Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Brak możliwości finalizacji umowy na Internet światłowodowy


Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 1
  • 5
  • 0

Brak możliwości finalizacji umowy na Internet światłowodowy

Dzień dobry,

 

od tygodnia próbuję zamówić przez stronę www.orange.pl internet światłowodowy 600 mb/s z umową na 24 miesiące. Pomimo wypełnienia wszystkich potrzebnych danych przy przejściu dalej (do kroku dostawa i płatność) otrzymuję informację

 

"Twoje dane są już w bazie naszych użytkowników. Aby kontynuować, wpisz numer komórkowy w Orange, login do Mój Orange lub swój numer PESEL."

 

Podkreślę, że nigdy nie miałem żadnych usług Orange na swoje dane...

 

Próbując wpisać numer telefonu otrzymuję konieczność potwierdzenia smsem a następnie komunikat

"Zauważyliśmy, że jesteś na swoim koncie biznesowym, a w koszyku masz ofertę dla klienta indywidualnego. Wybierz, co chcesz zrobić:
kontynuuj zakup – wylogujesz się z konta biznesowego i możesz złożyć zamówienie jako nowy klient indywidualny,
wyczyść koszyk – usuniesz wybraną ofertę i możesz wybrać ofertę dla klienta biznesowego."

 

Pomimo kliknięcia dalej nic się nie dzieje i cofa mnie do poprzedniego kroku...

Warto zaznaczyć, że nigdy nie miałem firmy

 

Z kolei kiedy próbuje "zalogować się" przez PESEL otrzymuje informacje

"Wpisz adres instalacyjny"

Po wpisaniu adresu strona "mieli" z informacją "Trwa weryfikacja wprowadzonych danych."  i po 3 minutach otrzymuję informację Nie udało się zalogować. Sprawdź dane i spróbuj jeszcze raz.

 

Infolinia rozkłada ręce - proponowali, że to prawdopodobnie przez czekający na aktywację numer NJU mobile - został on jednak usunięty juz kilka dni temu na infolinii NJU i nadal to samo.

 

Bardzo proszę o pomoc w tej sytuacji. Nie rozumiem dlaczego mam być wykluczony z możliwości zamówienia abonamentu internetowego przez stronę internetową?

 

 

________________
* Przeniesione z działu Internet domowy – moderator Michał

 
4 ODPOW. 4

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12784
  • 52608
  • 601

Brak możliwości finalizacji umowy na Internet światłowodowy

@borcak Najprawdopodobniej jeden z elementów danych został użyty przez pomyłkę przez innego klienta. Nie jest to PESEL czy NIP, ale pomyłki w numerze telefonu podawanym przez innego zamawiającego, czy źle wpisany przez konsultanta się zdarzają. Spróbuj to zrobić jeszcze raz podając inny nr. użytkowany przez kogoś z rodziny. Jeśli się powiedzie, to możesz później poprawić to w bazie danych. 

Jeśli to nie to, to warto się przejść do salonu i tam wyjaśnić w czym problem. Konsultant zweryfikuje który element Twoich danych występuje w systemie i dlaczego..


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 426
  • 1446
  • 13

Brak możliwości finalizacji umowy na Internet światłowodowy

Identyfikację źródła problemu należy zacząć od uzyskania informacji czy infolinia stwierdza, że nie mają nikogo o Twoim nr telefonu i/lub PESEL w bazie danych.
Jeśli nie - widocznie padłeś ofiarą chochlika - wycieczka do salonu wydaje się być w tym przypadku dobrym pomysłem.
Jeśli tak - to które dane się pokrywają?
Przez parę lat otrzymywałem sms z informacją o zaległej płatności w Orange z numerem umowy kogoś innego. Co najciekawsze, mój numer telefonu Orange miał/ma w swojej bazie od czasu podpisania umowy i nie było kolizji.
Okazało się, że sms z zaległościami w płatnościach powinien trafiać do... jakiegoś cudzoziemca - rzekomo podczas podawania przez niego numeru popełniono "czeski błąd". Błąd poprawiono albo osoba regularnie płaci 😉 - nie dostaję sms'ów.
O czym to świadczy? Numer telefonu przypisany do konta innego klienta wydaje się nie blokować możliwości przypisania go do konta innego klienta albo była taka możliwość w przeszłości ale ją naprawiono - stąd być może być także Twój problem.

Jeśli ktoś posłużył się Twoim nr PESEL - być może wyczerpywać to znamiona czynów zabronionych skodyfikowanych w art 275 par 1 KK lub 190a par 2 KK
ALBO - kolejny "czeski" błąd.



Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 1609
  • 12988
  • 2

Brak możliwości finalizacji umowy na Internet światłowodowy

@borcak , ja bym jeszcze kombinował, że nie jestem klientem Orange, zakładając, że PESEL nie jest w bazie. I na adresie mailowym oraz numerze telefonu, których jesteś pewien, że nigdy ich nie podawałeś. Jeżeli to przejdzie, to adres mailowy i nr. telefonu możesz potem zmienić w ustawieniach na zupełnie nowym koncie MO. Albo jest "czeski błąd" do wyjaśnienia, albo podając którekolwiek dane (prócz PESEL-u), są one w bazie i tym bardziej powinno Ci zależeć na wyprostowaniu. Z moich obserwacji mojego konta na przestrzeni lat, nawet wynikających z rozmów na czacie, prawdopodobnie nie ma jednego spójnego systemu i coś zaciągnęło do bazy danych niewłaściwie. Możesz "pobawić się" także z Maxem na czacie, czy zaciągnie Twoje/nie Twoje dane, gdy będzie weryfikował Twoje/nie Twoje usługi, zanim poprosisz go o połączenie z konsultantem. To "zabawa" dla cierpliwych😊


Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 5375
  • 21543
  • 173

Brak możliwości finalizacji umowy na Internet światłowodowy

@borcak 

Chyba nie pomogę, ale fakt jest faktem: zarówno SYSTEM operatora jak i jego podsystem służący do autoryzacji są tak pokrętnie skomplikowane, że pomyłki, i to takie trudne do odkręcenia, zdarzają się dość regularnie.

Natomiast powodem może być też konfiguracja komputera (a właściwie przeglądarki) po Twojej stronie. Zdarza się, szczególnie przy zabezpieczonej przeglądarce (noscript, adblock itp.), że pierwsze wejście na jakąś stronę zapisuje jakieś ciasteczka które potem skutecznie blokują dalszą aktywność. Tak na przykład jest przy zakupie biletów lotniczych na stronach co najmniej kilku znanych przewoźników. Pomaga w takich wypadkach wyczyszczenie przeglądarki (takie minimum to ciasteczka z docelowej domeny), następnie odblokowanie wszystkiego i na koniec próba ponownego zrealizowania zamówienia. Nie twierdzę, że to pomoże w tym wypadku (bo patrz pierwszy paragraf), ale na pewno nie zaszkodzi spróbować.