- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Cześć,
Padła mi karta sim. Udałem się do stacjonarnego salonu orange.
Zapomniałem dowodu. Przedstawiciel nie chciał mnie zidentyfikować w inny sposób.
Zadając kilka pytań, jak dane firmy, kod abonenta.
Wyszedłem zniesmaczony, zadzwoniłem na infolinię. Zidentyfikował mnie MAX. Zamówiłem przez telefon nową kartę sim - za opłatą.
Czy w salonie stacjonarnym faktycznie bez dowodu osobistego/paszportu nic nie załatwię?
Przez telefon potrafili sprawdzić, że rozmawiają z uprawnioną osobą.
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@tulipan_ tak to na ten moment wygląda. Nie przeskoczysz tego. Póki nie zajdą odgórne zmiany które prawnie temat uregulują. Ja też osobiście bym nie do końca na takim rozwiązaniu polegała. Aplikacja może coś nie zadziałać czy telefon paść. Większość ludzi nosi telefon w jakimś euti i taki dowód spokojnie się pod nie mieści.
@slav72 wydaje mi się, że nieprędko.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Identyfikacja klienta w salonie stacjonarnym - czy tylko dowod?
@tulipan_napisał(-a)...
Czy w salonie stacjonarnym faktycznie bez dowodu osobistego/paszportu nic nie załatwię?
Jak widać nie... Pytasz czy w innych salonach jest tak samo? Czy może chcesz złożyć zażalenie na pracę tamtego salonu?
PS. MAX, ściśle rzecz biorąc nie jest osobą. Ponadto, w zakresie zdalnej weryfikacji tożsamości, dysponuje "on" algorytmami i danymi niedostępnymi dla żywej osoby w salonie. IMHO, naturalnie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Identyfikacja klienta w salonie stacjonarnym - czy tylko dowod?
@tulipan_ niestety ale miałem tak samo i w salonie pomarańczy i magenty...bez dokumentu tożsamości ani rusz.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Identyfikacja klienta w salonie stacjonarnym - czy tylko dowod?
@tulipan_ czemu nie spojrzysz na sprawę z innego punktu widzenia? To najszybszą i najpewniejszą forma weryfikacji. W bankach czy urzędach jest podobnie. Jeden rzut oka konsultanta załatwia sprawę. Sprawdzone rozwiązanie, więc po co zmieniać? Na telefon, co innego. Wkracza biometrii, piny itp... Tu prosto i rzeczowo.. Tylko czemu idąc do salonu ( gdziekolwiek) nie brać dowodu? Brak przymusu rozleniwia... ale i zobowiązuje do innych rozwiązań problemu
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Identyfikacja klienta w salonie stacjonarnym - czy tylko dowod?
Ciekawe kiedy i czy w ogóle instytucje tego typu (operatorzy usług, banki, urzędy, itd.) zaczną akceptować mTożsamość z apki mObywatel 🤔 bo jak na razie to tylko "niedopracowana ozdoba" w smartfonie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Identyfikacja klienta w salonie stacjonarnym - czy tylko dowod?
XXI wiek, nie chcę nosić dowodu, prawa jazdy, paszportu i gotówki
mam przy sobie telefon z pinem, biometrią i hasłem abonenta, aplikacją
jeśli potrafią mnie zidentyfikować zdalnie to i w salonie to powinno zadziałać - takie mam stanowisko
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Identyfikacja klienta w salonie stacjonarnym - czy tylko dowod?
@slav72napisał(-a)Ciekawe kiedy instytucje tego typu (operatorzy usług, banki, urzędy, itd.) zaczną akceptować mTożsamość z apki mObywatel 🤔 bo jak na razie to tylko ozdoba w smartfonie.
Aplikacja niedopracowana, nie ma też mocy prawnej, taka aplikacja informacyjna, nic poza tym 😄
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Identyfikacja klienta w salonie stacjonarnym - czy tylko dowod?
Widocznie takie prawa ma salon, że weryfikacja tylko po dowodzie osobistym. Na infolinii weryfikacje są na różne sposoby. Jest i kod klienta, jak i dane wrażliwe, podejrzewam, że i przy użyciu dowodu też by można było się zweryfikować.
Uważam, że dobrym rozwiązaniem weryfikacji w salonie mógłby być wygenerowany i przypisany do klienta kod QR.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Identyfikacja klienta w salonie stacjonarnym - czy tylko dowod?
@tulipan_ w warzywniaku na bazarze i toalecie miejskiej też??? Też są w XXI wieku
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Identyfikacja klienta w salonie stacjonarnym - czy tylko dowod?
Warzywniaki mają terminale płatnicze, a toalety miejskie omijam z daleka. Jak lubisz takie miejsca to życzę zdrowia. Zwoją drogą porównanie europejskiej sieci komórkowej do szaletu trafione.
- « Poprzedni
- Następny »