Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Dlaczego moje SMSy do UK nie dochodzą?

ROZWIĄZANE

Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 132
  • 293
  • 0

Dlaczego moje SMSy do UK nie dochodzą?

W Orange INTERNET:

internetipv6 występuje przy: APN

IPv6 występuje przy: Protokół APN

IPv4 występuje przy: Protokół roamingu APN

Przy Orange INTERNET jest niebieskie kółeczko. Nie mogę tego zmienić.

 

W Orange MMS:

IPv4 występuje przy: Protokół APN, Protokół roamingu APN

 

Co na co mam zmienić? Czy to ma związek z wysyłaniem SMSów? Dlaczego SMSy w kraju działają bez problemu, a zagranicę nie?


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6650
  • 27315
  • 217

Dlaczego moje SMSy do UK nie dochodzą?

@Time88 

Ustawienia APN dotyczą tylko tego czy telefon ma (generalnie) dostęp do sieci, skoro SMSy wychodzą z niego (a nawet krajowe dochodzą), to na 100% te ustawienia nie są powodem problemu.

Skoro Multibox działa (co mnie trochę zdziwiło), to znaczy że nie ma jakiegoś specyficznego ustawienia "na koncie" które by to blokowało.

Prawdziwa zagadka. Albo jednak coś w SIM lub Androidzie chce Cię zabezpieczyć (nieskutecznie) przed kosztami, albo mimo wszystko w ustawieniach konta jest jakiś haczyk. Próbowałaś się w tej sprawie kontaktować z BOK? Przez czat z poziomu MO to nic nie kosztuje, a czasem można trafić na kompetentnego konsultanta. Tutaj nie nikt nie ma wglądu w ustawienia Twojego konta, tam mają.

PS. Czy SMSy w tym Samsungu są wysyłane "normalnie" czy przez jakiś wynalazek typu RCS? Może to przeszkadza?

PS2. Najprostszym obejściem problemu (poza Multiboksem który choć skuteczny nie jest prosty), jest namówienie drugiej strony na zainstalowanie komunikatora - ja osobiście w takich sytuacjach używam WhatsApp - tanio, bezpiecznie i niezawodnie (no, prawie).


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 132
  • 293
  • 0

Dlaczego moje SMSy do UK nie dochodzą?

Dzięki.

Dlaczego zdziwiło Ciebie, że MultiBox działa?

Co do kontaktów z BOK, to na dzień dobry zgłasza się sztuczna inteligentna, chyba o imieniu Max i w przypadku problemów z TV od razu chce umawiać technika do domu. Przy problemie z SMSami ze smartfona chyba tego nie zaproponuje. W każdym razie użyć trzeba sztuczek żeby połączył z konsultantem. Ale może spróbuję.

SMSy są wysyłane normalnie, chyba że o czymś nie wiem.

MultiBoxa już "ogarnęłam", natomiast odbieranie i ewentualnie wysyłanie SMSów to jest maximum co moi korespondenci potrafią na komórce zrobić. 


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 473
  • 1720
  • 13

Dlaczego moje SMSy do UK nie dochodzą?

@Time88- wiem, że to Ci nie pomoże, ale korzystam z Samsunga S8+ z 2017 r. (Android 9) więc telefon "stary" 😉 a SMS za granicę dochodzą (tez mamy w rodzinie w UK i CAN osoby, które tylko SMS/MMS).
Kartę ORANGE mam obecnie w Honor 4X z ... 2014 (?) i też sms za granicę dochodzą. Tak, że to nie ten trop.
Przejrzałem ustawienia Samsunga i jeśli nie masz włączonych jakichś dodatkowych blokad w ramach konta Orange to może hmm - korzystasz może z Orange Flex? W Aplikacji jest zakładka - PREMIUM - środki na usługi premium (m.in. SMS'y/MMS'y wychodzące o podwyższonej opłacie) - dodaj może tam np. 5 zł i sprawdź czy rozwiąże to problem.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6650
  • 27315
  • 217

Dlaczego moje SMSy do UK nie dochodzą?

@Time88 

Doskonale Cię rozumiem, ale mojej mamie (80+) dałem radę WhatsApp zainstalować i skłonić do używania. To się aż tak od SMSów nie różni. Fakt, problemem jest samo namówienie na smartfona. Co do MAXa to da się go przekonać żeby przełączył na konsultanta. Najłatwiej słowami kluczowymi (do zgadnięcia, ale pewnie "nowe zamówienie", "reklamacja" zadziałają w miarę szybko). Próbowałem z nim rozmawiać o pogodzie, ale to nie działa. Spodziewałem się jakiejś blokady na poziomie konta, gdyby wysyłanie z Multiboksa nie działało tak samo jak z telefonu, to wpływ telefonu i jego ustawień byłby wykluczony. A skoro działa (ale bezpłatnie!) to nadal nie jest pewne czy to telefon, SIM czy jednak konto - jak sugeruje @Morciak .


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5501
  • 18628
  • 186

Dlaczego moje SMSy do UK nie dochodzą?

@Morciak  po pierwsze @Time88  pisała, że dostaje komunikat o dostarczeniu SMS, po drugie, że widzi na swoim koncie w Orange opłatę za nie. 

W cenniku dla Orange Flex jest taka tabela:

Tabela 4
Opłaty dodatkowe w roamingu w Strefie UE
Połączenie wychodzące 0,16 zł/min.
Połączenie przychodzące 0,03 zł/min.
SMS 0,05 zł
MMS 0,01402 zł
Transmisja danych 0,01402 zł (14,36zł/GB)

 

____________

* Wpis edytowano - Wiktor


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 473
  • 1720
  • 13

Dlaczego moje SMSy do UK nie dochodzą?

