Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?

ROZWIĄZANE
Highlighted

Poziom 13, Recenzent
  • 19
  • 8
  • 0

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?

Niestety w tym jest dużo racji choć w tym wypadku na obronę Orange mogę stwierdzić że jezeli konsekwentnie upominamy się o swoje to nie idą w zaparte ale na końcu można uzyskać pozytywne rozwiązanie choć kosztuje to nas sporo czasu i niepotrzebnych emocji.

Highlighted

Poziom 19, Pasjonat
  • 93
  • 23
  • 2

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?


duda0 napisał(-a):

 jezeli konsekwentnie upominamy się o swoje to nie idą w zaparte ale na końcu można uzyskać pozytywne rozwiązanie choć kosztuje to nas sporo czasu i niepotrzebnych emocji.


 

Tylko, że taką postawę wykazuje niewielki procent klientów, a znakomita większość jest bierna lub nie ma czasu albo nie wie jak skutecznie walczyć. Świadomość konsumencka jest u nas na mizernym poziomie.

Highlighted

Poziom 11, Recenzent
  • 29
  • 7
  • 0

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?

No ja jak dostałem swoje umowy to od razu chciałem zwrócić bo z nich nic nie wynikało. Co ciekawe jak dzwoniłem na infolinię to nikt nie był mi w stanie powiedzieć ile będę płacił po zakończeniu 6 miesięcznej promocji. Jednak powiedzieli coś ciekawego. 

I co jest zgodne z prawem. "Rozmowy są nagrywane i jeśli tak się umawiał pan z konsultantem to tak będzie". Pół roku minęło pierwsza faktura i zonk + 15 zł. 1 reklamacja miła rozmowa 3 dni czekania i korekta. Było tak jak mówili. 

Czyli w tym przypadku miłe zaskoczenie - firma słownie wywiązała się z umowy. Ale faktycznie albo należy takie rozmowy dla siebie nagrywać albo zapisywać ustalenia bo ja już miałem problem z połapaniem się do której umowy się czepić, na której są zawyżone rachunki - pamiętałem ile miałem płacić po skończeniu promocji Emotikon: Bardzo szczęśliwy i to była moja pozycja wyjściowa. 

 

 

Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 29389
  • 21486
  • 1270

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?

Dla ludzi papiery nie są ważne. Nawet nie faktura. Zwykle wystarcza sms z kwotą do zapłaty. Jeśli ktoś umawia się na umowne 50 zł abonamentu (wiem, że dokładnie nie ma takiej opcji - to dla przykładu) - chciałby mieć taką fakturę i ani grosza więcej.

A w Orange jeśli to nowy numer to dochodzi aktywacja 50 zł - plus wyrównanie za niepełny okres rozliczeniowy.

Więc wychodzi rachunek powiedzmy na 115 zł.

 

Póki Orange nie pójdzie w ślad za niektórymi sieciami co zerują aktywację i pierwszy niepełny okres rozliczeniowy jest za 1 grosz, to zawsze będzie na to że umowy i regulaminy są nie jasne.

Ale wg mnie to walka z wiatrakami - jeśli ma być "ściśle", to nie będzie jasno.

Highlighted

Poziom 19, Pasjonat
  • 93
  • 23
  • 2

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?


Marcin_Wdowiak napisał(-a):
Ale faktycznie albo należy takie rozmowy dla siebie nagrywać albo zapisywać ustalenia bo ja już miałem problem z połapaniem się do której umowy się czepić, na której są zawyżone rachunki

 

 


Można nagrywać, ale nie zawadzi też podczas rozmowy poprosić o potwierdzenie pisemne ustalonych warunków choćby mailem. I nie jest to żadna łaska operatora tylko regulowane ustawą.

Highlighted

Poziom 5, Obserwator
  • 1
  • 0
  • 0

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?

Z orange to ja miałem też przejścia. Będąc jeszcze na starej umowie Orange FreeDom w 2014 roku zwiększyli mi kwotę abo z 40 na 52, po prostu przyszła faktura na 52 bez żadnego wyjaśnienia. Mail na BOK i przyszła korekta. Potem założyli mi ogranicznik tak jak wszystkim na Neo,łącze nie wyciągało pełnej prędkości. Oczywiście BOK twierdził że żadnego ogranicznika nie ma. Za trzecim razem usunęli i łącze zaczęło działać z pełną prędkością. Ostatnio łącze było niestabilne i zrywało połączenie. Oczywiście pierwsze odpowiedzi to wina mojego routera,zakłóceń atmosferycznych. Aż w końcu przyznali że coś mieli z serwerami,echh.
Highlighted

Poziom 10, Poszukiwacz
  • 12
  • 12
  • 0

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?

"reklamacja miła rozmowa 3 dni czekania i korekta. Było tak jak mówili. 

Czyli w tym przypadku miłe zaskoczenie - firma słownie wywiązała się z umowy."

 

zaskoczenie to by było gdyba sami zrobili zgodnie z ustaleniami.

tak to tylko skorygowali swoje plany zarobku na Tobie widząc iż coś tam pamiętasz i będziesz się burzył gdyby nie to to by cie orżneli.

Highlighted

Poziom 7, Poszukiwacz
  • 1
  • 1
  • 0

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?

Wysoka suma wyjściowa w umowie jest pomyślana między innymi, po to, aby w przypadku niuzasadnionego zerwania umowy przez kienta FIRMA MOGŁA NALICZYC KARY UMOWNE ZA NIEWYKORZYSTANY CZAS UMOWY OD SUMY WYJŚCIOWEJ, BEZ JAKICHKOLWIEK ZNIŻEK - przewidzianych w umowie lub na fakturze.  To jest dobry bat na nie niegrzecznych klientów... Pozdrawiam.

Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 29389
  • 21486
  • 1270

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?

Obecnie mechanizm naliczania kar jest inny. Nie zależy od kwoty abonamentu a od kwoty ulg. A ulgi są takie same przy np. ofercie tylko sim czy bierzesz najtańszy czy najdroższy abonament.