Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem z dyskiem po wymianie dekodera


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 190
  • 293
  • 0

Problem z dyskiem po wymianie dekodera

Mam podobną sytuację z oryginalnym dyskiem. Przed wymianą dekodera było OK. po wymianie nagrywał i wyświetlał tylko ten kanał co był nagrywany , na innych kratownica aż do całkowitej zwiechy, że żaden przycisk na pilocie i w dekoderze nie działał, tylko wtyczka z sieci.

Dostałem jeszcze jeden nowy dysk i tu również problem z dyskiem. Nie chciał się zainstalować. Zrobił formatowanie i bez żadnych komunikatów włączył się jakiś program TV. Paliła się pomarańczowa dioda ale nie nagrywał (komunikat - brak dysku) i tak pozostało do dziś. Kombinowałem z resetem modemu i dekodera ale nic nie pomagało. Dysk podłączony do PC w HD Tune działa, można testować, brak "bad sektorów".

Dziś zauważyłem że modem fiksuje  Na swojej stronie Web pokazuje że brak Internetu, telefonu i TV a na modemie wszystkie lampki palą na zielono i wszystko działa czyli TV Internet i telefon.

Czy mogę reklamować HDD, jest oryginalny ADATA HV620, kupiony w Orange.

 

________________
* Wydzielono z tematu Samsung ICU 100 problem z dyskiem zewnętrznym – moderator Kinga

105 ODPOW. 105

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19631
  • 56861
  • 774

Samsung ICU 100 problem z dyskiem zewnętrznym

@adzia1 spróbuj ponownie sformatować dysk przez dekoder. Jeżeli nie pomoże, to albo dalej problem z dyskiem, albo problem z dekoderem. Pewnie należało by ponownie wymienić, najlepiej i dysk i dekoder jednocześnie.

 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 190
  • 293
  • 0

Samsung ICU 100 problem z dyskiem zewnętrznym

Po pierwsze - jak sformatować jak dekoder skoro nie rozpoznaje dysku.

Po drugie - podobno nie można już reklamować dysku bo nie mają na wymianę.

W sumie to wina tego drugiego dekodera bo źle sformatował, powinno być odszkodowanie.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19631
  • 56861
  • 774

Samsung ICU 100 problem z dyskiem zewnętrznym

@adzia1 może na innym dekoderze uda się dysk odczytać i sformatować.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 190
  • 293
  • 0

Samsung ICU 100 problem z dyskiem zewnętrznym

Każdy inny dysk jest od razu formatowany, nie da rady odczytać. Każdy tuner przywiązuje do siebie taki dysk po sformatowaniu. Możliwe że gdyby nawet obcy tuner sformatował mój dysk to możliwe że jego dysk z materiałami filmowymi by już nie zadziałał. Każdy dysk działa tylko w jednym tunerze, po sformatowaniu.

 


Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 1820
  • 7923
  • 65

Samsung ICU 100 problem z dyskiem zewnętrznym

Dysk (nawet nowy) można kupić często bezpośrednio od ludzi w internecie. 

Dysk można spróbować naprawić przez zerowanie dysku przez oprogramowanie (darmowe) przeznaczone do tego. Operacje robimy przez komputer w którym jest włożony ten dysk lub ten dysk jest jako kolejny np. podłączony przez adapter SATA -> USB. 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 190
  • 293
  • 0

Samsung ICU 100 problem z dyskiem zewnętrznym

System go nie widzi - jest nieprzydzielony. Inny kupiony to jak musi być sformatowany? z partycją czy czysty, jak wyczyścić taki dysk. Jak się nazywa to narzędzie do czyszczenia.

Posiadam EaseUS Partycion, próbuję wyczyścić ale idzie b. wolno - 1 % na 5 min.


Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 1820
  • 7923
  • 65

Samsung ICU 100 problem z dyskiem zewnętrznym

System go nie widzi bo sądzę że jest sformatowany w jakimś systemie plików linuksowym ext lub coś podobnego a Windows nie rozpoznaje takich partycji (zakładam że używasz Windowsa). A zerowanie dysku niestety trwa długo i zależy od pojemności dysku. Ja używałem zawsze bootowalnego narzędzia które działało z konsoli, teraz nie mogę sobie przypomnieć nazwy. 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 190
  • 293
  • 0

Samsung ICU 100 problem z dyskiem zewnętrznym

Jednak nic to nie dało. Myślę że firma Orange stosuje brutalną taktykę zmiany starego pakietu na nowy, utrudniając oraz usuwając pewne funkcje. Po reklamowaniu HDD zadzwoniła do mnie Pani z Orange i zaproponowała mi w ramach odszkodowania darmową możliwość nagrywania w chmurze, pod warunkiem że zmienię ofertę na obecną. Dysków nie wymieniają, nie sprzedają od 23 maja 2022 r. Prawdopodobnie  mam wgrane oprogramowanie takie że nie czyta dysku. Dysk w 100 % sprawny. Tylko ta funkcja mnie trzymała przy Orange teraz wiem że źle zrobiłem że nie rozwiązałem w maju umowy. Ale za dwa lata to zrobię. Przykro mi że ponad 30 letniego klienta w ten sposób się traktuje, stresując 70 latka bzdetami byle więcej i więcej zarobić.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6374
  • 26055
  • 216

Samsung ICU 100 problem z dyskiem zewnętrznym


@adzia1napisał(-a)

Jednak nic to nie dało. Myślę że firma Orange stosuje brutalną taktykę zmiany starego pakietu na nowy, utrudniając oraz usuwając pewne funkcje. Po reklamowaniu HDD zadzwoniła do mnie Pani z Orange i zaproponowała mi w ramach odszkodowania darmową możliwość nagrywania w chmurze, pod warunkiem że zmienię ofertę na obecną. Dysków nie wymieniają, nie sprzedają od 23 maja 2022 r. Prawdopodobnie  mam wgrane oprogramowanie takie że nie czyta dysku. Dysk w 100 % sprawny. Tylko ta funkcja mnie trzymała przy Orange teraz wiem że źle zrobiłem że nie rozwiązałem w maju umowy. Ale za dwa lata to zrobię. Przykro mi że ponad 30 letniego klienta w ten sposób się traktuje, stresując 70 latka bzdetami byle więcej i więcej zarobić.


Nie do końca rozumiem co sugerujesz. Wypożyczasz ICU100, którego jedną z istotnych cech jest możliwość nagrywania na dysku zewnętrznym. Podłączasz sprawny dysk (USB 3.0 do portu z tyłu dekodera) i nie możesz nagrywać. I co, reklamacja na działanie dekodera nie jest uwzględniana?

 

PS. Do mojego ICU100 podłączałem różne rzeczy i zawsze efekt był zgodny z oczekiwaniem: dyski za małe lub uszkodzone lub nie spełniające kryteriów pojemności lub rodzaju interfejsu albo nie były w ogóle rozpoznawane albo, mimo sformatowania, nie umożliwiały nagrań. Tylko w pełni sprawny dysk USB3.0 o pojemności ponad 128GB podłączony z tyłu ICU100 sprawdzał się bez zarzutu. Mogę nawet zamiennie używać kilku dysków: raz sformatowany jest poprawnie rozpoznawany po ponownym podłączeniu. W twoim przypadku problem może być całkiem trywialny, np. uszkodzenie kabelka.