coś jak "białe ip" albo stałe IP. Czy takie coś jest możliwe w orange i czy było by to w tej sytuacji pomocne?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste rozłączenia z serwerem gry oraz ogromne Packet losty.
Nie, nic nie pomoże. Masz IP publiczne, zmienne, zmienia się co 10-11dni lub podczas restartu routera.
Orange raczej trasy nie zmieni, bo to nie działa tak, że sobie zmienią od razu na jaką chcą. To są koszty i zmiany w routingu.
Znajomych nie rozłącza jak Ciebie?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste rozłączenia z serwerem gry oraz ogromne Packet losty.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste rozłączenia z serwerem gry oraz ogromne Packet losty.
Nie znam nikogo grającego w tą grę na ruskim serwerze z polski 🙂
Więc ciężko mi powiedzieć jak u innych.