Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?

ROZWIĄZANE

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 19
  • 8
  • 0

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?

Podpisałem umowę na trzecią już komórkę i za każdym razem mam ten sam dyskomfort że podpisuję coś tzn. umowę co nie stwierdza jednoznacznie tego co mówił konsultant przy zamawianiu. Wybralem e-smart Plan LTE tylko SIM. Jako że mam neostradę konsultant w rozmowie potwierdził że w ramach promocji będe płacił przez pierwszy rok 0 PLN a w drugim roku 59,90 PLN. To jest dla mnie jasny przekaz i to chciałbym zobaczyć na umowie. Natomiast jestem uprzedzany że będzie inaczej i tak mam : opłata abonamentowa 95,98 PLN a dalej cała lista rabatów:  potencjalnych, po spełnieniu, dodatkowy itp itd. Na końcu informacja że kwota abonamentu od 1 okresu rozliczeniowego  70,99 PLN.  I jak tu bezstresowo i w komfortowy sposób można podpisać umowę przy często przestepującym z nogi na noge kurierze który zwykle bardzo się spieszy. Niewiele daje 14 dniowy okres na wypowiedzenie bo dopiero zwykle przy drugiej fakturze - po 1-2 miesiącach - okaże się czy będziemy płacili tak jak mówił konsultant czy też wiecej. Wtedy pozostaje upierdliwa droga reklamacyjna a najczęsciej już nie pamietamy jak przebiegała rozmowa z konsultantem. Nie twierdzę że Orange celowo chce tworzyć mętną wodę ale prawdopodobnie jest to podyktowane polityką podatkową firmy, może wewnętrznymi procedurami czy rozliczeniami ale efekt jest taki że w większości klienci nie wiedzą do końca co podpisują. Ja przynajmniej tak mam. Może rozwiązaniem było by podsumowanie na fakturach po tym wewnątrz-Orangowym bełkocie podsumowanie jednoznacznie okreslające co znajdziemy na fakturze ? Jestem pewny że taka zmiana znacznie poprawiła by stopień zaufania klienta a co za tym idzie  Orange umocnił by  się na miejscu lidera wśród operatorów. 

P.S. Kwoty zostały zmienione ale proporcje utrzymane.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 70
  • 13
  • 2

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?

Na początek mała uwaga. Dobrze byłoby gdyby każdy przed zawarciem umowy przeczytał choć raz regulamin świadczenia usługi, na którą się decyduje i wtedy  będzie dużo mniej problemów. Z treści twojej wiadomości wynika że albo nie zrozumiałeś jaki wybierasz abonament albo ktoś z Orange coś źle przekazał. Z tego co wiem to nie ma abonamentu za 59,99 zł przez pierwszy rok za 0 zł a drugi 59,99 zł. Jest natomiast  zgodnie z regulaminem abonament standardowy Smart Plan LTE za 105,98 zł. Występuje on we wszystkich planach i umowach tak z telefonem jak i bez. W zależności od rodzaju umowy, zgody i zapotrzebowania klienta uzyskuje się w ramach tego abonamentu różnego rodzaju  rabaty. Wszystkie rabaty są wymienione w regulaminie. Warto więc go jednak przeczytać. W twoim przypadku wobec braku zakupu telefonu dostajesz rabat od firmy na "dzień dobry" 20 zł. Z kolei za nową umowę jest rabat 4,99 zł. Za umowę zawartą na 24 miesiące kolejny rabat 10 zł. Te rabaty dostajesz w standardzie i w ramach umowy. Dlatego też na umowie jest tyle ile podajesz to jest: 105,98 zł - 20 zł - 10 zł - 4,99 zł = 70,99 zł. Dalsze rabaty wymagają twojej zgody i o taką zgodę na ich ewentualne zastosowanie powinien konsultant zapytać i być może pytał.  To rabaty niejako nieobowiązkowe a mianowicie 5,01 zł z e-fakturę, 5,99 zł za zgodę marketingowaąi i na koniec 30 zł za zgodę na skorzystanie z Orange Open Extra. Po tych rabatach masz "wymarzone" 29,99 zł przez 24 miesiące.

