Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Piotrekk85  Nie rozśmiejszaj mnie 😄 Z Wyłączonym adblockiem jest tak samo. Naprawdę intryguje mnie Twoje bronienie Orange za wszelką cenę. Na Hyperionie miałem stałe IP, adblocka i nie miałem żadnych problemów. Dlaczego?

 

Lagi w grach to też wina adblocka? Poza tym IP w Orange jest zmienne, dostaje nowe co 22h i na każdym jest to samo nawet jak dostaje kompletnie nowe.

 

Nagrałem jeszcze jedno demko gdzie nawet moich własnych filmów nie idzie oglądać bo nie mają cache. Buforuje po 80kb/s.. podczas gdy później dla porównania odpalam video z cache mające 12 milinów wyświetleń. Chodzi bezproblemowo aż w 8k (4320p) i buforuje po 25-30mb/s....

 

https://drive.google.com/open?id=1ngcEtBIPIVzQ9dE56r0ML7a-e88U34Es

 

Domyślam się że adblock nie koliduje z takimi filmami mającymi cache? 😉

 

Adblocka używam bo nie znoszę wyskakujących reklam jakichś badziewi które mnie kompletnie nie interesują. Na wielu serwisach mam wyłaczonego adbloka by wspierać twórców i ich content bo im się należy, ale jak tylko 60% screenu stanowią reklamy to wtedy mogiła. Na yt mam większość czasu włączonego, ale wyłączam dla takich youtuberów jak Ator albo Historia bez cenzury bo należy im się za content. Większość ludzi używa adbloka mając UPC, Netie i inne.. i oni jakoś nie mają takich problemów 🙂 Dziwne.....


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32322
  • 36194
  • 1366

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Od początku 2018 (przy zmianach polityki prywatności w okolicy wdrażania RODO) Alphabet zaczął zbierać dane o użytkownikach używających Adblocka. Oczywiście robi to pro bono i jest zadowolone, że nie może Ci wyświetlić reklam.

 

Poza tym zwolennicy i przeciwnicy Adblocka mają różne racje. Podobnie toczy się dyskusja czy lepszy iOS czy Android. To już na zupełnie inną dyskusję czy używanie Adblocka przyśpiesza czy zwalnia oglądanie stron.


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 225
  • 108
  • 5

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Banan922no nie fajnie to wygląda.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Usunałem adblocka, zrestartowałem połączenie by dostać inne IP i jest tak samo, yt buforuje jak mu się chce, jedynie filmy z cache chodzą super.

 

Jedyne co podskoczyło to użycie CPU i GPU na wyświetlenie tych natarczywych reklam we flashu 😉 Choćby speedtest: https://prnt.sc/kuft0b

 

Dodam że mój CPU ma 12 wątków a i tak flashowe natarczywe reklamy potrafią wyciągnąć 6-10% użycia. GTX 1060 to również bardzo dobry GPU a i tak 22% użycia. Z Adblockiem nagrywanie 720p z 3500kbps bitrate przy pomocy OBS Studio + oglądanie filmu w 4320p wyciągało tyle użycia procesora co te bezsensowne reklamy we flashu. Gdzie tu logika...

 

To nie jest tak że używam adbloka dla kaprysu. Używam bo nie lubie takiej polityki, niech reklamy sobie będą ale niech nie zajmują pół ekranu i niech nie pożerają bezsensownie zasobów sprzętowych. Wiele milionów osób używa adbloka i nie mają problemów. Bo nie mają Orange...


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Tutaj jeszcze specjalnie dla @Piotrekk85  video z lagów na youtubie bez adblocka którego już nie używam od 2-3 godzin. Zmiany? Żadne. Jedyna zmiana to taka że rożne serwisy wrzucają mi nachalne reklamy i wyskakujące okienka 😉

 

https://drive.google.com/open?id=11OsvgjbSaB-RINin9ovPY_ShfHiz5kB7

 

Ruszyło się dopiero po minucie... inne filmy bez cache też mulą. Te z cache chodzą super nawet w 4320p. Problemem jest styk opentransit-google we Frankfurcie. Jak film leci z serwera z Łodzi to jest pięknie, a jak przez opentransit z Niemiec to tak jak na demku powyżej... fakt jest następujący: 4320p z cache z Łodzi buforuje szybciej niż 720p bez cache z Frankfurtu. Naprawdę tak powinno być?

