Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

wysoka faktura

ROZWIĄZANE

Poziom 18, Komentator
  • 29
  • 8
  • 2

wysoka faktura

Witam, dostałem pierwszą fakture za internet i mam pytanie, czy zawsze orange nalicza sobie 50zł na aktywacje i drugie 50zł za ''instalacje''? Tylko dlaczego wcześniej nie było ani słowa o tym, ze bede musiał ponieść koszty za tą instalacje? 


lolol12345.jpg
1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 36, Guru *
  • 4390
  • 8717
  • 152

wysoka faktura

@kamilkeys  z tego co widzę na załączniku, to za instalację nie jest 50, a tylko 10 zł (bez grosza)  pozostałe wartości z pierwszej podsumy, to opłaty "abonamentowe" za pierwszy miesiąc, a w zasadzie część i kolejny, zaliczkowo na następny. Problem wynika z tego, że orange ma ustalone terminy okresów abonamentowych, a jeśli rozpoczęcie świadczenia usług nastąpi w części takiego okresu, to obciąża klienta częsciowym abonamentem - pozycja 2 plan na każdą kieszeń - trochę ponad 8 zł. Pełen abonament w pozycji 3 - TO jest rozliczenie usług za telefon stacjonarny.

Poniżej masz opłaty za Neostradę, także za dwa okresy - pierwszy częściowy i drugi pełny, oraz odpowiednie od okresów braku usługi telefonicznej oraz jej włączenia - obciążenie za pierwszy miesiąc i odliczenie za okres gdy już masz telefon stacjonarny.

 

Wszystko wydaje się sensowne.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

19 ODPOW. 19

Poziom 36, Guru *
  • 4390
  • 8717
  • 152

wysoka faktura

@kamilkeys  z tego co widzę na załączniku, to za instalację nie jest 50, a tylko 10 zł (bez grosza)  pozostałe wartości z pierwszej podsumy, to opłaty "abonamentowe" za pierwszy miesiąc, a w zasadzie część i kolejny, zaliczkowo na następny. Problem wynika z tego, że orange ma ustalone terminy okresów abonamentowych, a jeśli rozpoczęcie świadczenia usług nastąpi w części takiego okresu, to obciąża klienta częsciowym abonamentem - pozycja 2 plan na każdą kieszeń - trochę ponad 8 zł. Pełen abonament w pozycji 3 - TO jest rozliczenie usług za telefon stacjonarny.

Poniżej masz opłaty za Neostradę, także za dwa okresy - pierwszy częściowy i drugi pełny, oraz odpowiednie od okresów braku usługi telefonicznej oraz jej włączenia - obciążenie za pierwszy miesiąc i odliczenie za okres gdy już masz telefon stacjonarny.

 

Wszystko wydaje się sensowne.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście


Poziom 40, Guru *****
  • 31052
  • 26413
  • 1321

wysoka faktura

Z tego co widać po fakturze, podpisałeś dwie umowy. Jedną na Neostradę, drugą na telefon stacjonarny analogowy.
W zależności od tego jak zamawiałeś informacja o opłatach początkowych powinna być Ci dostarczona.
Jeśli składałeś przez www, jest to przy podsumowaniu zamówienia. Przez telefon - sprzedawca ma obowiązek podać, rozmowa była nagrywana, więc można ją odtworzyć. W salonie masz swobodę zapoznania się z umową i cennikiem. Jeśli uważasz, że tej informacji nie otrzymałeś, złóż reklamację np. przez mój Orange.
A opłaty co wyjaśnił @Misiek62 wyżej wydają się prawidłowe.

Poziom 18, Komentator
  • 29
  • 8
  • 2

wysoka faktura

Faktycznie, dzięki za pomoc!


Poziom 36, Guru *
  • 4390
  • 8717
  • 152

wysoka faktura

@kamilkeys w swojej pierwszej odpowiedzi nie odniosłem się do Twojej wątpliwości czy słusznie naliczono Ci opłatę za instalację.... ale tak jak wyjaśnił @Piotrekk85,  w sytuacji gdy "zawierałeś" umowę jasno Ci nie wskazano, że taki koszt poniesiesz, warto reklamować to w BOK.

Dziękuję za akceptację "rozwiązania".


Poziom 18, Komentator
  • 29
  • 8
  • 2

wysoka faktura

@Misiek62Umowę podpisywałem w salonie, gdy zapytałem się o dodatkowe koszty, to tylko router i opłata aktywacyjna. O kosztach instalacji ani słowa. A jeszcze facet przekonał mnie, żebym założył telefon stacjonarny i się zawiesi linię. No to pomyślałem, że skoro będzie taniej, niż utrzymanie lini o jakieś 8zł. Teraz przyszła druga faktura, na 72 zł 😄 
I teraz moje drugie pytanie, czy oni mi tego telefonu nie zawiesili? Tam są nawet jakieś połączenia, a tego telefonu tak naprawdę nie ma. Nie rozumiem. 


faktu.png
Anonim

Nie dotyczy

wysoka faktura

Z faktury wynika ze masz usługę telefoni stacjonarnej, więc raczej nie masz zawieszonej linii.

Poziom 18, Komentator
  • 29
  • 8
  • 2

wysoka faktura

to czemu oni tego nie zrobili skoro im to zleciłem w dniu podpisywania umowy na telefon stacjonarny? I mam zapłacić za fakture za telefon, którego nie ma?


Poziom 36, Guru *
  • 4390
  • 8717
  • 152

wysoka faktura

@kamilkeys, nie no coś Ty, kto miałby Ci z firmy sam zawiesić numer stacjonarny? Złożyłeś takie zlecenie? Raczej nie spodziewam się, żeby równocześnie z uruchomieniem usługi, można było od razu oznaczyć w systemie "zawieszenie".

 

Update, zdaje się że pisaliśmy równolegle. Masz pisemne potwierdzenie zlecenia zawieszenia usługi? Jeśli tak, to możesz reklamować fakturę.


Poziom 18, Komentator
  • 29
  • 8
  • 2

wysoka faktura

No tak, przecież to nie był mój pomysł tylko tego pracownika.