Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Wypowiedzenie usługi po okresie wypowiedzenia, wprowadzenie w błąd przez pracowników Orange

ROZWIĄZANE

Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 0
  • 0

Wypowiedzenie usługi po okresie wypowiedzenia, wprowadzenie w błąd przez pracowników Orange

► Temat przeniesiony z kategorii Telewizja (etykiety: pakiety TV, inne dot. telewizji) - Moderator Wiktor ◄

 

Cześć, dopiero co w zeszłym roku uporałem się z jednym przekrętem ze strony Orange, tak z początkiem tego tygodnia zapowiada się następna walka. Podpisałem umowę na Orange Love w październiku przy udziale przedstawicieli Orange. Jednym z dodatkowych (zupełnie mi niepotrzebnych) usług była oferta 'Więcej telewizji na próbę'. Choć z góry wiedziałem, że z tego nie skorzystam, gdyż mam podpisaną umowę z n-ką, to ponoć był to składnik pakietu dodawany 'w prezencie'. 

Cały szkopuł w tym, że zarówno przedstawiciel, jak i osoba z infolinii BOK trzymali mnie w przekonaniu, iż po tych 3 miesiącach usługa wygaśnie sama - nie muszę jej wypowiadać pisemnie. Dostałem fakturę za luty - zdziwiony zwiększoną kwotą poszedłem do salonu Orange żeby wyjaśnić tę sprawę - i ku mojemu zdziwieniu kwota powiększona jest właśnie o tę dodatkową usługę, która miała sama wygasnąć. W odpowiedzi na rezygnację złożoną na miejscu, dziś dostałem pismo, że termin na wypowiedzenie tej usługi już minął, mogę z niej zrezygnować ale dostanę karę ponad 1000 zł. 

 

Miał ktoś podobną sytuację? Widziałem podobny temat na forum i tam również pracownik bok twierdził, że nie trzeba tego wypowiedzenia składać osobiście - tylko w tamtej sytuacji autor tematu w porę zareagował. Mi pozostaje jednie reklamacja, którą jutro oczywiście złożę - ale pytanie do Was, czy ktoś miał lub spotkał się z podobną sytuacją?

 

Proszę tylko nie pisać 'trzeba było czytać umowę', już dosyć się zdenerwowałem czytając ich pismo, a mając potwierdzenie od 2 różnych pracowników nie przyszło mi do głowy żeby jeszcze się w nią wczytywać. 

 

Pozdrawiam!

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32783
  • 38802
  • 1388

Wypowiedzenie usługi po okresie wypowiedzenia, wprowadzenie w błąd przez pracowników Orange

Tu musisz decyzję podjąć samodzielnie. Możesz spróbować złożyć odwołanie/kolejną reklamację - ale aby było merytorycznie rozpatrzone musisz przedstawić tzw. nowe okoliczności w sprawie. Nie wiem czy w pierwszym piśmie poruszyłeś kwestie błędnej informacji - o ile rozmowy w salonie nie są do zweryfikowania, o ile rozmowy na BOK są nagrywane (warto wtedy odszukać datę, godzinę - może być przybliżona, numer z którego dzwoniłeś na BOK, jeśli się uda - na którą infolinię dzwoniłeś, to najlepiej jakbyś sam to zrobił bo rozmów dziennie jest tysiące i odszukanie właściwe bywa niemożliwe). Warto zaznaczyć wtedy w piśmie że wcześniejsze "pismo" nie składałeś z zamiarem złożenia reklamacji. Właśnie taki dowód - że dzwoniłeś, chciałeś złożyć rezygnację, ale to z winy doradcy nie podjąłeś odpowiednich działań (oczywiście kluczowy jest tu przebieg rozmowy i czy ona odbywała się w czasie kiedy mogłeś zrezygnować z usługi).

Wbrew obiegowej opinii na części forów napiszę dosyć szczerze, że UOKIK nie jest powołane do zajmowania się indywidualnym sprawami a "zbiorowymi". Twój opis ciężko dodać do "zbiorowości". Owszem jak napiszesz, to pracownik UOKIK zajmie się sprawą ale nie ma na to pełnych formalnych ram. Ew. przekaże to do np. rzecznika konsumentów. Dla mnie formalną i lepszą drogą jest UKE, oba tryby - wniosek do prezesa UKE i postępowanie ADR są bezpłatne, mają ramy czasowe i są "opisane w prawie". Najszybciej złożyć tu https://pue.uke.gov.pl/#/ConsumerForm (mam nadzieję, że usługa była brana na osobę prywatną a nie na firmę i masz status "konsumenta").

