Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Chaos w płatnościach i fakturach


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 112
  • 338
  • 3

Chaos w płatnościach i fakturach

Mój okres rozliczeniowy trwa od 26 dnia poprzedniego miesiąca do 25 dnia aktualnego miesiąca. Kilka dni po zakończenie okresu rozliczeniowego Orange przesyłał mi mailem fakturę wstawianą 26 dnia aktualnego miesiąca za usługi za poprzedni okres rozliczeniowy z datą płatności 25 dnia aktualnego miesiąca. Natychmiast po otrzymaniu faktury ustawiałem tę płatność w moim systemie bankowym tzn. zlecałem przelew na 25 dzień aktualnego miesiąca zgodnie z terminem płatności pokazanym na fakturze – tytuł przelewu to oczywiście nr. faktury. I ten system działał perfekt – nigdy nie miałam żadnych zaległości w płatnościach

Teraz nastąpiła zmiana na gorsze – otóż 2 -3 dni po opłaceniu aktualnego okresu rozliczeniowego, czyli 28 lub 29 dnia miesiąca pojawia się mail z fakturą pokazującą zadłużenie za dwa okresy rozliczeniowe. Przykładowo – przelew za maj z fakturą FV 200505980XXXXX został zrealizowany 26-06-2020, ale już 29-06-2020 pojawia się nowy mail z fakturą za dwa okresy z płatnością dnia 10-07-2020 - patrz poniżej

 

Numer dokumentu

200606417XXXXX

Data wystawienia

26.06.2020

Zapłać do

10.07.2020

Numer konta bankowego

37 XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX

Opłata za bieżący okres

130,99 zł

Rozliczenie poprzednich okresów

130,99 zł

Kwota do zapłaty
z uwzględnieniem rozliczenia poprzednich okresów

261,98 zł

W tym miejscu pojawia się szereg problemów dla Klienta:

  1. Ma wątpliwość czy „Opłata za bieżący okres” (130,99 zł) została zrealizowana – musi to sprawdzić w swoim banku, co dla zajętej osoby jest niedogodnością (już i tak wcześniej poświęcił czas na ustawienie przelewu)
  2. Ma wątpliwość i z jakiej racji ma zapłacić pozycję „Rozliczenie za poprzednich okresów” do 10-07-2020 – normalnie powinien opłacić ją do 25-07-2020
  3. Czy tytuł płatności w przelewie za poprzednie okresy, czyli w tym przypadku 130,99 zł ma się odnosić do nr faktury pokazanego w mailu (200606417XXXXXX)
  4. Czy też do nr faktury, której w momencie otrzymania maila, Klient nie zna i kiedy nr tej faktury będzie mu przesłany

Nowy system powiadomień wprowadza chaos w rozliczeniach. Czy ktoś może odpowiedzieć mi na pytanie, jak działać by powrócić do poprzedniego systemu płatności – próbowałem to zrobić przez Biuro Obsługi Klienta, ale spotkałem się z arogancją i niegrzecznością – i nic wskórałem

14 ODPOW. 14

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Chaos w płatnościach i fakturach

Niestety na forum nikt nie zweryfikuje tego od zaplecza. Ogólnie:

1. To już musisz wyjaśnić z doradcą.
2. Zwróć uwagę, że na rachunkach masz dokument będący formalną fakturą vat jak i inne rozliczenia. Jeśli poprzedni rachunek nie opłaciłeś w terminie, takie doliczenie jest możliwe. Jeśli już w międzyczasie opłaciłeś, musisz sobie samodzielnie wyliczyć kwotę.
3. Każdy klient ma indywidualny numer konta do wpłat. Jeśli wpisz numer dokumentu - to pójdzie na konkretny dokument. Jeśli nie wpiszesz nic, pójdzie na ogólne saldo z którego najpierw pobierane są najstarsze rzeczy.
4. Zaloguj się na mój Orange - tam znajdziesz numer faktury.