 

Dodatkowy fakt - jeśli klient Orange odważy się coś złego napisać o ich internecie to zaraz ktoś bliski Orange przyjdzie i zacznie zganiać winę na wszystko tylko nie na Orange. Bo zła przeglądarka, bo zły pc, bo adblock, bo to, tamto, taki przepis, owaki przepis, zły styk (nie z winy Orange oczywiście, to zawsze wina kogoś innego), heavy userzy itp itd etc. Piotrek, sam pisałeś że masz internet z vectry, więc o co chodzi? Chętnie bym zobaczył jak u Ciebie na vectrze chodzą filmy na yt bez cache 😉


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32322
  • 36194
  • 1366

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Mam usługi w Vectrze tylko dlatego, że w Orange nie ma oferty na 3 dekodery tv.

Nikt Ci nie broni pisać co chcesz. Ale pisałeś wcześniej, że Orange postępuje nieuczciwie. Albo że Neostrada (celowo nie będę nazywał internetem od Orange) jest kiepskiej jakości. Jest kiepskiej jakości jak wszystko na rynku dla konsumentów w Polsce. Orange słabo się tu broni, a wieszanie psów na Orange jest nieuprawnione. Ileś stron działa gorzej, ileś lepiej. Oczekiwanie że ping do każdej strony na świecie będzie 10ms jest nierealne.

Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Po 1 Neostrada jest na łączach Orange i wszystko leci tam przez węzły i styki Orange. Nazwać może sobie każdy jak chce, ale to jest Orange. Poza tym światłowód to ''supernova'' a to oznacza że lagi to wina supernovy a nie Orange? 😄

 

Po 2. Nie, nie wszystko jest kiepskiej jakości na rynku dla konsumentów w Polsce. Choćby inni dostawcy internetowi którzy potrafią zapewnić swoim klientom dobry ping, trasy i wysokiej klasy połączenia.

 

Po 3. Przecież nikt nie oczekuje że wszędzie będzie 10 ms. Często o tym piszesz i przekręcasz że ludzie wymagają 10 ms albo mniej na drugi koniec globu. https://prnt.sc/ku4b7j - to Wg Ciebie jest normalny ping? Albo 60-70 ms do niemieckiego Vodafone? Albo skaczący ping do Austrii gdzie powinien być 30 max a jest 50-60? http://prntscr.com/kuhzb4  Albo trasa z Polski do Polski gdzie jest 50 ms bo leci przez Czechy, Austrię i Niemcy?

 

Jakiś czas temu znalazłem fajny screen ze swojego starego profilu lightshot... screen sprzed 3-4 lat gdzie jeszcze miałem miedź od Hyperionu. Pamiętam że zrobiłem screena bo stestowałem ping/prędkośc do serwera o śmiesznej nazwie. Prędkość niska, zaledwie 6mbps (stare czasy), ale ping... biorąc pod uwagę lokację serwera...przepiękny. https://prnt.sc/kui1hf  171 ms do LA dla światłowodu Orange jest nie do osiągnięcia. Dodatkowo miałem 8 ms na wyjściu z Warszawy więc mniej niż w Orange. Nie muszę mówić że ping do europy rzadko przekraczał 50 ms? Nawet do Madrytu miałem zaledwie 55 ms. Anglia 35 ms, Austria 25, Norwegia 34. Do Polski ping nie przekraczał 20 ms, najczęściej 8-15 ms. Z tego co kiedyś widziałem to @-brtk-  ma podobne pingi na miedzi od UPC w technologii docsis.

 

Dlaczego każdy może a Orange nie? I to na światłowodzie?

 

Zresztą, pisząc tutaj tylko tracimy czas. Orange nawet za 5 lat będzie takie jak teraz i nikt nic nie będzie wiedział ani mógł na to poradzić. Gdy niedługo uda mi się zmienić dostawcę, nawet może być miedź od vectry czy to światło od t-mobile na kablach orange o którym pisał @-brtk-, lub po prostu jakikolwiek inny dostawca, to chętnie porównam pingi i ogólną jakość z klientami Orange 🙂 No i nie zapomnę nagrać video jak chodzi youtube przy filmach bez cache 😉

 

 

 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32322
  • 36194
  • 1366

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Nikt nie mierzy obiektywnie pingów. Speedtesty to też lobby interesów. Kto zapłaci ma robione statystyki pod siebie. Dam przykład: roaming krajowy playa jest oddzielnie wyszczególniany. I nie byłoby w tym nic dziwnego, że wyniki pozostałych trzech operatorów się zmieniają w niektórych miesiącach? Dlaczego?
Podobnie różne rankingi. Kilka dni temu w sieciach społecznościowych i tutaj też Orange chwaliło się wynikami w rankingu Steama. Niestety nikt chyba nie spojrzał na źródło newsa https://store.steampowered.com/stats/content/

Poniżej zostały podane średnie prędkości pobierania klienta Steam przez najpopularniejszych dostawców internetowych dla kraju: Poland. Zostały one posortowane według ilości bajtów dostarczonych do tej sieci.
Sieć Średnia prędkość pobierania
Orange Polska 10.9 Mbps
UPC Polska 55.4 Mbps
Vectra Broadband 44.4 Mbps
Netia SA 13.7 Mbps
Multimedia Polska S.A. 29.3 Mbps
T-mobile Polska 13.3 Mbps
Orange Swiatlowod 65.9 Mbps
INEA S.A. 51.8 Mbps
Orange Mobile 10.5 Mbps
Cyfrowy Polsat 7.5 Mbps

I owszem prędkość może duża, ale co z tego, że prędkość? Jak klienci mają ściągają i Orange Światłowód jest 4 od końca?

