- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem
Witam !
jestem użytkownikiem Internet LTE dla domu 1.II.2018 kończy mi się umowa. Od prawie 2 lat szczęśliwie korzystam z tej usługi a także dla kilkunastu osób ze swoich wiejskich terenów zakładałem ów internet bo nie jest łatwo o dobry sygnał ( tylko Orange i od niedawna Plus wszystko w 3G prędkości od 5 Mbit/s do 20 ale częściej te pierwsze ) wcześniej też dla tych osób cdma zakładałem i instruowałem co i jak . Przez prawie 2 lata płaciłem tylko abonament aż do dzisiaj. Orange przysłało fakturę abonament + dodatkowe opłaty- duże opłaty dodam. Opłaty naliczyło mi Orange za jakieś usługi od mobiltek dokładnie 3 usługi ( 3 identyczne usługi -Gameland PPE INFO: 222639347 reklamacje@mobiltek.pl ) Orange umywa ręce karze składać reklamacje do mobiltek ale to Orange mi fakturę wystawia. Nic nie można się dowiedzieć konsultanci jak trzeba umowę przedłużać sami dzwonią i mogą zając sporo czasu jak w tej sprawie dzwonię to zbywanie , ciągłe pytania czy to już wszystko etc. Dodam tylko że żadnej umowy z mobiltek nie zawierałem nic od nich nie kupowałem czuję że chcą mnie oszukać być może na koniec umowy takie fajerwerki co by frajera jeszcze wydoić. Proszę o pomoc jak nie dać się zrobić, jak nie zapłacić
________________
* Tytuł poddany edycji – moderator Kinga
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem
Napisz do mobilek. Orange jest tylko pośrednikiem. Na przyszłość warto założyć blokadę na usługi elektroniczne.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem
źródło: https://www.spidersweb.pl/2015/06/orange-tmobile-plus-play-sms-mt.html
W ostatnim czasie możemy obserwować wysyp biznesów, które opierają się na oszukiwaniu klientów, wprowadzaniu ich w błąd i wyłudzaniu różnych usług. Proceder ten przedstawię na przykładzie firmy posługującej się nr premium: 60626. Według regulaminów dostępnych online odpowiada za niego: spółka prawa szwajcarskiego pod firmą Cructiq AG z siedzibą w Baar, Szwajcaria, ul. Lindenstrasse 2, 6340, adres do korespondencji: Lindenstrasse 2, 6340 Baar, Szwajcaria, zarejestrowana w Izbie Handlowej pod numerem CHE-112915786, e-mail: info.pl@bit.androidsecurityplus.com, tel. 008001124595. Jednak według strony Urzędu Komunikacji Elektronicznej podmiotem realizującym świadczenie jest Centrum Technologii Mobilnych Mobiltek S.A., Pl. Powstańców Warszawy 2, 00-030 Warszawa. Na stronie UKE znajdziemy również informację, że dostawcami publicznych usług, w ramach których działa ta firma są: Polkomtel Sp. z o.o., T-Mobile Polska S.A., Orange Polska S.A., P4 Sp. z o.o. Na czym polega problem? Firma odpowiadająca za nr telefonu 60626 wykorzystywany do obsługi płatnych SMS-ów MT reklamuje się w sieci wykorzystując przy tym mobilne platformy reklamowe. Dzięki temu jej reklamy trafiają do profilowanego grona odbiorców. Znaczący jest fakt, jak te reklamy wyglądają. Korzystając np. z mobilnego systemu Android użytkownicy mogą natrafić na kreacje reklamowe, które straszą hasłami w stylu: “Znaleziono (8) wirusów. Usuń wirusy”. Reklamy te bardzo często wpasowują się w interfejs aplikacji mobilnych, przez co mniej doświadczeni użytkownicy mogą się nabrać na fałszywe komunikaty wyświetlane na ekranie. Osoby dojrzałe i starsze, które wychowały się w erze radia i telewizji, nie posługują się internetem na tyle biegle, żeby mieć wyrobiony wystarczający instynkt samozachowawczy, który uchroni ich przed kliknięciem w fałszywy komunikat. Bardzo ważne jest to, co dzieje się później po kliknięciu w taką reklamę. Specjalnie przygotowana strona internetowa ponownie straszy wirusami, np. takim komunikatem: Ostrzeżenie o wirusie! telefon został zainfekowany wirusem! Kliknij przycisk OK, by przeanalizować teraz swój telefon. Spreparowana witryna udaje skanowanie urządzenia i ponownie wzbudza trwogę informacjami o wirusach, np. takim komunikatem: Znaleziono 11 potencjalnych wirusów. Strona jako rozwiązanie problemu proponuje usunięcie wirusów. W tym celu można kliknąć “Usuń wirusa teraz” lub chwilę poczekać na przeniesienie do kolejnej podstrony, która wielkim przyciskiem “Aktywuj Teraz” zachęca do ochrony przed wirusami i malware. Komunikat głosi: Aby rozpocząć skanowanie, kliknij Aktywuj Teraz. Niestety, kliknięcie w “Aktywuj Teraz” nie uruchamia żadnego skanowania. Zamiast tego użytkownik zostaje zapisany do płatnej subskrypcji SMS MT, w której płaci za odbieranie wiadomości tekstowych od