- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Podpisałem umowę na trzecią już komórkę i za każdym razem mam ten sam dyskomfort że podpisuję coś tzn. umowę co nie stwierdza jednoznacznie tego co mówił konsultant przy zamawianiu. Wybralem e-smart Plan LTE tylko SIM. Jako że mam neostradę konsultant w rozmowie potwierdził że w ramach promocji będe płacił przez pierwszy rok 0 PLN a w drugim roku 59,90 PLN. To jest dla mnie jasny przekaz i to chciałbym zobaczyć na umowie. Natomiast jestem uprzedzany że będzie inaczej i tak mam : opłata abonamentowa 95,98 PLN a dalej cała lista rabatów: potencjalnych, po spełnieniu, dodatkowy itp itd. Na końcu informacja że kwota abonamentu od 1 okresu rozliczeniowego 70,99 PLN. I jak tu bezstresowo i w komfortowy sposób można podpisać umowę przy często przestepującym z nogi na noge kurierze który zwykle bardzo się spieszy. Niewiele daje 14 dniowy okres na wypowiedzenie bo dopiero zwykle przy drugiej fakturze - po 1-2 miesiącach - okaże się czy będziemy płacili tak jak mówił konsultant czy też wiecej. Wtedy pozostaje upierdliwa droga reklamacyjna a najczęsciej już nie pamietamy jak przebiegała rozmowa z konsultantem. Nie twierdzę że Orange celowo chce tworzyć mętną wodę ale prawdopodobnie jest to podyktowane polityką podatkową firmy, może wewnętrznymi procedurami czy rozliczeniami ale efekt jest taki że w większości klienci nie wiedzą do końca co podpisują. Ja przynajmniej tak mam. Może rozwiązaniem było by podsumowanie na fakturach po tym wewnątrz-Orangowym bełkocie podsumowanie jednoznacznie okreslające co znajdziemy na fakturze ? Jestem pewny że taka zmiana znacznie poprawiła by stopień zaufania klienta a co za tym idzie Orange umocnił by się na miejscu lidera wśród operatorów.
P.S. Kwoty zostały zmienione ale proporcje utrzymane.
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Na początek mała uwaga. Dobrze byłoby gdyby każdy przed zawarciem umowy przeczytał choć raz regulamin świadczenia usługi, na którą się decyduje i wtedy będzie dużo mniej problemów. Z treści twojej wiadomości wynika że albo nie zrozumiałeś jaki wybierasz abonament albo ktoś z Orange coś źle przekazał. Z tego co wiem to nie ma abonamentu za 59,99 zł przez pierwszy rok za 0 zł a drugi 59,99 zł. Jest natomiast zgodnie z regulaminem abonament standardowy Smart Plan LTE za 105,98 zł. Występuje on we wszystkich planach i umowach tak z telefonem jak i bez. W zależności od rodzaju umowy, zgody i zapotrzebowania klienta uzyskuje się w ramach tego abonamentu różnego rodzaju rabaty. Wszystkie rabaty są wymienione w regulaminie. Warto więc go jednak przeczytać. W twoim przypadku wobec braku zakupu telefonu dostajesz rabat od firmy na "dzień dobry" 20 zł. Z kolei za nową umowę jest rabat 4,99 zł. Za umowę zawartą na 24 miesiące kolejny rabat 10 zł. Te rabaty dostajesz w standardzie i w ramach umowy. Dlatego też na umowie jest tyle ile podajesz to jest: 105,98 zł - 20 zł - 10 zł - 4,99 zł = 70,99 zł. Dalsze rabaty wymagają twojej zgody i o taką zgodę na ich ewentualne zastosowanie powinien konsultant zapytać i być może pytał. To rabaty niejako nieobowiązkowe a mianowicie 5,01 zł z e-fakturę, 5,99 zł za zgodę marketingowaąi i na koniec 30 zł za zgodę na skorzystanie z Orange Open Extra. Po tych rabatach masz "wymarzone" 29,99 zł przez 24 miesiące.
Nie wiem skąd opcja 12 miesięcy za 0 zł. Taka opcja jest tylko na abonamencie wyjściowym za 75,98 zł.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?
Niestety niektóre rabaty np. za e-fakturę - nie można ich zamienić na dopłatę za wysyłkę faktury papierową (to niezgodne z ustawą o podatku VAT).
Druga kwestia - niektóre są opcjonalne np. rabat za zgodę marketingową - jeśli ją wycofasz - rabatu nie będzie. A ciężko zrobić na fakturze pozycję "dopłata za brak zgody marketingowej".
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?
Nie twierdzę że Orange celowo chce tworzyć mętną wodę ale prawdopodobnie jest to podyktowane polityką podatkową firmy, może wewnętrznymi procedurami czy rozliczeniami ale efekt jest taki że w większości klienci nie wiedzą do końca co podpisują.
