Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Dane mobilne roaming problem


Poziom 10, Poszukiwacz
  • 9
  • 16
  • 0

Dane mobilne roaming problem

Witam,

ostatnio mam problem z danym mobilnymi w roamingu. Internet "gubi się". Czasami jest, czasami nie ma go nawet przez parę dni. Nie ma żadnych problemów z dzwonieniem i smsowaniem. Aktualnie od początku marca przebywam na Islandii, będę tutaj przez kolejne 1,5 roku.

Podaję przydatne informacje:

- Orange abonament

- Xiaomi Redmi Note 8

- Wszystkie opcje roamingu i danych mobilnych są włączone (tak jak pisałem wyżej, czasami działa)

- Próbowałem różnych opcji konfiguracji punktu dostępu. Aktualnie używam oryginalnej konfiguracji:

Nazwa: Orange Internet

APN: internetipv6

Proxy: nie ustawiono

Port: nie ustawiono

Nazwa użytkownika: nie ustawiono

Hasło: ********

Serwer: nie ustawiono

MMSC: nie ustawiono

Proxy dla MMS: nie ustawiono

Port MMS: nie ustawiono

MCC: 260

MNC: 03

Typ uwierzytlenienia: PAP lub CHAP

Typ APN: default, supl

Potokół APN: IPv6

Protokół APN podczas roamingu: IPv4

APN: włączono

Nośnik: nie określono

Typ MVNO: brak

Wartość MVNO: nie ustawiono

 

Będę wdzięczny za wszelką pomoc, ponieważ sam już nie mam pomysłów.

Pozdrawiam

10 ODPOW. 10

Poziom 40, Guru *****
  • 30749
  • 25080
  • 1312

Dane mobilne roaming problem

A czy masz obok siebie inne osoby z roamingiem Orange? Może to lokalne problemy z siecią?

Poziom 37, Guru **
  • 10853
  • 19014
  • 398

Dane mobilne roaming problem

@FraglesPL ja bym przestawił APN na sam internet, bez ipv6.

Kolejna sprawa, to podajesz, że planujesz być za granicą przez kolejne 1,5 roku. Spodziewaj się ograniczenia FUP - Polityka Uczciwego Korzystania. Nie podajesz ile czasu już jesteś, ale przed wprowadzeniem FUP dostaniesz SMS-a, najpierw dostrzeżeniem,potem o wprowadzeniu FUP.

Tu masz więcej informacji na temat FUP:

https://www.orange.pl/view/roaming


Poziom 10, Poszukiwacz
  • 9
  • 16
  • 0

Dane mobilne roaming problem

Napisałem, że od marca dokładnie od 8. Wcześniej od 19.12.2020 byłem w Polsce, a wcześniej od lipca 2020 też na Islandii (problem też się zaczął pojawiać po jakichś 5 miesiącach).

Tylko moment. Co z tego, że FUP? Wtedy naliczają opłaty dodatkowe za korzystanie, a chyba nie wyłączają mi kompletnie danych mobilnych? Smsa z tabelą opłat w roamingu otrzymałem. Nie było tam nic o ograniczeniach, tylko o zwiększonych kosztach.

Właśnie nie mam kogo zapytać osobiście o Orange na Islandii, dlatego szukam pomocy w necie.

Plus tak jak wspomniałem, smsy i rozmowy działają bez zarzutu. Siła sygnału sieci ma wszystkie kreski cały czas.

________________
* Scalenie postów – moderator Kinga


Poziom 40, Guru *****
  • 30749
  • 25080
  • 1312

Dane mobilne roaming problem

A ręcznie próbowałeś zmienić operatora roamingowego na innego? Masz jakiś wybór?

Poziom 10, Poszukiwacz
  • 9
  • 16
  • 0

Dane mobilne roaming problem

Tutaj są Siminn Nova Vodafone. Właśnie jedynie mogę się połączyć z Siminn. Przy łączeniu z innymi sieciami, wyskakuje komunikat, że sieć jest niedostępna.


Poziom 37, Guru **
  • 10853
  • 19014
  • 398

Dane mobilne roaming problem

@FraglesPL zmieniany był APN z internetipv6 na internet?


Poziom 36, Guru *
  • 6424
  • 11734
  • 200

Dane mobilne roaming problem

@FraglesPL  istnieje opcja, że zagraniczny operatora blokuje dane mobilne i internetu brak, pozostaje korzystanie z HotSpot  😄

Telefon pewnie na 2 sim masz, to kup lokalny starter, tylko do internetu 😎


Poziom 10, Poszukiwacz
  • 9
  • 16
  • 0

Dane mobilne roaming problem

Niestety zmiana APN nie pomaga. Abonament islandzki mam od dawna. Muszę się właśnie pobawić z tym double simem (dopiero od tego wyjazdu go mam w nowym telefonie). Czyli mówisz tutaj blokują i nic z tym nie zrobię? 


Poziom 37, Guru **
  • 10853
  • 19014
  • 398

Dane mobilne roaming problem

@FraglesPL osobiście jak testowałem roaming w różnych krajach UE, to zawsze internet Orange działał dużo wolniej niż internet operatora danego kraju. Nigdy jednak nie było tak, że był blokowany.

Proponowałbym jeszcze kartę SIM Orange sprawdzić w innym telefonie/routerze lub w drugim gnieździe w obecnym telefonie.