Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Żle naliczona faktura

ROZWIĄZANE

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 15
  • 0

Żle naliczona faktura

Witam

Mam pytanie czy Orange może żądać zapłaty faktury w całości . W dniu 2019 -06-01 przedłużyłem umowę na usługi mobilne rezygnując ze stacjonarnych . Okres rozliczeniowy mam do 9 każdego miesiąca. W dniu 2019 -06-03 dostałem SMS że usługi stacjonarne zostaną wyłączone 12.06.

13.06.  dostałem fakturę na której były dalej pozycje do zapłaty za usługi stacjonarne i ubezpieczenia z których zrezygnowałem za okres rozliczeniowy od czerwca do lipca .

Zgłosiłem telefonicznie reklamację .Masakra zapłaciłem za kontakt z biurem obsługi ponad 5 zł . Konsultant na infolinii stwierdził że faktycznie jest żle rozliczone , przedłużył termin płatności i zaproponował żebym czasowo zawiesił polecenie zapłaty aby przelewem zapłacić tylko kwotę wynikła z reklamacji. Rozpatrzono ja pozytywnie ale w ten sposób że dostałem tylko SMS z kwotą która została uznana i z żądaniem zapłaty faktury w całości a kwota nadpłacona będzie rozliczona przy następnym okresie rozliczeniowym. Kwota nadpłaty przewyższa moje obecne zobowiązania !!  Uważam że powinienem dostać fakturę korygującą z pomniejszoną kwotą i pozycjami za które mam zapłacić albo przynajmniej email co zostało uznane. Musze przecież wiedzieć za co płacę i zapłacić tyle ile trzeba a nie nadpłacać i liczyć na zwrot. Wliczono nawet do faktury ubezpieczenia z których zrezygnowałem. Wysłałem teraz reklamację pisemną i czekam na odpowiedź. Wydrukowałem fakturę i wskazałem jakich pozycji nie powinno być . 

Masakra że za kontakt z infolinią trzeba tyle płacić . Zaczynałem moją przygodę z operatorem od Centertela prze firmę Idea aż po Orange czyli już ponad 20  lat i stwierdzam że  trzeba przenieść telefon do innej sieci . Z Orange jest coraz gorzej.

Żeby była jasność w temacie faktura na 336 zł (Orane Love+ telefony + pakiety dodatkowe)  uznana reklamacja na kwotę 89 zł a teraz moje zobowiązania to ok 75 zł.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 3187
  • 7368
  • 134

Żle naliczona faktura

Korekta FV powinna zostać wystawiona z kolejnym terminem płatności. Konsultant moim zdaniem dobrze stwierdził .

Pierwsze słyszę, że nie ma korekt w Orange.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

9 ODPOW. 9

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Żle naliczona faktura

Jeśli w pierwotnej reklamacji nie domagales się sam korekty, to Orange mogło Ci wystawić bonifikatę do kolejnej faktury. Jest to określone w regulaminie. Możesz złożyć odwołanie od rozpatrzonej reklamacji ale każda sprawa jest indywidualnie realizowana, więc ciężko przewidzieć czy jest możliwość zamiany bonifikaty na korektę i w jakim czasie to nastąpi.

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 15
  • 0

Żle naliczona faktura

Korektę zaproponował sam konsultant na infolinii . Jak pisałem poprosił o zawieszenie polecenia zapłaty żeby sama faktura się nie zapłaciła. Miałem skorygowaną kwotę zapłacić przelewem.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Żle naliczona faktura

To dziwne. Orange doradcom na infolinii nakazuje sugerować bonifikatę. Chyba że doszło do jakiegoś nieporozumienia.

Na pewno powołując się na prawo telekomunikacyjne mogłeś oczekiwać korekty.

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 15
  • 0

Żle naliczona faktura

Może nowy konsultant? Emotikon: Szczęśliwy 

Powiem że nawet gdyby to była bonifikata to i tak uważam że powinienem być poinformowany w jakim zakresie została uznana reklamacja (których pozycji dotyczy) . Sam konsultant na infolinii nie mógł się połapać w tych naliczeniach na fakturze i poszło to jako reklamacja  Tak teraz to nie wiadomo co dalej będzie  naliczane w następnej fakturze.  


Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 3187
  • 7368
  • 134

Żle naliczona faktura

Korekta FV powinna zostać wystawiona z kolejnym terminem płatności. Konsultant moim zdaniem dobrze stwierdził .

Pierwsze słyszę, że nie ma korekt w Orange.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 15
  • 0

Żle naliczona faktura

Tak dokładnie . Tym bardziej że nie chodzi o kilka zł ale ok 100 zł.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Żle naliczona faktura

Domyślnym działaniem w Orange (pod kątem finansowym) jest wstawianie bonifikat. Czyli reklamowaną fakturę trzeba opłacić w całości, a kolejna (lub kilka kolejnych) będzie pomniejsza. Dla Orange to oszczędności na formalnościach związanych ze zwrotem naliczonego VATu i lepsze parametry jakościowe (np. współczynnik poprawności wystawiania faktur jest badany przez UKE). Zgodnie z obecnymi regulaminami korekta (pomniejszenie bezpośrednio reklamowanej faktury) jest tylko na życzenie klienta.

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 15
  • 0

Żle naliczona faktura

Zobaczymy co odpiszą na pisemną reklamację i żądanie korekty. Dam znać


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Żle naliczona faktura

Jeśli zgłoszenie będzie zrealizowane przed kolejnym dniem wystawienia faktury, raczej można zamienić. Jak się rozliczy na fakturze kolejnej, to może być trudniej.