To tylko sztuka prezentowania newsów jak się chce.

Polski regulator rynku też się nie wychyla za wiele. Miało do końca czerwca powstać narzędzie do mierzenia jakości internetu. Mamy wrzesień i kolejne testy wg mojej wiedzy cały czas wypadają negatywnie.

Spójrz na forum UPC i ich profil na facebooku. Ściana płaczu. Niestety to też wina polskich operatorów. Nikt nie powie klientowi kup Pan sobie nowy sprzęt by szybciej działał internet. Ważna jest sprzedaż, gdzieś małym druczkiem info pojawi się w internecie lub po kontakcie z infolinią. Też nie wiele inwestuje się w jakość, wszystko robione po kosztach. UPC to też ewidentny przykład dzielenia ludzi na Polskę A i Polskę D, bo przecież nie oferują internetu tam gdzie nie chcą.

Każdy ma wybór operatora. Ilość adresów gdzie jest tylko jeden operator na dziś jest już mniejsza niż 10 lat temu. Tylko mało osób chce coś zmieniać. Lepiej narzekać.

Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Piotrekk85  Akurat dobry internet można sprawdzić jak radzi sobie w grach... więc tutaj robienie statystyk nie ma nic do tego, jak już to Orange tak robi... bo na speedteście 6 ms do Warszawy czy tam 24 do Frankfurtu a w grach lagi ;>

 

Jak wziąłem światłowód to też przez jakoś 2 miesiące nie narzekałem.. wszystko było super. Hosting, gry online, wszystko chodziło nawet fajnie. Pamiętam jedną grę gdzie nagle w połowie dostałem lagi i myślałem że host specjalnie coś zrobił żeby mnie zlagować bo wcześniej nigdy tak nie miałem a inni nie lagowali... nagrałem wtedy nawet video żeby mu pokazać że naprawdę nie mogłem grać. Mam je nadal, proszę bardzo: https://drive.google.com/open?id=1mghRpRm5KPilDbq4qKxbhAxHU0EvRMJ8

 

Widać nawet jak piszę na czacie że to pierwszy raz mam takie lagi od miesięcy. Po grze jednak przekonałem się że opentransit we Frankurcie ma dużego packetlossa (30-40%) i pingi po 200. Od tamtego momentu albo telia albo opentransit albo coś innego zaczęło się w Orange kopać. Może wtedy miałem szczęście i trafiłem na 2 miesięczny okres braku problemów w Orange? Nie wiem. Teraz taki lag to norma. Sądzisz ze da się z takim czymś grać?


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32322
  • 36194
  • 1366

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Gry w Polsce pokazują ile lat przespało Orange czy dawna tepsa. Nie chcę nikogo urazić, ale określenie z przełomu wieku czyli "dzieci Neostrady" to syndrom ówczesnego stosunku firmy do klientów, gier itp. Kiedyś tp miała prawie cały ruch u siebie. Alternatywni lub pozostali operatorzy musi dużo płacić. Szukali różnych podejść by zarobić lub oszczędzić na ruchu. Pierwsze podejście to darmowe voipy - trudność instalacji spowodowała raczej niszowe zainteresowanie. Potem były blogi i hostingi prywatne - po popularazycji facebooka coraz bardziej tracą na znaczeniu. Akurat zainteresowanie w gry im się opłaciło. To przecież firmy w grupach kapitałowych oferują większość serwerów dla graczy czy innych tworów jak "tani dedyk do gier". Gdyby Orange w Łodzi dołożyła u siebie odddzielne miejsca na prywatne serwery gier i tanio je na start odsprzedawała - to może szybciej wracała by do łask. Ale to za odważny krok na Orange.

Na tym forum nie wiem czemu znienawidzone jest poszukiwanie alternatyw. Jeśli operator nie daje Ci tego co chcesz (a czego nie ma w umowie), to korzysta się z vpn, noip czy innych podobnych opcji. Ten rynek się ciągle rozszerza. Bo jest zapotrzebowanie. Nie tylko wśród klientów Orange.