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 112
  • 338
  • 3

Chaos w płatnościach i fakturach

@Piotrekk85 Sorry, ale sugerujesz działania, które są wykonywane standardowo (np. logowanie do Mój Orange itp. ). Opisałem przypadek zmiany sposobu/metody rozliczeń i powiadomień niedawno wprowadzony przez Orange, który wprowadza zamęt i chaos w śledzeniu i zarządzaniu płatnościami Klienta - może ktoś mi wyjaśni jaki był cel tych zmian, bo na portalu Orange takiej informacji nie ma (może nie potrafię jej znaleźć).

Po za tym nie zapominajmy, że każdy z nas ma w miesiącu kilka a nawet kilkanaście różnych płatności - szczególne skupianie się na Fakturach Orange nie ułatwia nam zarządzania  innymi płatnościami - wprowadzenie chaosu nie jest działaniem zorientowanym na Klienta


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Chaos w płatnościach i fakturach

Tutaj na forum osób decyzyjnych nie ma, chyba że trwa AMA. Podobne pytania przewijały się też w trakcie niej.

Jak sam napisałeś - płacisz kilkanaście różnych rachunków w miesiącu. To raz na kilka lat firmy zmieniają formy czy wygląd rachunku. Oficjalnie w trosce o klientów. Nie ma co liczyć by jakakolwiek firma opublikowała swoje wewnętrzne dokumenty związane z planowaniem i wdrożeniem zmian. Czas nauczyć się nowego. Niestety z poziomu forum nawet pracownicy Orange nie mogą podejrzeć Twoich danych z systemów obsługowych. A Twoje pytania są dosyć szczegółowe.

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 112
  • 338
  • 3

Chaos w płatnościach i fakturach

@Piotrekk85 Nie mam pojęcia co to jest AMA.

Nie zgadzam się co Twojego podejścia do zmian wprowadzanych przez firmy - bo nie chodzi o zmiany formy czy wyglądu dokumentów - bo to są zmiany statyczne nie mające zasadniczego wpływu na jakość obsługi Klienta. Orange wprowadza natomiast zmiany procedur (metody, systemu) płatności, nie powiadamiając o tych zmianach Klientów, nie wyjaśniając celu tych zmian, które powinny przełożyć na wymierne korzyści dla Klienta. Nikt też nie wymaga ujawniania jakichkolwiek dokumentów wewnętrznych firmy. W profesjonalnie zarządzanych firmach komercyjnych zmiany dotykające obsługi Klienta odbywają się zazwyczaj dwustopniowo: najpierw idzie kampania informacyjna wyjaśniająca cel zmiany i korzyści dla Klientów - zwykle taka kampania twa jakiś czas, by informacja dotarła do jak największej ilości Klientów. Następnie zmiany są wprowadzane zgodnie z wyznaczonym wrześnie terminie. Oczywiście pełna informacja o zmianach jest umieszczana na stronie firmy, gdzie każdy Klient może w każdej chwil się z nią zapoznać. Proszę mi podać link, który przekieruje nas Klientów do informacji o zamiach w płatnościach - np. ja tej informacji nie znalazłem, a chciałbym zrozumieć jaki jest  cel tych zmian


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Chaos w płatnościach i fakturach

Informacje z tego co mi wiadomo były wysłane do ostatniego rachunku przed zmianą.

Informacje ogólne jak czytać są opisane tutaj https://www.orange.pl/omnibook/faktura-za-uslugi-orange

Niestety na stronie www nie uda się opisać milion różnych kombinacji usług i produktów. Ogólna konstrukcja jest jednak opisana. Po szczegóły indywidualne należy skontaktować się z doradcą.

Orange wysyła dużo informacji o ile masz zgodę na tak na komunikację w zakresie obsługi. Czy masz taką zgodę na TAK?

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 112
  • 338
  • 3

Chaos w płatnościach i fakturach

Po pierwsze nie ma miliona kombinacji i nie może być  - mój problem jest prosty i standardowy - Próbowałem wyjaśnić wprowadzone zmiany z Doradcą, ale spotkałem się z arogancją i chamskim traktowaniem - dosłownie przekrzykiwał mnie i w końcu rzucił słuchawką. Napisałem w tej sprawie listowną skargę, prosząc także o powrót do poprzedniego systemu - podobno jest to możliwe, ale w dalszym ciągu dostaję to samo. 

