Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Pytania i odpowiedzi na temat płatności elektronicznych Orange


Zespół Nasz Orange
  • 2981
  • 12498
  • 151

Pytania i odpowiedzi na temat płatności elektronicznych Orange

Cześć,

w związku z dużą liczbą wpisów związaną z GameMine oraz innymi płatnościami elektronicznymi postanowiliśmy stworzyć FAQ na najczęściej pojawiające się pytania. Zachęcamy do lektury 😉

 

Pytanie: Jak to możliwe, że bez mojej zgody pobierana jest opłata, skoro niczego nie włączałem?

Odpowiedź: Włączenie subskrypcji mogło odbyć się z poziomu reklamy, np. na YouTube. Samo kliknięcie w reklamę nie wystarczy. Trzeba zaakceptować warunki zakupu zaznaczając checkboxy: Akceptuję poniższe zapisy” oraz „Zamawiam i płacę”. Wygląda to tak jak na poniższych zdjęciach:

gamemine 2.png    gamemine 1.png

 

Przejście powyższych kroków konieczne jest do aktywacji usługi.

Po zaznaczeniu zgód przychodzi SMS potwierdzający zakup o poniższej treści: Witaj w GameMine! Odblokuj najlepsze gry na http://pl.gamemine.com 3 dni ZA DARMO potem 11,97 zł/tydz. Potwierdzenie warunków zakupu znajdziesz po zalogowaniu na orange.pl/mojorange w sekcji dodatkowe zamówienia. Więcej informacji pod numerem 222922724 lub http://gmhelp.cc/pl

Jeżeli nie zrezygnujemy z subskrypcji, to odnawia się ona automatycznie co tydzień. Jest to ponownie potwierdzane SMS-em: [GAMEMINE]: Masz dostęp na kolejny tydzień do  http://pl.gamemine.com. Do rachunku doliczyliśmy 11,97 zł (koszt za 7 dni) Pomoc 222922724 lub anuluj na http://gmhelp.cc/pl

 

Pytanie: Czemu Orange wspiera takie usługi?

Odpowiedź: To nie są usługi Orange. Subskrypcja włączana jest u dostawcy - Orange udostępnia jedynie metodę płatności w postaci doliczenia opłaty do rachunku Orange. Płatności elektroniczne to metoda płatności (jak np. BLIK, karta itp.), daje ona możliwość skorzystania z płatnych serwisów i opłacenie ich przy okazji kolejnej faktury. Jest to bezpieczna i bardzo dobra alternatywa dla przytoczonych powyżej metod płatności.

 

Pytanie: Jak wyłączyć taką subskrypcję?

Odpowiedź: Podczas odnawiania subskrypcji przychodzi SMS od dostawcy usługi z informacją jak wyłączyć subskrypcję. Przykład poniżej:

[GAMEMINE] Masz dostęp na kolejny tydzień do  http://pl.gamemine.com. Do rachunku doliczyliśmy 11,97 zł (koszt za 7 dni) Pomoc 222922724 lub anuluj na http://gmhelp.cc/pl

Możliwość rezygnacji jest również telefoniczna, a numer można znaleźć na fakturze w rachunku szczegółowym:

gamemine faktura.png

 

Pytanie: Jak to możliwe, że subskrypcja została włączona na karcie z Internetem mobilnym, która jest w routerze?

Odpowiedź: Taka aktywacja możliwa jest z poziomu telefonu, w przypadku gdy smartfona połączymy przez WiFi z naszym routerem mobilnym. Wtedy opłata za subskrypcję zostaje doliczona do karty, która znajduje się w routerze. Tym samym płatność zostaje doliczona do faktury za Internet mobilny. Aktywacja wymaga - jak już wyżej pisaliśmy - kliknięcia na telefonie w dwóch miejscach: „Akceptuję poniższe zapisy” oraz „Zamawiam i płacę”.

SMS-y potwierdzające oraz te z informacjami, jak anulować daną subskrypcję, przychodzą na numer Internetu mobilnego. Można je znaleźć i odczytać z poziomu menu routera.

 

Pytanie: Dlaczego nie ma domyślnej blokady na takie usługi?

