Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Domowy internet mobilny - problem z aplikacją Teams

ROZWIĄZANE

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 4
  • 19
  • 0

Domowy internet mobilny - problem z aplikacją Teams

Dzień dobry,

 

mam dość "osobliwy" problem z internetem mobilnym od Orange. Jestem mega zadowolony z szybkości, dostępności i płynności działania, ale...

 

Router Wi-Fi - ZTE MC888 - działa każda opcja, działa każdy sprzęt (od żarówki, przez TV 4K, kończąc na komputerze służbowym - przeglądarka, upload/download itd.), jednak ciągle występuje problem z aplikacją desktopową Teams - mianowicie, gdy dołączam do spotkań nie słychać mnie, kamera ładuje się wolno lub w ogóle, a po próbie udostępniania mi ekranu, widzę tylko szarą planszę. W wersji Teams w przeglądarce to nie występuje (sic!). To jedyne 2 opcje, które nie działają lub mają lagi w całym ekosystemie w moim domu.

 

IT w firmie nie jest w stanie pomóc. Jedyne, co wyczytałem i usłyszałem, to być może kwestia jakichś zamkniętych portów przez Orange, działanie APN IPv4/IPv6 - nie zmieniałem na IPv4. Nie mam też wykupionej opcji Orange VPN, bo wg mojego IT w firmie, nie jest to w ogóle potrzebne - czy na pewno?

 

Router resetowany, przywracany do domyślnych - nadal to samo. Powtórzę - jedyna opcja, jaka nie działa, to odbieranie udostępniania ekranu i też nieregularnie problem z dołączaniem do spotkań (audio/video) w Teams. Teamsy zaktualizowane, u innych w pracy działają - co ważne: druga osoba w mieszkaniu ma IDENTYCZNĄ sytuację też Teamsami. Problem nie występuje na hotspocie z telefonu!

 

Macie jakieś dobre rady? 🙂

 

________________
* Przeniosłem z działu Internet domowy – moderator Michał

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 23, Odkrywca Przestworzy
  • 641
  • 2685
  • 15

Domowy internet mobilny - problem z aplikacją Teams

Spróbuj jednak zmienić ustawienia  APN  na IPv4.

 

APN: internet

Użytkownik: internet

Hasło: internet lub puste.

 

VPN od Orange nie jest Ci potrzebny.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

8 ODPOW. 8

Poziom 23, Odkrywca Przestworzy
  • 641
  • 2685
  • 15

Domowy internet mobilny - problem z aplikacją Teams

Spróbuj jednak zmienić ustawienia  APN  na IPv4.

 

APN: internet

Użytkownik: internet

Hasło: internet lub puste.

 

VPN od Orange nie jest Ci potrzebny.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6564
  • 26875
  • 217

Domowy internet mobilny - problem z aplikacją Teams

To dziwne że na hotspocie działa a na ruterze mobilnym nie. To sugeruje jakiś problem z opcjami rutera. Może @Zeusek coś podpowie, ma podobną konfigurację?

APN w sensie wymuszania protokołu warto sprawdzić w obu wariantach, w tym zakresie może być różnica z telefonem, warto rzucić okiem na jakim APN w telefonie to u ciebie dziala dobrze. Ale obawiam się że to nie to.

Tak na marginesie, to nie lubię tej aplikacji i staram się jej unikać. Zoom lepszy.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 4
  • 19
  • 0

Domowy internet mobilny - problem z aplikacją Teams


@atlas_cudow napisał(-a)

Spróbuj jednak zmienić ustawienia  APN  na IPv4.

 

APN: internet

Użytkownik: internet

Hasło: internet lub puste.

 

VPN od Orange nie jest Ci potrzebny.


 

Dzięki, czytałem w wielu wątkach tutaj i na forach anglojęzycznych – sprawdzę jutro, jak to wygląda podczas pracy i spotkań. 


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 4
  • 19
  • 0

Domowy internet mobilny - problem z aplikacją Teams


@j131 napisał(-a)

To dziwne że na hotspocie działa a na ruterze mobilnym nie. To sugeruje jakiś problem z opcjami rutera. Może @Zeusek coś podpowie, ma podobną konfigurację?

APN w sensie wymuszania protokołu warto sprawdzić w obu wariantach, w tym zakresie może być różnica z telefonem, warto rzucić okiem na jakim APN w telefonie to u ciebie dziala dobrze. Ale obawiam się że to nie to.

Tak na marginesie, to nie lubię tej aplikacji i staram się jej unikać. Zoom lepszy.


 

Hotspot z telefonu jest (jeszcze) z Plusa – działa bez problemu i dużo szybciej właśnie na Teamsach. Niestety nie mam możliwości rezygnacji z tej aplikacji, więc na razie zmieniłem APN na IPv4 – sprawdzimy w praktyce jutro 🙂 


Poziom 23, Odkrywca Przestworzy
  • 641
  • 2685
  • 15

Domowy internet mobilny - problem z aplikacją Teams

Dodam tylko, że codziennie korzystam z teamsow na internecie mobilnym. Ja zawsze z automatu ustawiam sobie IPv4, więc nawet nie wiem, jak to działa z v6. Na pewno wszystko ok na v4.


Poziom 25, Entuzjasta Przestworzy
  • 879
  • 3467
  • 28

Domowy internet mobilny - problem z aplikacją Teams

Nie znam tej aplikacji, słyszałem ale nigdy nie używałem. Nie wiem jak mógłbym pomóc.
Być może MC888 coś blokuje, jakiś port, zabezpieczenie.

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6564
  • 26875
  • 217

Domowy internet mobilny - problem z aplikacją Teams

@ihavenoideas1 

Skoro hotspot jest od innego operatora, to żeby sprawdzić czy chodzi o usługę czy o sprzęt możesz też na chwilę zamienić karty SIM. Jeśli plus w modemie zadziała, to jednak nie modem.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 4
  • 19
  • 0

Domowy internet mobilny - problem z aplikacją Teams

Mam(y) rozwiązanie - wielkie dzięki.

 

Zmiana z IPv6 na IPv4 w ustawieniach routera i problemu nie ma. Jak ręką odjął... 😀 Dzięki wielkie za pomoc - mam nadzieję, że wszystko się utrzyma.

 

PS. Dodatkowo wcześniej z firmowym IT na komputerze:

  • ustawiliśmy Google Public DNS na  8.8.8.8, a w polu alternatywny serwer DNS: 8.8.4.4,
  • włączyliśmy roaming w ustawieniach routera,
  • wyłączyliśmy SIP ALG w ustawieniach routera.

Piszę o tym, bo może warto to połączyć przy podobnym problemie w przyszłości u kogoś innego.

 

Pozdrowienia 😃