Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem z dyskiem po wymianie dekodera


Poziom 18, Komentator
  • 143
  • 164
  • 0

Problem z dyskiem po wymianie dekodera

Faktycznie kiedyś wspomniałem o firmie, nie mojej tylko żony ale to był tylko przykład że spotykam się często z błędami i niekompetencją ludzi z ORANGE. Odgrzebałem papiery i dekoder WHD 88 został wymieniony na WHD80 w dniu 29.03.2016. W tym dniu zakupiłem też dysk HDD w salonie ORANGE, była jeszcze reklamacja i dostałem nowy taki sam dekoder w 06.09.2016. Po kilku latach, kiedy zakładali mi światłowód zaproponowano mi nowy dekoder ICU100 4k oraz twardy dysk w dzierżawie. Nie było mowy o tymczasowym posiadaniu drugiego dekodera ani że on jest wypożyczony eksperymentalnie. Ni stąd ni zowąd wgrali mi blokadę Wi-Fi i oraz blokadę HDD. Wydaje mi się że powinienem dostać oficjalne pismo że okres próbny się skończył i tym samym nie mam możliwości używania tego dekodera, o ile jest to prawda bo w ORANGE za każdym razem każdy doradca mówi coś innego.

To tyle na temat WHD88. 

Temat ICU100 częściowo rozwiązałem. Mianowicie jak połączę po Wi-Fi (z biska) oraz bezpośrednio kablem to nagrywanie jest na każdym programie, nie ważne co oglądam. Możliwe że Switch się uszkodził bo wcześniej było dobrze. Po Wi-Fi wcześniej nie łączyłem bo zasięg w ICU100 jest słaby i specjalnie pociągnąłem kabel przez piwnicę do drugiego pokoju. Tak miałem chyba z 5 lat. Mam inny Switch, podmienię go i sprawdzę. To by było na tyle i nie mam nic dziwnego i egzotycznego. 


Poziom 32, Ekspert
  • 3139
  • 9554
  • 95

Problem z dyskiem po wymianie dekodera

@adzia1 

Dzięki za obszerne wyjaśnienia. Po ich przeczytaniu nasuwają mi się dwie refleksje.

Po pierwsze, czy przy zawieraniu umowy na światłowód znalazła się w niej usługa multiroom? Nie jest jasne czy wspomniana przez ciebie "wymiana" dekodera do IP TV na ICU100 to faktycznie była wymiana (i posiadany dekoder powinieneś był zwrócić - w takim wypadku, jeślibyś był tego nie zrobił byłoby duże prawdopodobieństwo że zapłaciłbyś z tego tytułu karę umowną), czy też dołożyli Ci drugi dekoder i uruchomili usługę multiroom. AFAIK bez tej (zwykle dodatkowo płatnej) usługi więcej niż jeden dekoder nie powinien w ogóle działać.

Po drugie dekoder WHD80 wymaga dedykowanych dysków. Zwykły dysk USB nie będzie z nim współpracował. Osobiście co prawda, jak już pisałem, nie mam żadnego doświadczenia z tymi dekoderami, ale według oficjalnej dokumentacji operatora wymagają one dedykowanych dysków. Jakieś próby obejścia problemu z brakiem takich dedykowanych dysków na wymianę były raportowane, IIRC kolega @agat13 coś na ten temat pisał, ale nie przypominam sobie żeby znaleziono uniwersalny sposób radzenia sobie z awariami dysku w WHD80. To by, do jakiegoś stopnia, wyjaśniało dlaczego na WHD80 nie możesz nagrywać. Oczywiście mogę się mylić.


Poziom 18, Komentator
  • 143
  • 164
  • 0

Problem z dyskiem po wymianie dekodera

Jeśli chodzi o ICU 100 to uszkodzeniu uległ Switch, po wymianie wszystko działa. Natomiast jeśli chodzi o WHD80 to dysk kupiłem w salonie Orange. W tamtych latach nie było mowy o Multiroom. Podłączało się dysk i działało, przeszkadzało jedynie to że dysk musiał być dedykowany przez Orange dla tego dekodera, podobnie z resztą w dekoderze ICU 100. Była też wzmianka w aneksie że możliwość nagrywania dla WHD80 jak i ICU 100. Prawdopodobnie dziś nie ma takiej opcji i programowo nie mogą nic zrobić, widocznie zapomnieli o istnieniu jeszcze starych umów ze starszymi pakietami.

WHD80 przestało nagrywać jak został wgrany nowy soft, trwało to z 3 godziny zanim ruszył dekoder, po wgraniu dekoder się zawieszał na logo ORANGE, ale jak odpinałem HDD to działał pod warunkiem ze był podpięty pod Ethernet, Wi-Fi nie szło skonfigurować, wyskakiwał komunikat "podłącz kablem".

Tak się stało jak się wygadałem u doradcy Orange że mam dwa tunery, że WHD80 nagrywa a ICU 100 nie. Przypadek czy złośliwość ludzka ?


Poziom 32, Ekspert
  • 3139
  • 9554
  • 95

Problem z dyskiem po wymianie dekodera

@adzia1 

Tak jak już pisałem, może i masz rację co do interpretacji rzeczywistości, ale mnie nie przekonałeś, ponieważ niektóre ze zgłaszanych przez Ciebie zjawisk nie zachodzą.

Napisałeś na przykład:


jeśli chodzi o WHD80 to dysk kupiłem w salonie Orange.

...

Podłączało się dysk i działało, przeszkadzało jedynie to że dysk musiał być dedykowany przez Orange dla tego dekodera, podobnie z resztą w dekoderze ICU 100.


Mijasz się tu z prawdą: w przypadku WHD80 dysk musi być w dedykowanej obudowie, ale w przypadku ICU100 dowolny dysk w standardowej obudowie USB3.0 będzie działał poprawnie (byle był większy niż 128GB).

 

Ponieważ nikt tu nie ma wglądu w Twoje umowy, to reszta Twoich enuncjacji jakoby ktoś starał się zrobić Ci na złość nie jest weryfikowalna. Skoro jednak uważasz, że umowa którą masz nie jest realizowana to zgłaszaj to do BOK, powołując się na konkretne jej zapisy.


Poziom 18, Komentator
  • 143
  • 164
  • 0

Problem z dyskiem po wymianie dekodera

Jeśli chodzi o ICU to dysk dawali w dzierżawę i nie interesowało mnie czy coś innego tam pasuje. Nie miałem wówczas takiej wiedzy że USB3 że nie mniej niż ... Do WHD80 powiedziano mi w salonie to co wcześniej napisałem. Odwoływałem się do Orange że mam inną umowę iż świadczone usługi i dostałem odpowiedź że obecnie nie ma innej możliwości bo się system zmienił, nie posiadają żadnych zapisów dekoderze WHD80w związku z tym nie mogę nic reklamować, do sądu nie pójdę, cenię czas i pieniądze. Mam już inną platformę SAT, a Orange ze względu na Internet zachowałem rezerwowo w razie jakby pogoda się załamała. Powiedzieli że Internet obecnie kosztuje tyle co mój abonament za Internet + TV + Telefon (69,90 zł)


Poziom 32, Ekspert
  • 3139
  • 9554
  • 95

Problem z dyskiem po wymianie dekodera

@adzia1 

I tak nie uwierzę, że masz w tej umowie TV na dwa dekodery. Ale poza tym masz rację - szkoda czasu i nerwów.