Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 1798
  • 6330
  • 71

Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem

Ale globalne a nie jednorazowe.

Inaczej napiszę.

Jak zgodzę się odebrać telefon od osoby na własny koszt to globalnie zawsze już wyrażam zgodę dla wszystkich ???


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 1067
  • 1685
  • 7

Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem


@Piotrekk85napisał(-a)
Autoryzacja odbywa się przy rejestracji w sieci. Tak samo by zadzwonić nie wysyłasz najpierw smsa z potwierdzeniem? Spójrzcie na różne fora ale obiektywnym okiem. Ten wątek ciągnie się długo ale prawie te same osoby piszą.

Nieprawda. Komentują te same osoby ale co rusz nowi ludzie zgłaszają nowe przypadki! Ostatnio szczególnie ci, których zaskakują nocne sms-y o subskrypcji.

Tylko nie mów, ze to pewnie przez te upały nie mogą ludzie normalnie spać w nocy i... grają 😉


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32771
  • 38746
  • 1388

Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem

Sama możliwość jest domyślna dla wszystkich. Nie ma obecnie przepisów prawa nakazujących blokowania usług premium czy elektronicznych (w zeszłym roku posłowie nad tym dyskutowali i taka była decyzja). Może trudno Ci w to uwierzyć, ale większość klientów woli wygodę i ceni takie płatności przez operatora.

Warto też wiedzieć, że telefon komórkowy nie jest anonimowy wbrew obiegowym opiniom. Wykonując połączenie, sms czy korzystając z internetu z mobilnej transmisji danych przy odpowiednich warunkach udostępniamy identyfikator swojej usługi innym dostawcom. Aktywacja takich usług przy korzystaniu z mobilnej transmisji danych nie wymaga wpisania pinu czy numeru telefonu. Reklamy taki serwisów są wszędzie: na pudelku, pomponiku, stronach niektórych urzędów, olx, allegro, onet, wp, interia, strony dla dorosłych, itp itd. Praktycznie większość serwisów korzysta z serwisu reklamowanego którego właścicielem jest Google i stamtąd pochodzi większość reklam.

Dajesz przykład rozmowy na koszt odbiorcy. Usługa która jest dostępna w Orange daje możliwość wysłuchania informacji słownej głosowej - i też (choć w mniejszej skali) komunikat jest mocno nieprecyzyjny. Korzystając z komórek bardzo rzadko pamiętamy numery telefonów swoich znajomych - więc zatem jak rzeczywiście zdecydować czy odebrać rozmowę na koszt odbiorcy czy nie? I też domyślnie każdy ma możliwość odbioru rozmów na swój koszt. Lub opcjonalnie taką usługę można zablokować.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32771
  • 38746
  • 1388

Oszukiwanie i naciąganie klientów

@bluesmanniak: bo rozpoczęły się wakacje, jest gorąco, wykluczenie cyfrowe robi swoje. Poza tym nikt na forum nie przyzna się, że ogląda strony dla dorosłych. A wszystkie statystyki pokazują, że 1/5 Polaków w wieku 16-75 ogląda takie serwisy. I to zwykle z tego wynika.

Poza tym kolejne badania pokazują, że tylko koło 1/10 potrafi dobrze korzystać ze smartfona. Wszystkie zdjęcia które pokazywałem w tym wątku serwisów dotyczących aktywacji usług był na względem dużych telefonach. A niestety sporo osób ma mniejszy wyświetlacz gdzie guzik "Anuluj" jest niebezpiecznie blisko guzika "zamawiam i płacę".

Najgorsza jest świadomość, że przez internet mogę wszystko i bez konsekwencji. Można hejtować, trollować itp itd i korzystać z serwisów bez żadnych konsekwencji. Wystarczy sobie spojrzeć na dowolny serwis społecznościowy. A niestety nikt nie czyta ostrzeżeń przed po "Polak mądry po szkodzie". Usługi elektroniczne pojawiły się koło 5 lat temu, było już z 10 różnych kampanii z tym związanych (również wysyłka sms do klientów którzy mają zgody na kontakty obsługowe) i ciągle widać, że sporo osób jest zaskoczonych nie tylko aktywacją, ale też faktem że coś takiego jak "usługi elektroniczne" istnieje.


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 1067
  • 1685
  • 7

Oszukiwanie i naciąganie klientów

Z teoretycznego punktu widzenia to co pisze @Piotrekk85  jest prawdopodobne.

Natomiast z socjologicznego(?) punktu widzenia to na miejscu takiego nocnego marka po otrzymaniu sms-a nie leciałbym z tym na forum żeby pyszczyć!? No może są i tacy idący w zaparte ale żeby aż tylu?


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 38
  • 39
  • 0

Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem

sam Orange jakie naciąganie na kasę prowadzi, o tym już się nie pisze, tylko składac skargi do UOKiK.

 

Najpierw zachęcają, okazuje się, że to jest bardzo przydatne bo związane z epidemią, walczy się zaleca, a potem wyłudzają kasę, bzdury wypisując na koncie, krocie zaległości


Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 1
  • 3
  • 0

Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem

witam robaczki 🙂

chyba pojawił się nowy numer z mobiltekiem.

Kupiłem kartę sim z Orange na allegro z pakietem internetu X GB.

Oczywiście przed wysyłką karty sprzedawca zażądał rejestracji karty u operatora.

