Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Wstrzymanie usług


Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 2
  • 0

Wstrzymanie usług

 Używałem telefonu za granicą i kwota bieżących opłat przekroczyła jakąś magiczną kwotę. Dostałem smsa powiadamiającego o wstrzymaniu wszystkich usług do czasu wpłacenia 500 zł kaucji.

Wpłata - tylko na nr konta. SMSa dostałem w sobotę o 14:00.

Jak wpłacę na konto to telefonu będę mógł używać pewnie od wtorku. 
Jest jakaś możliwość wpłaty kaucji kartą? Czy też w ten sposób Orange karze klientów płacących terminowo duże rachunki ?

 

11 ODPOW. 11

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Wstrzymanie usług

Byś musiał dodzwonić bezpośrednio na dział fraud ale raz że uzyskanie numeru graniczy z cudem, dwa - w sobotę o późnej porze i w niedzielę raczej nikogo nie będzie.

To nie kara za płacenie rachunków. Raczej zabezpieczenie zapłaty - wszyscy operatorzy w ofercie abo mają podobne mechanizmy gdy nagle rachunek rośnie dosyć szybko w górę.

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 2
  • 0

Wstrzymanie usług

Nie mam problemu z wpłatą kaucji. Chodzi bardziej o fakt że Orange blokuje telefon w sobotę po południu a odblokować można tylko przelewem. Nawet jak dojdzie do nich w poniedziałek to i tak usługi włączą pewnie we wtorek.

Każdy cywilizowany operator pozwala na wpłatę kartą. A Orange jak w latach 90.

Anonim

Nie dotyczy

Wstrzymanie usług

@JM6 niektóre usługi opłacam kartą, ale cóż z tego że część firm, nie rejestruje tego w sobotę, dopiero w poniedziałek, czasem dopiero koło 11:00, XXI wiek a taki cyrk.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Wstrzymanie usług

Przy blokadzie z podejrzeniem fraudu nie znam opa który do czasu rozliczenia transakcji kartą odblokuje usługi. A to w polskich bankach też 2-3 dni.

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 2
  • 0

Wstrzymanie usług

Nie ma podejrzenia fraudu. Po prostu wygadałem więcej niż wpisane w umowę 500 zł. Rozumiem że operator się zabezpiecza, nie rozumiem jak może odciąć na 4 dni klienta bez możliwości wpłaty karta.

Mentalność TP SA. I sposób wpłaty też jak za czasów monopolisty. 

Anonim

Nie dotyczy

Wstrzymanie usług

@JM6 system automatycznie włącza blokadę, jak przekroczysz określoną kwotę, nawet jakbyś to dziś opłacił, nie odblokują tego, poniedziałek byłby gwarantowany, tak to działa niestety, XXI wiek.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Wstrzymanie usług

Ale karta nie jest rozliczana online. Banki w Polsce robią najpierw blokadę, sobie trzymają kilka dni, a potem przekazują do adresata.

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 2
  • 0

Wstrzymanie usług

Dokładnie do tego służy blokada na karcie - do zapewnienia że są na niej środki, nawet jeśli sama transakcja zostanie wykonana później. 

Podsumowując sytuację - Orange odcina płacącego na czas klienta zanim nawet wystawi fakturę na wygadaną kwotę. Robi to w sobotę po południu, udostępniając możliwość zdjęcia blokady tylko po otrzymaniu tradycyjnego przelewu.

Czyli przez 4 dni nie będę miał możliwości korzystania z usługi za którą płacę.

Właściwie to chyba zgłoszę tę sytuację do UOKiK.


Zespół Nasz Orange
  • 2907
  • 10832
  • 64

Wstrzymanie usług

https://www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary2/1997333/4090538941.pdf - tutaj znajdziesz regulamin świadczenia usług. Zgodnie z paragrafem 4, punkt 12: „limit należności” - określona indywidualnie przez Operatora kwota zobowiązań Abonenta, której przekroczenie może uprawniać Operatora do podjęcia następujących działań: żądania wpłaty kaucji, zawieszenia możliwość i  inicjowania połączeń  wychodzących,  zablokowania możliwości korzystania z niektórych usług oraz zablokowania świadczenia usługi roamingu.