1. @Misiek62 z tego co czytam @Time88 nie jest w roamingu więc opłaty wklejone przez Ciebie wydaja się nie mieć zastosowania.

2. Każde rozwiązanie jest warte sprawdzenia tym bardziej, że OP raportuje niespotykane dotychczas okoliczności (nie)działania usługi - SMS'y z telefonu nie dochodzą ALE generowany jest raport dostarczenia i pobierana opłata (?!) czyli wychodzą poza sieć Orange.
Jak wykazałem w mojej wypowiedzi wiek telefonu ani rodzaj systemu - nie mają wpływu na wysyłanie sms poza granice kraju. Żaden z telefonów nie był "tuningowany" tylko działa w oparciu o ustawienia pobrane "z sieci". W takim przypadku wydają się pozostawać więc kwestie "na koncie" (ustawienia/blokady/tarcze/brak środków etc).
Jeśli korzysta z usługi Flex to gro ustawień dostępnych jest z poziomu aplikacji, a doładowanie zakładki "Premium" kwotą 5 zł nie spowoduje, że nawet gdy to okaże się nieskutecznym w niniejszym wypadku, to kwota ta przepadnie - środki będą dalej na jej koncie.

 

____________

* Wpis edytowano - Wiktor



 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5501
  • 18628
  • 186

Dlaczego moje SMSy do UK nie dochodzą?

@Morciak  napiszę tak:

1. W kwestii możliwości skorzystania z usługi MultiBox, aby "zarejestrować" się do tej usługi masz dwie opcje: pierwsza - wskazanie usługi w Orange - opis brzmi "wpisz nr usługi, telefonu lub nr ewidencyjny", druga dla osób nie będących klientami Orange. Próba rejestracji numeru Flexowego, jako numeru w Orange, w tej usłudze kończy się niepowodzeniem.

Zatem przyjmuję iż @Time88  ma numer Orange np. na kartę, bo przecież od samego początku pisze iż na jej koncie w Orange pojawia się opłata.


2. Jeśli chodzi o wklejony przeze mnie fragment cennika Flexowego, podałem go po to, że wskazać iż ustalona w nim opłata nijak się ma do wartości podanej przez @Time88  gdyż nawet wielokrotność podanej w tabeli stawki nie da 0,31 zł. 

 

Dlatego podpowiedzi dotyczące Flexa uważam za nietrafione

 

____________

* Wpis edytowano - Wiktor


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 1688
  • 13618
  • 2

Dlaczego moje SMSy do UK nie dochodzą?

@Time88   w regulaminie świadczenia multimedialnych usług Orange mają zastosowanie umowy i aneksy zawarte od 21 listopada 2022 r. W ramach Orange Love może jest dołączony ten smartfon jako prepaid? Nie określiłaś precyzyjnie, więc ja bym się spytał, jaki regulamin określa Twoje usługi, bo może to jest kluczem do rozwiązania problemów? Regulaminy dostępne są na stronie www.orange.pl, w salonach Orange i salonach partnera Orange, oraz pewnie masz w elektronicznej, lub papierowej formie. Przykładowo: taki regulamin usługi promocyjnej „Rozmowy, SMS-y i MMS-y bez limitu do wszystkich + 15GB na próbę” obowiązuje od 3 listopada 2022 r. W zakresie nieuregulowanym wyżej wymienionego regulaminu do świadczenia Usługi stosuje się:

  • w wariancie jednorazowym - regulamin usługi jednorazowej „Rozmowy, SMS-y i MMS-y bez limitu do wszystkich + pakiet GB”;
  • w wariancie cyklicznym - regulamin usługi cyklicznej „Rozmowy, SMS-y i MMS-y bez limitu do wszystkich + pakiet GB”;

a także „regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych dla abonentów ofert na kartę”, oraz obowiązujący cennik usług i regulamin oferty, z której Ty korzystasz. Może warto spróbować najpierw wyjaśnić te kwestie przy założeniu, że ustawienia konfiguracyjne smartfona są właściwe? Na koncie MO też powinny być opisane po kolei usługi (w rozwinięciu). Zaś regulaminy wyjaśnią zasady stosowania usług i może jakaś komenda do usług rozjaśni co nieco? Jak nie, to albo Maxowi na czacie napisz, że prosisz o pomoc konsultanta. Max jednak od razu nie odpuści, bo najpierw musi zweryfikować (musisz podać) usługę, którą chcesz wyjaśnić z konsultantem. Jak potwierdzi, że znalazł Twoje konto, to się rozłączy, a Ty czekasz na linii, aż konsultant dołączy. Jak to nie pomoże, a jakość świadczonej usługi jest niezgodna z regulaminem świadczenia usług, to pozostaje reklamacja, która też jest opisana w tymże regulaminie. 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 132
  • 293
  • 0

Dlaczego moje SMSy do UK nie dochodzą?

Numer w smartfonie mam w abonamencie, wszystko mam w abonamencie Orange Love. Pisałam o tym w pierwszym zdaniu, w pierwszym poście. Gdyby w przypadku smartfona było inaczej, czyli gdyby był poza abonamentem, to o abonamencie bym nie wspominała.

Zatem wszystkie pomysły z doładowaniem nie mają zastosowania.

Pisałam także, że być może skorzystam z rozwiązania polegającego na zrobieniu resetu,

ale do tego muszę się przygotować, to chyba zrozumiałe. Tym bardziej, że nikt nie napisał, że miał taką sytuację jak ja i reset w 100% pomógł. To będzie tylko próba. Pomoże lub nie.

 

____________

* Wpis edytowano - Wiktor