Po otrzymaniu karty i załadowaniu jej do modemu LTE dostałem sms-a o treści:

 

Dziekujemy za skorzystanie z serwisu Keytogame PPE,koszt 204.49zl z VAT.Reklamacje nalezy skladac do MOBILTEK pod adresem reklamacje@mobiltek.pl

 

pisałem do sprzedawcy o co tutaj kamen, ale ten daje dziwne wymijające odpowiedzi.

chodzi o to że na karcie po rejestracji została zakupiona jakaś usługa, klucz do gry? za 204.49,

a kartę kupiłem za niecałe 50zł. więc coś tu śmierdzi.


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 38
  • 39
  • 0

Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem

żeby to tylko to..... ja zakup sprzętu (laptopa) też wydaje mi się nie uczciwe.

 

Co tu się dziwić, same przekręty, oszustwa i naciągania na kasę

Anonim

Nie dotyczy

Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem


@kerbinapisał(-a)

witam robaczki 🙂

chyba pojawił się nowy numer z mobiltekiem.

Kupiłem kartę sim z Orange na allegro z pakietem internetu X GB.

Oczywiście przed wysyłką karty sprzedawca zażądał rejestracji karty u operatora.

Po otrzymaniu karty i załadowaniu jej do modemu LTE dostałem sms-a o treści:

 

Dziekujemy za skorzystanie z serwisu Keytogame PPE,koszt 204.49zl z VAT.Reklamacje nalezy skladac do MOBILTEK pod adresem reklamacje@mobiltek.pl

 

pisałem do sprzedawcy o co tutaj kamen, ale ten daje dziwne wymijające odpowiedzi.

chodzi o to że na karcie po rejestracji została zakupiona jakaś usługa, klucz do gry? za 204.49,

a kartę kupiłem za niecałe 50zł. więc coś tu śmierdzi.


Ty tak na poważnie z tą rejestracją przy zakupie?

Nie ma potrzeby rejestracji karty sim od razu przy zakupie gdziekolwiek, to jest wymysł sprzedawców, tym bardziej nie robi się tego na Allegro, sporo tam naciągaczy, trzeba być ostrożnym, teraz to pozamiatane, ale niestety nierozwaga kosztuje i to nie wina Orange.


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 2
  • 1
  • 0

Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem

Witam. Też jestem ofiarą oszustwa ze strony Orange i MOBILTEK Sp.z o.o. (ul. Jozefińska 2, 30-529 Kraków). Mam z Orange pakiet na usługi Love Extra 147,97zł i usługę mobilne 39,98zł. Przy zawarciu umowy z Orange nie wyraziłam zgody na dodatkowe usługi elektroniczne premium.  Orange  przysłało faktury z dużymi dodatkowymi opłatami (za listopad 2022r.-37,98zł, za grudzień 2022r.-75,96zł, za styczeń 2023r.-94,95zł, za luty 2023r. - 97,95zł, za marzec 2023r.- 163,92zł). Zauwarzyłam to, kiedy kwota faktury  wynosiła  w dwa razy więcej  niż za pakiet Orange Love Extra. W punkcie obsługi kliętów Orange wyjaśnilo się że dodatkowe opłaty naliczyło mi Orange za jakieś usługi od MOBILTEK Sp.z o.o. ( Gameland  INFO: 222639347 reklamacje@mobiltek.pl  ) i usługę Zamów z Orange/dostęp do watchmovie.pl/ dostawca DA Mobile info 223121852/ reklamacje@justpay.pl (TEN DOSTAWCA NAPISAŁ DLA MNIE W ODPOWIEDZI, ŻE BĘDZIE ZWROT/KOREKTA,ale jeszcze nie było) . Ale nie korzystałam sie z żadnych  usług, to w ogóle nie jest w strefie moich interesów!  Od Mobiltek Sp. z o.o. i Orange (2 razy byłam u nich w punkcie obsługi i pisałam 2 maila w tej sprawie) otrzymałam odpowiedz ,że  ta usługa świadczona była poprawnie. Od Mobiltek Sp. z o.o. otszymałam mail,  że 12.11.2022r.  godz. 14:17 zarejestrowałam się  na stronie https://pl.gameland.mobi/ i otrzymałam jednorazowy kod PIN na mój telefon i wprowadziłam go na tej stronie (zrozumiałam, że była to jakaś bezterminowa subskrypcja usługi). Nie usuwam żadnych SMS z telefonu, za ten dzień mam tylko jeden sms od rodziny, żadnych innych sms we wskazany termin i w ogóle od nich nie było. Z tego telefonu korzystam się tylko ja. Ale umowę na usługę mam tylko z Orange, uwarzam że Orange pomaga takim firmam jak MOBILTEK Sp.z o.o. oszukiwać klientów, ponieważ faktury za nie sprawdzony usługi wystawiło mnie Orange, i nie mogłam tych faktur nie zapłacić, ponieważ internet był by wyłączony przez Orange w moim mieszkaniu.  Zostałam  oszukana na ogólną  kwotę 470,76 złotych. 

 Proszę o pomoc, jak zwrócic swoje pieniądze? STRACIŁAM NA TO JUŻ DUŻO CZASU I NERWÓW(

Czy warto w tej sprawie z moim problemem zwrócić się do Urzędu Komunikacji Elektronicznej?