Najgorsze w tej sprawie jest to, że to my Klienci płacimy wynagrodzenia pracownikom Orange  za usługi, ale widocznie w Orange istnieje przekonanie że Klienci są dla Orange tylko petentami a nie ich pracodawcami.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Chaos w płatnościach i fakturach

Nie wiem kto Ci przekazał info, ale nikt dla jednego klienta nie zmieni wzoru faktury/rachunku. Owszem niekiedy są możliwe drobne zmiany ale nie całościowe.

Przykro czytać, że doradca zachował się nieprofesjonalnie - ale mimo szczerych chęci - z poziomu forum wiele nie pomożemy 🤷

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 112
  • 338
  • 3

Chaos w płatnościach i fakturach

Wydaje mi się, że nie rozumiesz opisanego przeze mnie problemu - może niezbyt uważnie przeczytałeś jego opis lub może był on z mało precyzyjny - sugeruję jeszcze raz przeczytać opis problemu

Przecież nie chodzi i wzór/format/wygląd faktury - można go zmieniać dowolnie i w każdym momencie i to nie w tym leży sedno sprawy. Spróbuję jeszcze raz w skrócie to opisać.

Jeśli 25 dnia miesiąca przelewam płatność za usługi poprzedniego okresu rozliczeniowego, a już 29 dnia miesiąca dostaję fakturę, w której ukazane są dwie pozycje: 1) płatność za poprzedni okres, który został już opłacony 25 dnia, i 2) płatność za następny okres rozliczeniowy - czyli w sumie otrzymuję fakturę z nowym numerem, która żąda ode mnie przelewu podwójnej sumy z terminem płatności do 10 dnia następnego miesiąca (normalnie płatność z pozycji 2. powinna być zrealizowana w standardowym terminie 25 dnia miesiąca) tzn. coś tu nie jest w porządku. 

Tytułem płatności z pozycji 1 był nr faktury za poprzedni okres, a faktura otrzymana 29 dnia ma nowy numer, więc pytanie czy Orange przyśle kolejną fakturę z nowym numerem dla płatności z 2. pozycji z terminem płatności 25 dnia następnego miesiąca, czy też tego numeru trzeba poszukać gdzie indziej (dodatkowa czynność obarcza Klienta)

I to jest ten chaos z zamieszanie, zmuszające Klienta do niepotrzebnych czynności sprawdzających, które mogą generować błędy płatności.

Z Twoich wyjaśnień wynika, że Orange nie reaguje i wyjaśnia tego typu problemów i Klient, jak pokorne ciele, ma to przyjąć i zaakceptować. Ja na pewno takiego podejścia nie zaakceptuję.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Chaos w płatnościach i fakturach

Jeśli fakturę masz wystawioną 29. dnia miesiąca, a zapłaciłeś 25. dnia miesiąca poprzednią - to musisz uwzględnić fakt, że mogła nie zostać rozliczona faktura na poczet poszczególnych dokumentów, rozdzielona na raty itp na dzień wystawienia kolejnej. Termin płatności faktur w Orange to ok 14-18 dni, więc najprawdopodobniej jest to 14-17 dzień danego miesiąca.

Rozumiem, że kwestionujesz doliczenie poprzedniego rachunku do kolejnego rachunku. O ile gdy Orange wystawiał klasyczne faktury vat - tutaj sprawa byłaby jasna. Tak nie można doliczać. Jednak Orange od około 15 lat wystawia rachunki/rozliczenia itp - dla części klientów to wygoda, żeby mieć przypomnienie o poprzedniej brakującej wpłacie. Orange celowo to nazywa jako "rozliczenie". A takie rozliczenia o ile nie są sprzeczne z innymi przepisami prawa - są dozwolone.

Sytuacji by nie było, gdyby faktura była opłacona w terminie a podejrzewam wg Twojego opisu, że nie była.