 

Nie wiem skąd opcja 12 miesięcy za 0 zł. Taka opcja jest tylko na abonamencie wyjściowym za 75,98 zł.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

18 ODPOW. 18

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32319
  • 36186
  • 1366

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?

Masz rację co do braku czytelności, ale póki nie zmieni się prawo w Polsce prędko się nic nie zmieni, u innych operatorów jest podobnie.....

Niestety niektóre rabaty np. za e-fakturę - nie można ich zamienić na dopłatę za wysyłkę faktury papierową (to niezgodne z ustawą o podatku VAT).
Druga kwestia - niektóre są opcjonalne np. rabat za zgodę marketingową - jeśli ją wycofasz - rabatu nie będzie. A ciężko zrobić na fakturze pozycję "dopłata za brak zgody marketingowej".

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 93
  • 25
  • 2

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?

Nie twierdzę że Orange celowo chce tworzyć mętną wodę 
ale prawdopodobnie jest to podyktowane polityką podatkową 
firmy, może wewnętrznymi procedurami czy rozliczeniami 
ale efekt jest taki że w większości klienci nie wiedzą do 
końca co podpisują. 

 

Można sporządzać umowy w sposób czytelny i przejrzysty, a mętna woda służy zawsze do jednego - żeby złapać jak najwięcej ryb.

 

 

 

 

 

Anonim

Nie dotyczy

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?

@duda0 Wszystkie rabaty masz wyszczególnione na drugiej stronie umowy, powinny być wypisane na samym dole jak dobrze pamiętam. Wpisane tam informacje są podstawą do wszelkich reklamacji. Pozdrawiam.

Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 70
  • 13
  • 2

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?

Na początek mała uwaga. Dobrze byłoby gdyby każdy przed zawarciem umowy przeczytał choć raz regulamin świadczenia usługi, na którą się decyduje i wtedy  będzie dużo mniej problemów. Z treści twojej wiadomości wynika że albo nie zrozumiałeś jaki wybierasz abonament albo ktoś z Orange coś źle przekazał. Z tego co wiem to nie ma abonamentu za 59,99 zł przez pierwszy rok za 0 zł a drugi 59,99 zł. Jest natomiast  zgodnie z regulaminem abonament standardowy Smart Plan LTE za 105,98 zł. Występuje on we wszystkich planach i umowach tak z telefonem jak i bez. W zależności od rodzaju umowy, zgody i zapotrzebowania klienta uzyskuje się w ramach tego abonamentu różnego rodzaju  rabaty. Wszystkie rabaty są wymienione w regulaminie. Warto więc go jednak przeczytać. W twoim przypadku wobec braku zakupu telefonu dostajesz rabat od firmy na "dzień dobry" 20 zł. Z kolei za nową umowę jest rabat 4,99 zł. Za umowę zawartą na 24 miesiące kolejny rabat 10 zł. Te rabaty dostajesz w standardzie i w ramach umowy. Dlatego też na umowie jest tyle ile podajesz to jest: 105,98 zł - 20 zł - 10 zł - 4,99 zł = 70,99 zł. Dalsze rabaty wymagają twojej zgody i o taką zgodę na ich ewentualne zastosowanie powinien konsultant zapytać i być może pytał.  To rabaty niejako nieobowiązkowe a mianowicie 5,01 zł z e-fakturę, 5,99 zł za zgodę marketingowaąi i na koniec 30 zł za zgodę na skorzystanie z Orange Open Extra. Po tych rabatach masz "wymarzone" 29,99 zł przez 24 miesiące.

 

Nie wiem skąd opcja 12 miesięcy za 0 zł. Taka opcja jest tylko na abonamencie wyjściowym za 75,98 zł.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 19
  • 8
  • 0

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?