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

7 ODPOW. 7

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32783
  • 38802
  • 1388

Wypowiedzenie usługi po okresie wypowiedzenia, wprowadzenie w błąd przez pracowników Orange

Edit: jeśli już masz negatywną odpowiedź na reklamację, to w Orange bez dowodu takiej obietnicy będzie ciężko. Skorzystaj z jakiejś formy polubownej np. postępowanie ADR przy UKE.

Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 0
  • 0

Wypowiedzenie usługi po okresie wypowiedzenia, wprowadzenie w błąd przez pracowników Orange

Odpowiedź dostałem na pismo o rezygnację, reklamację dopiero pójdę złożyć. Dzięki za zainteresowanie tematem.

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32783
  • 38802
  • 1388

Wypowiedzenie usługi po okresie wypowiedzenia, wprowadzenie w błąd przez pracowników Orange

A nie masz na dole pisma pouczenia o wyczerpaniu drogi reklamacyjnej? Bo te pismo mogło być traktowane jako reklamacja.

Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 0
  • 0

Wypowiedzenie usługi po okresie wypowiedzenia, wprowadzenie w błąd przez pracowników Orange

Niestety znajduje się tam notka o której wspomniałeś. Czyli co, nie warto już iść i reklamować? Gdzie teraz będzie najrozsadniej się zgłosić, UKE czy UOKiK?

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32783
  • 38802
  • 1388

Wypowiedzenie usługi po okresie wypowiedzenia, wprowadzenie w błąd przez pracowników Orange

Tu musisz decyzję podjąć samodzielnie. Możesz spróbować złożyć odwołanie/kolejną reklamację - ale aby było merytorycznie rozpatrzone musisz przedstawić tzw. nowe okoliczności w sprawie. Nie wiem czy w pierwszym piśmie poruszyłeś kwestie błędnej informacji - o ile rozmowy w salonie nie są do zweryfikowania, o ile rozmowy na BOK są nagrywane (warto wtedy odszukać datę, godzinę - może być przybliżona, numer z którego dzwoniłeś na BOK, jeśli się uda - na którą infolinię dzwoniłeś, to najlepiej jakbyś sam to zrobił bo rozmów dziennie jest tysiące i odszukanie właściwe bywa niemożliwe). Warto zaznaczyć wtedy w piśmie że wcześniejsze "pismo" nie składałeś z zamiarem złożenia reklamacji. Właśnie taki dowód - że dzwoniłeś, chciałeś złożyć rezygnację, ale to z winy doradcy nie podjąłeś odpowiednich działań (oczywiście kluczowy jest tu przebieg rozmowy i czy ona odbywała się w czasie kiedy mogłeś zrezygnować z usługi).

Wbrew obiegowej opinii na części forów napiszę dosyć szczerze, że UOKIK nie jest powołane do zajmowania się indywidualnym sprawami a "zbiorowymi". Twój opis ciężko dodać do "zbiorowości". Owszem jak napiszesz, to pracownik UOKIK zajmie się sprawą ale nie ma na to pełnych formalnych ram. Ew. przekaże to do np. rzecznika konsumentów. Dla mnie formalną i lepszą drogą jest UKE, oba tryby - wniosek do prezesa UKE i postępowanie ADR są bezpłatne, mają ramy czasowe i są "opisane w prawie". Najszybciej złożyć tu https://pue.uke.gov.pl/#/ConsumerForm (mam nadzieję, że usługa była brana na osobę prywatną a nie na firmę i masz status "konsumenta").
Anonim

Nie dotyczy

Wypowiedzenie usługi po okresie wypowiedzenia, wprowadzenie w błąd przez pracowników Orange

Przecież informacji słownej się nie podpisuje, podpisuje się informacje pisemną. Musi być to napisane o czym jest mowa. Prezentów to tam nikt nie daje. Jak już coś dają o za coś, ale to nie jest prezent.


Zespół Nasz Orange
  • 2984
  • 12560
  • 151

Wypowiedzenie usługi po okresie wypowiedzenia, wprowadzenie w błąd przez pracowników Orange

@pykpyk

jeśli uważasz, że któraś z podpowiedzi była przydatna, to - śmiało! - zachęcam do jej oznaczenia :). Szczegóły poniżej:

Pokaż szczegóły
  • jeśli założyłeś temat i pojawiła się dobra odpowiedź lub rozwiązanie - oznacz najlepszą odpowiedź klikając w przycisk 4.png 
    Podziękujesz w ten sposób osobie, która pomogła i pomożesz osobom, które będą miały podobne pytanie.