Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem z drugim dekoderem Sagem UHD86PL

ROZWIĄZANE

Poziom 8, Poszukiwacz
  • 3
  • 4
  • 0

Problem z drugim dekoderem Sagem UHD86PL

Posiadam dwa dekodery Sagem UHD86PL tzw multiroom. Drugi dekoder a właściwie karta nie działa. Otrzymuje komunikat niewłaściwy status karty w systemie praw. Dodam, że drugi dekoder został odpalony po długim czasie a właście to nigdy nie był podłączony do tv. Rozumiem, że pewne aktualizacje mogły wygasnąć, ale wszystko robie tak jak jest napisane na stronie (reset do ustawień fabrycznych dekodera, reset modemu itd). Nie wiem czy to istotne, ale w momencie gdy przekładam druga kartę z pokoju to wszystko działa, czyli wychodzi na to, ze problem z drugą kartą. Problem zgłoszony do Orange, jednak nadal występuje... 
Proszę o wskazówki, czy jest możliwość zrobienia tego zdalnie czy w grę wchodzi wymiana karty?
Z góry dziękuję za pomoc.

____________

* W temacie doprecyzowano kategorię i netykiety - Wiktor

 

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Pracuję w Orange
  • 850
  • 1209
  • 33

Problem z drugim dekoderem Sagem UHD86PL

@adboy Być może korzystałeś z pilota multiroom tak jak pisał @Piotrekk85. W chwili obecnej pilot już dawno się zakończył i pozostaje opcja komercyjna. Jeśli oczywiście to jest powód. Długie nie podłączenie dekodera nie powinno mieć wpływu na działanie, jeśli oczywiście dekoder i karta jest w ewidencji(załączone zdjęcie może temu przeczyć). W takim przypadku pobiera aktualizację kilka razy + parę resetów. Skoro zgłosiłeś temat to poczekaj na rozwiązanie, ewentualnie skontaktuj się ponownie np. na czacie.

 

Pozdrawiam

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

15 ODPOW. 15

Poziom 37, Guru **
  • 11005
  • 19507
  • 398

Problem z drugim dekoderem Sagem UHD86PL

@adboy wyjmij kartę z czytnika, przetrzyj styki i włóż ponownie. Jak nie zadziała, to pewnie dekoder do wymiany.

Możesz jeszcze zadzwonić na infolinię i poprosić o przesłanie uprawnień na kartę.


Poziom 36, Guru *
  • 6473
  • 11911
  • 200

Problem z drugim dekoderem Sagem UHD86PL

@adboy  zgłoszenie zrób i wymień kartę dekodującą.

Zdalnie nie naprawią usterki, to tak na zakończenie.


Poziom 36, Guru *
  • 4990
  • 10845
  • 189

Problem z drugim dekoderem Sagem UHD86PL

@adboy Karta ma okres działania. Jeśli jest używana ciągle to zgłasza się do serwera jako aktywna. Jeśli nie używasz jej dłuższy czas ( z tego co pamiętam 3 tygodnie) to wypada z puli kart aktywnych i trzeba zaciągnąć uprawnienia dla niej ponownie. Zrób jak radził @ketrasaArtur  wyczyść kartę i włóż odpowiednio do dekodera do samego końca (jak w pierwszym). Wejdź na kanał 998 i pozostań około 15 minut. Zawsze możesz później sprawdzić naciskając niebieski- zolty- niebieski na pilocie i wchodząc w menu dekodera czy masz pobrany adres IP i jakie masz uprawnienia tej karty. Porównaj z pierwszym, bo menu jest analogiczne. Pamiętaj o sprawdzeniu czy na kablu eth do dekodera nasz net...

Pytaj, podpowiemy


Poziom 37, Guru **
  • 11005
  • 19507
  • 398

Problem z drugim dekoderem Sagem UHD86PL

@agat13 troszkę z kartami dekodujący mi inaczej wygląda. Karta nie zgłasza się do serwera. Serwer co pewien cykl wysyła zestaw kluczy desxyfrukących na kartę. Jeżeli dekoder nie był aktywny, to nowe klucze nie zostały wgrane. Tu komunikacja jest jednokierunkowa. Aby ponownie aktywować kartę, musi być wgrany aktualny zestaw kluczy, moźna to spróbować zrobić na odpowiednim kanale dekodera i/lub zgłosić na infolinii w celu aktywacji karty w dekoderze. Jeżeli karta jest sprawna, to po kilkunastu minutach powinna otrzymać uprawnienia, czyli nowy zestaw kluczy.


Poziom 36, Guru *
  • 4990
  • 10845
  • 189

Problem z drugim dekoderem Sagem UHD86PL

@ketrasaArtur Części po prostu nie wiedziałem, a cześć info uprościlem. Tak łatwiej przyswoić laikom 😁

Dzieki za korektę


Poziom 37, Guru **
  • 11005
  • 19507
  • 398

Problem z drugim dekoderem Sagem UHD86PL

@agat13 żaden problem 👍😀


Poziom 40, Guru *****
  • 30789
  • 25219
  • 1313

Problem z drugim dekoderem Sagem UHD86PL

Czy wszystkie usługi są legalne? Nie wymieniałeś się kartą lub dekoderem np z sąsiadem?


Poziom 8, Poszukiwacz
  • 3
  • 4
  • 0

Problem z drugim dekoderem Sagem UHD86PL

Kartę również czyściłem, zgłosiłem problem na czacie oraz telefonicznie i będzie to weryfikowane, starać nadać prawa czy coś w tym stylu. Boję się jednak żadnej odpowiedzi nie dostane, za pierwszym razem tak miałem... zobaczymy jutro... 
A jeśli chodzi o kanał 998 to mam coś takiego jak na zdjęciu.
Wiadomo nie jest to sprawa życia i śmierci, ale jak już kupiłem drugi tv i mam legalnie kupiony dekoder z Orange to fajnie jakby działało. 
Pierwsza rozmowa na czacie dotyczyłam również tego kiedy została zawarta umowa (2016rok), bo jakby w mój orange nie widać tego że mam opcję na dwa dekodery... jest to możliwe gdyż dopiero teraz dekoder został uruchomiony i kolejne umowy może tego nie zawierały, może przez pomyłkę, albo z mojego powodu, nie wiem nie znam się. Pan z czatu oznajmił żebym wysłał potwierdzenie zawartej umowy (jakiś nr tej umowy). Oczywiście musiałem się rozłączyć, gdyż obowiązki wzywają  a nie miałem tego pod ręką. Za jakiś czas znalazłem i z kolejną osobą z czatu zostałem poinformowany że zgłoszenie jest przyjęte i żeby czekać na odpowiedź. Chciałem podesłać te umowy jednak okazało się że nie trzeba. Jestem ciekawy co z tego wyniknie. podchodzę do tego na spokojnie i bardzo dziękuje za liczne odpowiedzi. 

 

gk8g2h4e.jpg

 

___________

* Wpis poddano edycji - moderator Bartłomiej


Poziom 40, Guru *****
  • 30789
  • 25219
  • 1313

Problem z drugim dekoderem Sagem UHD86PL

Wydaję mi się z uwagi na daty podane przez Ciebie, że korzystałeś z pierwszej edycji multiroom (pilot, edycja testowa). Obecnie już jest tylko oferta komercyjna. Czy płacisz za multiroom na rachunku?