Można sporządzać umowy w sposób czytelny i przejrzysty, a mętna woda służy zawsze do jednego - żeby złapać jak najwięcej ryb.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Na początek mała uwaga. Dobrze byłoby gdyby każdy przed zawarciem umowy przeczytał choć raz regulamin świadczenia usługi, na którą się decyduje i wtedy będzie dużo mniej problemów. Z treści twojej wiadomości wynika że albo nie zrozumiałeś jaki wybierasz abonament albo ktoś z Orange coś źle przekazał. Z tego co wiem to nie ma abonamentu za 59,99 zł przez pierwszy rok za 0 zł a drugi 59,99 zł. Jest natomiast zgodnie z regulaminem abonament standardowy Smart Plan LTE za 105,98 zł. Występuje on we wszystkich planach i umowach tak z telefonem jak i bez. W zależności od rodzaju umowy, zgody i zapotrzebowania klienta uzyskuje się w ramach tego abonamentu różnego rodzaju rabaty. Wszystkie rabaty są wymienione w regulaminie. Warto więc go jednak przeczytać. W twoim przypadku wobec braku zakupu telefonu dostajesz rabat od firmy na "dzień dobry" 20 zł. Z kolei za nową umowę jest rabat 4,99 zł. Za umowę zawartą na 24 miesiące kolejny rabat 10 zł. Te rabaty dostajesz w standardzie i w ramach umowy. Dlatego też na umowie jest tyle ile podajesz to jest: 105,98 zł - 20 zł - 10 zł - 4,99 zł = 70,99 zł. Dalsze rabaty wymagają twojej zgody i o taką zgodę na ich ewentualne zastosowanie powinien konsultant zapytać i być może pytał. To rabaty niejako nieobowiązkowe a mianowicie 5,01 zł z e-fakturę, 5,99 zł za zgodę marketingowaąi i na koniec 30 zł za zgodę na skorzystanie z Orange Open Extra. Po tych rabatach masz "wymarzone" 29,99 zł przez 24 miesiące.
Nie wiem skąd opcja 12 miesięcy za 0 zł. Taka opcja jest tylko na abonamencie wyjściowym za 75,98 zł.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?
Krispol, po tym co napisałes wnioskuję że albo w tym siedzisz zawodowo tzn w tematyce (rabatów itp) albo należysz do niewielkiego procentu klientów Orange którzy zagłębili się w temat. Jestem pewny że zdecydowana większość klientów, sądzę że ponad 90% wcale nie jest zainteresowana tymi szczegółami i wcale się im nie dziwię bo jest wiele dużo ciekawszych rzeczy którym warto poświęcać czas. Śpieszę więc z wyjaśnieniem, że tak jak to napisałem w swoim poście kwoty podane z oczywistych powodów zmieniłem ale proporcje są bliskie rzeczywistości. To jak Orange opisuje umowy to typowy korporacyjno-marketingowy bełkot i chce abyśmy sie dali w to wciagnąć tzn. tworzy iluzję zniżek i rabatów ustalając na wstępie wygórowany poziom abonamentu wiedząc doskonale że większośc klientów i tak tego nie ogarnie. A przecież wystarczyło by napisac np. darmowe do Orange 10 zł , darmowe do wszystkich sieci 30 zł itp. To kazdy łatwo by zrozumiał i nie było by niejasności bo po co ustalać cenę abonamentu np. 100 zł a potem podwieszać pod to masę zniżek i rabatow jak wystarczyło by napisać że abonament 20 zł - za to czy tamto. Ja wiem że bardzo upraszczam ale z drugiej strony na podstawie kilku rozmów z konsultantami mogę stwierdzić że i oni tego w mniejszym lub większym stopniu nie ogarniają.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?
Po stronie stacjonarnej do umowy (pisemnej) dołączony jest wyciąg z umowy, gdzie jest informacja "konkretna" o kwocie abonamentu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?
@Piotrekk85 być może tak jest 🙂 Ale jest tam wyszczególnionych wiele ważnych informacji 🙂 Pozdrawiam.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dlaczego umowy nie są jednoznaczne i przejrzyste ?
Jestem pewny że zdecydowana większość klientów, sądzę że ponad 90% wcale nie jest zainteresowana tymi szczegółami i wcale się im nie dziwię bo jest wiele dużo ciekawszych rzeczy którym warto poświęcać czas. Śpieszę więc z wyjaśnieniem, że tak jak to napisałem w swoim poście kwoty podane z oczywistych powodów zmieniłem ale proporcje są bliskie
rzeczywistości. To jak Orange opisuje umowy to typowy korporacyjno-marketingowy bełkot i chce abyśmy sie dali w to wciagnąć tzn. tworzy iluzję zniżek i rabatów ustalając na wstępie wygórowany
poziom abonamentu wiedząc doskonale że większośc klientów i tak tego
nie ogarnie.
Nie ogarniają, bo taka jest naturalna właściwość większości ludzi i korporacje doskonale zdają sobie z tego sprawę, stąd zawiłe, niejasne umowy pełne różnych kruczków, pisane przez prawników dla prawników, a nie zwykłych klientów.
Sama najpierw pobieram wzóry umów i regulaminy ze stron firm i dopiero po przeczytaniu, a czasem nawet dopiero po konsultacjach z prawnikiem udaję się podpisać umowę. Ustalenia ustne nagrywam na wszelki wypadek (jest to zgodne z prawem). Nie jestem podejrzliwa z natury, wręcz przeciwnie, ale życie nauczyło mnie, że nie warto tylko ufać, trzeba też sprawdzać i zabezpieczać się przed nieetycznymi (czasami wręcz przestępczymi) praktykami niektórych firm.
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »