Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

śmierć klienta, a płacenie rachunku dalej.


Poziom 4, Obserwator Przestworzy
  • 2
  • 0
  • 0

śmierć klienta, a płacenie rachunku dalej.

Witam, czy po śmierci klienta, rachunek na jego imię i nazwisko można dalej płacić jeżeli jest taka możliwość ( pół roku do końca umowy, LTE internet Mobilny ) czy trzeba zaraz po śmierci trzeba to zgłosić orange ? 

7 ODPOW. 7
Anonim

Nie dotyczy

śmierć klienta, a płacenie rachunku dalej.

Lepiej to zgłosić. W salonie Orange na podstawie aktu zgonu umowa zostanie rozwiązana.

 

 

🔔 Edit: Więcej szczegółów na temat formalności w przypadku śmierci Klienta znajdziesz w Bazie Wiedzy 📚

 

______________
* Post został uzupełniony o link do Bazy Wiedzy - moderator Kinga


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5491
  • 18334
  • 186

śmierć klienta, a płacenie rachunku dalej.

Jak rozumiem @BlackHawks19C tak naprawdę zależy na tym, żeby umowa była kontynuowana do końca... To trochę może być skomplikowane - bo kto i jak miałby ją wypowiedzieć, żeby się rozwiązała z upływem terminu? Przecież nie osoba zmarła. Jeśli uzasadnieniem ma być śmierć strony umowy, to trzeba przedstawić odpis aktu zgonu - w nim jest data... stąd lepiej powiadomić Orange jak najwcześniej.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32776
  • 38774
  • 1388

śmierć klienta, a płacenie rachunku dalej.

Masz 3 opcje:
1) zostaje jak jest, ale mimo wszystko Ty lub ktoś ze spadkobierców powinien opłacać rachunki bo będzie windykacja
2) możesz dostarczyć w salonie lub na adres w Skierniewicach akt zgonu+ krótka informacja że chcesz wyłączenia usługi
2) możesz wypełnić wniosek o przejęcie umowy, więcej info http://www.orange.pl/kid,4000378164,id,4004369504,helparticle.html

 

🔔 Edit: Więcej szczegółów na temat formalności w przypadku śmierci Klienta znajdziesz w Bazie Wiedzy 📚

 

______________
* Ze względu na poczytność rozwiązania zostało one rozbudowane o dodatkowe informacje - moderator Kinga


Poziom 24, Entuzjasta Przestworzy
  • 633
  • 1581
  • 21

śmierć klienta, a płacenie rachunku dalej.

Spotkałem się z przypadkiem że człowiek zmarł i wdowa chciała zlikwidować usługę telekomunikacyjną pozostałą po zmarłym. Usługa była bezterminowa.

   Wysyłała kilkakrotnie zawiadomienia z wyjaśnieniem i kopią aktu zgonu - bezskutecznie. Owa firma nie chciała przyjąć do wiadomości że człowiek nie żyje. Wysyłała rachunki domagając się zapłaty.

  Kobieta była zrozpaczona bo zaczęło się grożenie sądem i komornikiem.... 😞 

     Poradziłem jej żeby wysłała zawiadomienie że abonent się wyprowadził pod nowy adres i podała dokładny adres cmentarza.   Pomogłem napisać pismo i.... poszło....  😄

    Może nie uwierzycie ale minęło już ładnych kilka lat i skończyło się nękanie wdowy pismami i ma święty spokój. 

Widocznie sprawdzili i połapali się że z nich zakpiono. 😄

 

PS.    Dla ścisłości: To nie był Orange...


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32776
  • 38774
  • 1388

śmierć klienta, a płacenie rachunku dalej.

Ja nie wiem czy to dobre rozwiązanie.
Na serio: jeśli przyjęła spadek, może być męczona windykacją.

Poziom 24, Entuzjasta Przestworzy
  • 633
  • 1581
  • 21

śmierć klienta, a płacenie rachunku dalej.


Piotrekk85 napisał(-a):
Na serio: jeśli przyjęła spadek, może być męczona windykacją.

Niedokładnie czytałeś.... Firma nie chciała przez długi okres czasu przyjąć do wiadomości że człowiek zmarł i tym samym umowa wygasa. I nie chodziło tu o jakieś zadłużenie

 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 70
  • 13
  • 2

śmierć klienta, a płacenie rachunku dalej.

Z chwilą śmierci abonenta w sposób naturalny  umowa wygasa. Jeśli ktoś z rodziny poinformuje tzn. prześle oryginał aktu zgonu do operatora to dalsze świadczenie usług po otrzymaniu aktu zgonu odbywa się wyłącznie na ryzyko operatora. Powinien on jak najszybciej zdeaktywować numer dla własnego bezpieczeństwa. Nietrudno sobie wyobrazić że telefon zmarłego wpada w ręce osób niepowołanych i korzystają one z niego bez ograniczeń.