Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Internet światłowodowy 1Gb/s - parę pytań

ROZWIĄZANE

Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 1
  • 5
  • 0

Internet światłowodowy 1Gb/s - parę pytań

Cześć. Po kilkunastu latach z internetem radiowym nareszcie przyszedł czas na zmiany. Na razie nic nie zamówiłem lecz zamierzam postawić na internet światłowodowy 1Gb/s. Sprawdzałem i jest u mnie dostępny. Nie tak dawno temu została położona cała sieć z logiem pomarańczowego operatora na skrzynkach. Ale do rzeczy. Ogólnie mieszkam w ponad stuletnim bloku, w którym nie ma żadnego gniazda, puszki abonenckiej czy szafy na kabelki. Kompletnie nie znam się na sieciach, ich montażu itp dlatego też piszę tutaj. Jeśli zamówię ten internet to technicy będą musieli przeciągnąć kabel z klatki do mieszkania. I teraz zaczyna się tak na prawdę zabawa, ponieważ jedyne miejsce do gniazda mogę mieć nad podwieszanym sufitem, aby nic nie było widać. Myślę, że technicy nie będą mieli żadnych 'ale' do wyboru tego miejsca. Wydaje mi się, że w moim przypadku będzie potrzebne także to urządzenie ONT. I tu pojawiają się problemy. W miejscu, w którym chciałbym przyłącze nie ma żadnego gniazdka elektrycznego, a z tego co czytałem to będzie potrzebne. Niestety jest to jedyne miejsce, w którym może być to wykonane. Teraz bodajże jest dodawany FB 6 do internetu. Jako, że gniazdo będzie w przedpokoju nad drzwiami wejściowymi to jak daleko mogę pociągnąć router od ONT ? Tak na oko to do pokoju mam gdzieś z 8-10m. A podobno to musi być obok siebie. Zastanawiam się czy tak można to pociągnąć daleko. Posiadam też w domu swój router TP Link AX1500 oraz zestaw meshowy TP Link Deco M4 (3-pack). Dlatego wcześniej wspomniałem o ONT. Kompletnie nie mam pojęcia jak to wszystko ze sobą połączyć, nie wiem czy można pominąć FB 6 i zostawić tylko Deco, może jednak nie potrzebuje tego ONT, pełno problemów. Poza tym jest to stary budynek i ściany tutaj są niesam