Krispol, po tym co napisałes wnioskuję że albo w tym siedzisz zawodowo tzn w tematyce (rabatów itp) albo  należysz do niewielkiego procentu klientów Orange którzy zagłębili się w temat. Jestem pewny że zdecydowana większość klientów, sądzę że ponad 90% wcale nie jest zainteresowana tymi szczegółami i wcale się im nie dziwię bo jest wiele dużo ciekawszych rzeczy którym warto poświęcać czas.  Śpieszę więc z wyjaśnieniem, że tak jak to napisałem w swoim poście kwoty podane z oczywistych powodów zmieniłem ale proporcje są bliskie rzeczywistości. To jak Orange opisuje umowy to typowy korporacyjno-marketingowy bełkot i chce abyśmy sie dali w to wciagnąć tzn. tworzy iluzję zniżek i rabatów ustalając na wstępie wygórowany poziom abonamentu wiedząc doskonale że większośc klientów i tak tego nie ogarnie. A przecież wystarczyło by napisac np. darmowe do Orange 10 zł , darmowe do wszystkich sieci 30 zł itp. To kazdy łatwo by zrozumiał i nie było by niejasności bo po co ustalać cenę abonamentu np. 100 zł a potem podwieszać pod to masę zniżek i rabatow jak wystarczyło by napisać że abonament 20 zł - za to czy tamto. Ja wiem że bardzo upraszczam ale z drugiej strony na podstawie kilku rozmów z konsultantami mogę stwierdzić że i oni tego w mniejszym lub większym stopniu nie ogarniają.  

Anonim

Nie dotyczy

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?

Z tego co pamiętam, nie mam teraz umowy pod ręką, to wszystko jest wyszczególnione w umowie na stronie gdzie składasz podpis, są wyszczególnione wszystkie rabaty, to czy i przez ile mamy abonament za 0 zł, etc...... Więc?? Nie jest chyba aż tak źle. Owszem można ulepszyć czytelność umów, jestem za. Pozdrawiam.

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32319
  • 36186
  • 1366

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?

@Anonim, na umowie na komórkę nie ma wszystkich rabatów, np z promocji Orange Open Extra czy Orange Open II. One są w innych dokumentach.

Po stronie stacjonarnej do umowy (pisemnej) dołączony jest wyciąg z umowy, gdzie jest informacja "konkretna" o kwocie abonamentu.
Anonim

Nie dotyczy

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?

@Piotrekk85 być może tak jest 🙂 Ale jest tam wyszczególnionych wiele ważnych informacji 🙂 Pozdrawiam.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 93
  • 25
  • 2

Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?

Jestem pewny że zdecydowana większość klientów, sądzę że ponad 90% 
wcale nie jest zainteresowana tymi szczegółami i wcale się im nie dziwię 
bo jest wiele dużo ciekawszych rzeczy którym warto poświęcać czas.  
Śpieszę więc z wyjaśnieniem, że tak jak to napisałem w swoim poście 
kwoty podane z oczywistych powodów zmieniłem ale proporcje są bliskie 
rzeczywistości. To jak Orange opisuje umowy to typowy korporacyjno-marketingowy bełkot i chce abyśmy sie dali w to wciagnąć tzn. tworzy iluzję zniżek i rabatów ustalając na wstępie wygórowany
poziom abonamentu wiedząc doskonale że większośc klientów i tak tego
nie ogarnie.

 

Nie ogarniają, bo taka jest naturalna właściwość większości ludzi i korporacje doskonale zdają sobie z tego sprawę, stąd zawiłe, niejasne umowy pełne różnych kruczków, pisane przez prawników dla prawników, a nie zwykłych klientów.

 

Sama najpierw pobieram wzóry umów i regulaminy ze stron firm i dopiero po przeczytaniu, a czasem nawet dopiero po konsultacjach z prawnikiem udaję się podpisać umowę. Ustalenia ustne nagrywam na wszelki wypadek (jest to zgodne z prawem). Nie jestem podejrzliwa z natury, wręcz przeciwnie, ale życie nauczyło mnie, że nie warto tylko ufać, trzeba też sprawdzać i zabezpieczać się przed nieetycznymi (czasami wręcz przestępczymi) praktykami niektórych firm.