Odpowiedź: Nie jest to możliwe, ponieważ płatności elektroniczne to metoda płatności, a usługi z których można za jej pośrednictwem skorzystać, to nie tylko gry. To takie usługi jak Gdzie Jest Dziecko, Nawigacja Orange, Cybertarcza, ale również inne, jak np. wyróżnianie ogłoszeń na portalach aukcyjnych, zakup e-booka, obejrzenie filmu. Planujemy również w niedługim czasie wdrożyć zakup biletu komunikacji miejskiej, parkingu oraz biletu do kina.

 

Pytanie: Czy dużo klientów jest niezadowolonych z płatności elektronicznych?

Odpowiedź: Zdecydowana większość naszych klientów korzysta z tej właśnie metody płatności i nie ma ona powodów do niezadowolenia. Dla przykładu: mamy klientów Googla i Microsoftu, dla których ta metoda płatności jest naturalna i szalenie wygodna. Problem stanowi niewielka ilość użytkowników, którzy w sposób nieświadomy, bądź przez osobę trzecią (najczęściej dziecko), dokonują aktywacji. Ważna jest tutaj świadomość konsekwencji przekazywania telefonu innej osobie a szczególnie dziecku.

 

Pytanie: Co Orange robi, aby zapobiec nieświadomym aktywacjom usługi?

Odpowiedź: Coraz mocniej stawiamy na komunikację i edukację. Staramy się uświadamiać i wyjaśniać czym dokładnie są usługi elektroniczne oraz jak bezpiecznie i wygodne z nich korzystać. Płacenie za pośrednictwem operatora to jedna z najbezpieczniejszych metod płatności, z których obecnie możemy korzystać – bardzo dobra alternatywa, np. dla karty kredytowej. Zwracamy uwagę również na to, aby chronić swój telefon przed dostępem osób trzecich, w tym dzieci. Odpowiedzialność, jak w przypadku udostępnienia karty kredytowej czy samochodu, leży po stronie właściciela. Wszyscy musimy mieć świadomość, że oddając dziecku telefon z internetem, dajemy mu możliwość swobodnego dostępu do aktywacji usług i dostępu do różnych treści.

 

Pytanie: Czy jest możliwe, że po wyłączeniu numeru w Orange opłata za usługi elektroniczne jest nadal naliczana? Czy subskrypcję GameMine trzeba oddzielnie wyłączyć?

Odpowiedź: Subskrypcja jest przypisana do karty SIM. W momencie wyłączenia karty wyłączane są wszystkie subskrypcje, dlatego nie ma takiej możliwości. Podobnie sytuacja wygląda z przeniesieniem numeru do innego operatora. Nawet jeżeli udostępnia on płatności elektroniczne, to wszystkie usługi należy włączyć na nowo.

 

Pytanie: Dlaczego dochodzi do aktywacji usługi, mimo że nie wpisałam/em tam żadnego pinu czy swojego numeru?
Odpowiedź: Numer telefonu zaczytywany jest automatycznie w momencie aktywacji subskrypcji, czyli kiedy nastąpi kliknięcie w dwa ekrany: „Akceptuję poniższe zapisy” oraz „Zamawiam i płacę”. Nie ma konieczności podawania swojego numeru ani pinu. Jest to model wykorzystywany powszechnie we wszystkich sieciach komórkowych.

 

Pytanie: Jak w przyszłości ustrzec się przed "nieświadomym" skorzystaniem z usługi?
Odpowiedź: Przede wszystkim należy uważać, gdzie klikamy i na co wyrażamy zgodę :). Jeżeli zupełnie nie chcemy korzystać z płatności elektronicznych, można włączyć w Mój Orange usługę o nazwie Blokada na Usługi Elektroniczne.

Trzeba jednak pamiętać, że płatności elektroniczne to nie tylko gry, ale również wygodny i bezpieczny dostęp do wielu innych serwisów: ogłoszenia (np. OLX, otodom), edukacja, e-booki, społeczności (np. fotka, sympatia), wideo (np. cda.pl). W niedługim czasie również e-bilety (np. komunikacja miejska, parkingi). Ważne jest też to, że włączona blokada uniemożliwi ewentualne korzystanie z niektórych usług w Orange: CyberTarcza, Nawigacja Orange i Gdzie Jest Dziecko.
Podsumowując: blokadę można włączyć, ale trzeba mieć świadomość ograniczeń, jakie się z tym wiążą. Lepszym rozwiązaniem jest świadome i bezpieczne korzystanie z płatności elektronicznych i wszelkich innych metod, jakie daje internet.

