Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Internet domowy LTE dobór anteny zewnętrznej

Highlighted

Poziom 11, Recenzent
  • 14
  • 18
  • 0

Internet domowy LTE dobór anteny zewnętrznej

Wszystko jest jasne ze szczegółów które wymieniliście Panowie, z internetu w 90 % korzystane będzie w tzw. strefie biurowej. W przypadku wyjazdów służbowych możliwe, że zabierałbym ten internet ze sobą, ale 60 gb na miesiąc to aż zanadto w tym wypadku.

 

Także teraz należy trzymać kciuki za siłę sygnału ;). Rozumiem, że antena i router polecany w 1 stronie tematu pozostaje nadal w pozycji najlepszego wyboru, z wiedzą znaną obecnie? :cathappy:

Highlighted

Poziom 24, Specjalista
  • 584
  • 1804
  • 23

Internet domowy LTE dobór anteny zewnętrznej

@majkel84 na wszystko odpowiedz TAK😁

Highlighted

Poziom 32, Ekspert
  • 4415
  • 8404
  • 99

Internet domowy LTE dobór anteny zewnętrznej

@majkel84 @byczyn_86 też tak uważam. Powinno działać sprawnie :robotwink:

Highlighted

Poziom 11, Recenzent
  • 14
  • 18
  • 0

Internet domowy LTE dobór anteny zewnętrznej

Po wczorajszej rozmowie z konsultantem Orange dowiedzialem się, że:

 

1) Na firmę nie ma możliwości by wziąć TV z orange, jedynie internet. A na osobę prywatną nie ma możliwości wziąć samej TV, musi być w pakiecie Love z internetem. To tak jakby kogoś interesowało.

2) Zapytalem o router i antenę zewnętrzną do tej oferty (Internet mobilny 990 gb). Pan zaproponował jakąś antenę w zestawie z routerem Huawei B618, niestety zastrzegł, że dobierając te sprzęty, traci się możliwość odstąpienia od umowy w przypadku niezadowalającej jakości sygnału. Trochę cios, zważywszy na fakt że chcąc kupić ten sprzęt poza orange, trzeba liczyć się z jednorazowym kosztem ponad 1000 zł (co jest przynajmniej o 2 x za duzo jak dla mnei w tym momencie). I tu rownież jest problem, że jesli ten sprzęt nic nie da i internet bedzie słaby, to z internetu zrezygnuje, ale zbędna antena i drogi router pozostaną w moich rękach. Czy macie jakąś sensowną propozycję, by to przetestować bez narażenia się na koszta w razie braku zadowalającego efektu (dobrego sygnału, szybkości łącza przynajmniej na poziomie 15 mb/s)?

3) ewetualnie, czy polecacie jakiś inny tańszy zestaw, równie dobry jak ten powyższy (jakiś tańszy router)? Czy jedynie wyzej wymieniony sprzęt jest na tyle "mocny", żeby w ogole na coś liczyc?

 

Dzięki :cathappy:


Poziom 24, Specjalista
  • 584
  • 1804
  • 23

Internet domowy LTE dobór anteny zewnętrznej

@majkel84 zawsze mozesz wziasc sam router w Orange, a antene dokupic gdzie indziej rowniez przez internet. Wtedy masz mozliwosc zwrotu routera w Orange i anteny w innym sklepie internetowym (14 dni dla zakupu na odleglosc) 

Highlighted

Poziom 11, Recenzent
  • 14
  • 18
  • 0

Internet domowy LTE dobór anteny zewnętrznej

A czy w gre wchodzą tylko:

-router Huawei B618

-router Huawei B535

 

i dedykowana antena dualna, czy jakis inny router nizszej klasy (ceny :smileytongue:) ale za to z antena zewnętrzna tez moze spokojnie dac radę? 

Jesli tylko te dwa polecacie, to rozumiem ze juz nie ma wiekszego znaczenia ktory z nich bym wybrał?
Zadaje te pytania, bo z tego co zrozumialem tylko przy tym drugim routerze moge sie rozmyslic i rozwiazac umowę w razie niezadowolenia. Jeśli wezmę pierwszy (B618) to chyba tracę taką możliwość. W tym momencie wolałbym uniknąć płacenia z góry za router i mieć go wliczonego w abonament.  

 

Kolejna sprawa, długość kabla - jaki jest absolutny max żeby instalacje anteny zewnętrznej nie straciło sensu? 10 m? czy mniej, lub więcej?

Highlighted

Poziom 24, Specjalista
  • 584
  • 1804
  • 23

Internet domowy LTE dobór anteny zewnętrznej

@majkel84 te dwa routery sa w ofercie orange dlatego o nich mowilismy. Nie rozumiem dlaczego jeden router mozna zwrocic, a drugiego juz nie🤔 napewno dobrze zrozumiales?

Co do kabla to im mniej tym lepiej😊 mierzyles ile Tobie bedzie potrzeba?

Highlighted

Poziom 32, Ekspert
  • 4415
  • 8404
  • 99

Internet domowy LTE dobór anteny zewnętrznej

@majkel84 ja zrozumiałem, że nie będzie można zwrócić, jak weźmiesz router z anteną zewnętrzną.

W przypadku samych routerów nie powinno być problemu ze zwrotem.

Highlighted

Poziom 11, Recenzent
  • 14
  • 18
  • 0

Internet domowy LTE dobór anteny zewnętrznej

@ketrasa to moze masz racje, dowiem się tego jutro.

 

Jako ze obawiam sie slabego sygnału lte u mnie, a takze mysle przyszlosciowo majac na dzieje ze może w 2021 bedzie dostep o światłowodu w koncu. To rozwazam wybor b618 mimo dwukrotnie wyzszej raty niz ten drugi router.

 

Zastanawiam sie tez nad ta anteną 

http://antenydomodemu.pl/do-huawei/68-antena-4g-dual-x-cross-40dbi-6m-sma-signaflex-konektor-twix.ht...

Czy ten zestaw nie sprawdzi sie lepiej? (Antena oferuje wiekszy zysk niz wczesniej polecane, 40 vs 15 dBi)

 

Edit:

Znalazlem jeszcze to

http://antenydomodemu.pl/do-huawei/80-antena-panelowa-3g-4g-lte-2x25dbi-mimo-dual-ts9.html

 

Jak jestescie w stanie cos fachowo jeszcze powiedziec w kwesti co bedzie najlepszym wyborem to bede mega wdzieczny!

Highlighted

Poziom 24, Specjalista
  • 584
  • 1804
  • 23

Internet domowy LTE dobór anteny zewnętrznej

@majkel84 w tej drugiej antenie jest uchwyt do montazu, w tej pierwszen nie pisze nic o tym. Mysle ze bedzie ok, sa komentarze ludzie chwala🙂