usługodawcy! Koszt takiej imprezy to 7,38 zł brutto za jedną wiadomość, a usługodawca obiecuje przysyłać nam trzy takie SMS-y tygodniowo. Przyznajemy, użytkownik jest o tym fakcie informowany drobnym druczkiem pod przyciskiem “Aktywuj Teraz”, który, jak głosi znacznie większy komunikat ma przecież tylko i wyłącznie uruchomić procedurę skanowania. Takie praktyki to oszustwo. Użytkownik jest okłamywany i to kilkukrotnie. Po pierwsze firma informuje go o wirusach, których nie ma. Po drugie komunikat sugeruje, że kliknięcie w “Aktywuj Teraz” rozpocznie skanowanie. Bzdura, kliknięcie zapisuje abonenta do płatnej subskrypcji MT. A teraz najlepsze! Aby aktywować usługę płatnej subskrypcji zwykle użytkownik powinien odebrać SMS-a z kodem weryfikacyjnym, który następnie wpisuje się na specjalnej stronie internetowej. Takie rozwiązanie zabezpiecza przed przypadkowym zapisaniem do drogiej subskrypcji. Jednak nie zawsze takie potwierdzenie jest konieczne. Jak czytamy w regulaminie: Usługę można zamówić postępując zgodnie z następującą procedurą: a) Użytkownicy korzystający z komputerów powinni w ramach strony internetowej Usługi podać Numer Użytkownika. Na numer ten Dostawa prześle Użytkownikowi kod PIN, który to kod należy wprowadzić na stronie internetowej i potwierdzić zamówienie Usługi (moment zamówienia Usługi); opłata za SMS jest zgodna z cennikiem opłat operatora, albo dostępowej stronie internetowej. Na numer ten Dostawca prześle wiadomość chwilą wysłania wiadomości SMS Użytkownik zamawia Usługę (moment b) w przypadku użytkowników sieci Polkomtel Sp. z o.o. (Plus), Orange Polska S.A. (Orange), T‑Mobile Polska S.A. (T-Mobile) oraz P4 Sp. z o.o. (Play) dla zamówienia Usługi, Użytkownicy winni wprowadzić Numeru Użytkownika na SMS zawierającą kod PIN, który to kod należy odesłać na Numer Kontaktowy z zamówienia Usługi); opłata za SMS jest zgodna z cennikiem opłat operatora, albo c) Użytkownicy sieci, o których mowa w punkcie b) powyżej korzystający z sieci internetowych 3G, w chwili, gdy znajdą się w ich zasięgu, zostaną automatycznie przekierowani na podstronę, z której będą mogli zamówić Usługę. Wraz z potwierdzeniem woli zamówienia Usługi poprzez naciśnięcie ikony „Aktywuj” lub równoważnej, Użytkownik zamawia Usługę (moment zamówienia Usługi); podstrona Usługi może różnić się w zależności od operatora sieci komórkowej, z którego usług korzysta Użytkownik. Jeżeli po przekierowaniu na podstronę nie naciśnie w/w ikony, jego urządzenie mobilne automatycznie umożliwi mu wysłanie wiadomości SMS, za pośrednictwem której będzie mógł zamówić Usługę. Wraz z wysłaniem tej wiadomości Usługa zostanie zamówiona. (…)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem
Złóż reklamację u dostawcy póki kwota nie jest duża. Zwykle jest szansa na zwrot.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem
to zapodajcie dla klientów jakiś wzór reklamacji odnośnie takich nieuczciwych praktyk i oszukaństwa
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem
Podaj numer - data, godzina, nazwa usługi. Opisz okoliczności.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem
Numer
Gameland PPE INFO: 222639347 reklamacje@mobiltek.pl
|
Koszt
36,90 zł
|
Numer
Gameland PPE INFO: 222639347 reklamacje@mobiltek.pl
|
Koszt
36,90 zł
|
Numer
Gameland PPE INFO: 222639347 reklamacje@mobiltek.pl
|
Koszt
36,90 zł
|
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem
Masz podany nr telefonu i maila. To zadzwoń lub napisz, a nie tutaj.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem
Piotrze, ale jako to "nie tutaj"?
Orange (a nie mobilcośtam) przysyła mu fakturę, na której jest płatność za usługi, z których nie korzystał (jak dowodzi). Chyba zbyt łatwo usprawiedliwiasz operatora, który nie tylko umożliwia takie działania (bo przecież ich uniemożliwienie jest banalnie proste - tak, jak napisał kolega powyżej), ale sankcjonuje je egzekwując za nie płatności.
"Tajemnica" tkwi oczywiście w tym, że operator także na tych usługach zarabia (wiadomo przecież, że część kasy za wszelkie usługi premium wędruje do operatora).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem
Nie tutaj = na publicznym forum społeczności Orange.
Zgodnie z regulaminem zamów z Orange reklamację należy wnosić do:
- Orange - jeśli była wina Orange
- dostawcy usług - w innych sprawach.
Tu na razie jest sytuacja nr 2. Tym bardziej że zgłoszenie do Orange powieliło odpowiedź.
- « Poprzedni
- Następny »