 

11 ODPOW. 11

Pracuję w Orange
  • 935
  • 1543
  • 35

Pytania i odpowiedzi na temat płatności elektronicznych Orange

Krótko, zwięźle i na temat. Bardzo dobry artykuł!!!!


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32748
  • 38609
  • 1385

Pytania i odpowiedzi na temat płatności elektronicznych Orange

Brak mi odpowiedzi na jedno pytanie: Dlaczego dochodzi do aktywacji usługi mimo że nie wpisałam/em tam żadnego pinu czy swojego numeru?

Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 1067
  • 1685
  • 7

Pytania i odpowiedzi na temat płatności elektronicznych Orange

Bardzo słusznie - jak edukować to jak najszybciej.

Dodałbym jeszcze punkt "Jak wyłączyć możliwość korzystania z Płatności elektronicznych".


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32748
  • 38609
  • 1385

Pytania i odpowiedzi na temat płatności elektronicznych Orange

Dzięki za uzupełnienie.

Zespół Nasz Orange
  • 2981
  • 12498
  • 151

Pytania i odpowiedzi na temat płatności elektronicznych Orange


@Piotrekk85 napisał:
Dzięki za uzupełnienie.

Spoko 🙂

 


@bluesmanniak napisał:

Bardzo słusznie - jak edukować to jak najszybciej.

Dodałbym jeszcze punkt "Jak wyłączyć możliwość korzystania z Płatności elektronicznych".


Hm... A odpowiedź na

Pytanie: Jak wyłączyć taką subskrypcję?

nie będzie wystarczająca? Nie chcielibyśmy upychać tak wszystkiego w jednym miejscu Emotikon: Język


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5486
  • 18292
  • 186

Pytania i odpowiedzi na temat płatności elektronicznych Orange

@Wiktor  wskazana przez Ciebie odpowiedź dotyczy konkretnego stanu faktycznego, czyli aktywowanej już usługi. Natomiast, jeżeli dobrze rozumiem intencje @bluesmanniaka  chodzi Mu o to, żeby profilaktycznie zapobiec, czyli wyłączyć możliwość korzystania z "płatności elektronicznych"...

Być może to kwestia na osobny temat, szersze działania edukacyjne dotyczące innych usług, które realizuje Orange, niż wydające się podstawowymi, czyli usług "telekomunikacyjnych", bo chyba płatności elektroniczne takimi nie są.


Zespół Nasz Orange
  • 2981
  • 12498
  • 151

Pytania i odpowiedzi na temat płatności elektronicznych Orange

Wydaje mi się, że tak... Że jednak lepiej zagospodarować na to osobny temat. A w niniejszym FAQ-u ewentualnie dodać link do takiego tematu.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32748
  • 38609
  • 1385

Pytania i odpowiedzi na temat płatności elektronicznych Orange

Tylko ja bym na takie pytanie spojrzał nieco inaczej:

Bo odpowiedź na pytanie jak zablokować jest względnie prosta: Blokada na UsE. Blokuje wszystko. Dla wybranych ofert abonamentowych są blokady pośrednie. I już "jasnego" przekazu nie będzie.

Poza tym czasem pojawią się głowy, że "ja chciałem zablokować tylko te oszukańcze serwisy, a nie te uczciwe". Każdy kij ma dwa końce.

Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 1067
  • 1685
  • 7

Pytania i odpowiedzi na temat płatności elektronicznych Orange

Moje powyższe pytanie chciałem dedykować tym, którzy po nieświadomym (oczywiście!) zakupieniu jakiejś subskrypcji chcieliby się zabezpieczyć przed następnymi takimi zdarzeniami. I dlatego uważam że jest jak najbardziej na miejscu, żeby w tym FAQ taka informację umieścić.

Może tak będzie bardziej akceptowalne i zrozumiałe: "Jak zapewnić aby w przyszłości ustrzec się przed "nieświadomym" włączeniem subskrypcji".