- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Domowy internet mobilny - problem z aplikacją Teams
Dzień dobry,
mam dość "osobliwy" problem z internetem mobilnym od Orange. Jestem mega zadowolony z szybkości, dostępności i płynności działania, ale...
Router Wi-Fi - ZTE MC888 - działa każda opcja, działa każdy sprzęt (od żarówki, przez TV 4K, kończąc na komputerze służbowym - przeglądarka, upload/download itd.), jednak ciągle występuje problem z aplikacją desktopową Teams - mianowicie, gdy dołączam do spotkań nie słychać mnie, kamera ładuje się wolno lub w ogóle, a po próbie udostępniania mi ekranu, widzę tylko szarą planszę. W wersji Teams w przeglądarce to nie występuje (sic!). To jedyne 2 opcje, które nie działają lub mają lagi w całym ekosystemie w moim domu.
IT w firmie nie jest w stanie pomóc. Jedyne, co wyczytałem i usłyszałem, to być może kwestia jakichś zamkniętych portów przez Orange, działanie APN IPv4/IPv6 - nie zmieniałem na IPv4. Nie mam też wykupionej opcji Orange VPN, bo wg mojego IT w firmie, nie jest to w ogóle potrzebne - czy na pewno?
Router resetowany, przywracany do domyślnych - nadal to samo. Powtórzę - jedyna opcja, jaka nie działa, to odbieranie udostępniania ekranu i też nieregularnie problem z dołączaniem do spotkań (audio/video) w Teams. Teamsy zaktualizowane, u innych w pracy działają - co ważne: druga osoba w mieszkaniu ma IDENTYCZNĄ sytuację też Teamsami. Problem nie występuje na hotspocie z telefonu!
Macie jakieś dobre rady? 🙂
________________
* Przeniosłem z działu Internet domowy – moderator Michał
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Domowy internet mobilny - problem z aplikacją Teams
Spróbuj jednak zmienić ustawienia APN na IPv4.
APN: internet
Użytkownik: internet
Hasło: internet lub puste.
VPN od Orange nie jest Ci potrzebny.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Domowy internet mobilny - problem z aplikacją Teams
To dziwne że na hotspocie działa a na ruterze mobilnym nie. To sugeruje jakiś problem z opcjami rutera. Może @Zeusek coś podpowie, ma podobną konfigurację?
APN w sensie wymuszania protokołu warto sprawdzić w obu wariantach, w tym zakresie może być różnica z telefonem, warto rzucić okiem na jakim APN w telefonie to u ciebie dziala dobrze. Ale obawiam się że to nie to.
Tak na marginesie, to nie lubię tej aplikacji i staram się jej unikać. Zoom lepszy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Domowy internet mobilny - problem z aplikacją Teams
@atlas_cudow napisał(-a)
Spróbuj jednak zmienić ustawienia APN na IPv4.
APN: internet
Użytkownik: internet
Hasło: internet lub puste.
VPN od Orange nie jest Ci potrzebny.
Dzięki, czytałem w wielu wątkach tutaj i na forach anglojęzycznych – sprawdzę jutro, jak to wygląda podczas pracy i spotkań.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Domowy internet mobilny - problem z aplikacją Teams
@j131 napisał(-a)
To dziwne że na hotspocie działa a na ruterze mobilnym nie. To sugeruje jakiś problem z opcjami rutera. Może @Zeusek coś podpowie, ma podobną konfigurację?
APN w sensie wymuszania protokołu warto sprawdzić w obu wariantach, w tym zakresie może być różnica z telefonem, warto rzucić okiem na jakim APN w telefonie to u ciebie dziala dobrze. Ale obawiam się że to nie to.
Tak na marginesie, to nie lubię tej aplikacji i staram się jej unikać. Zoom lepszy.
Hotspot z telefonu jest (jeszcze) z Plusa – działa bez problemu i dużo szybciej właśnie na Teamsach. Niestety nie mam możliwości rezygnacji z tej aplikacji, więc na razie zmieniłem APN na IPv4 – sprawdzimy w praktyce jutro 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Domowy internet mobilny - problem z aplikacją Teams
Dodam tylko, że codziennie korzystam z teamsow na internecie mobilnym. Ja zawsze z automatu ustawiam sobie IPv4, więc nawet nie wiem, jak to działa z v6. Na pewno wszystko ok na v4.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Domowy internet mobilny - problem z aplikacją Teams
Być może MC888 coś blokuje, jakiś port, zabezpieczenie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Domowy internet mobilny - problem z aplikacją Teams
Skoro hotspot jest od innego operatora, to żeby sprawdzić czy chodzi o usługę czy o sprzęt możesz też na chwilę zamienić karty SIM. Jeśli plus w modemie zadziała, to jednak nie modem.