Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Dlaczego Orange tak drogo sprzedaje usługi internetowe?


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19615
  • 56815
  • 772

Dlaczego Orange tak drogo sprzedaje usługi internetowe?

Dlaczego na swoim światłowodzie Orange sprzedaje swoje usługi o 23 zł drożej niż konkurencja na tej samej linii dzierżawionej od Orange? Obie oferty z tą samą prędkością.

Ponieważ trochę udzielam się na tym forum, postanowiłem żonę przekonać do internetu od Orange. Niestety cena zadecydowała. Konkurencja nie nalicza opłaty aktywacyjnej oraz daje promocję na pół roku. Czy lepiej dla Orange wychodzi dzierżawienie linii niż sprzedaż swoich usług i to w dodatku na linii wybudowanej z własnych środków?

Do tego dochodzi jeszcze niewiedza konsultantów. U konkurencji od razu wychwycili, co należy w adresie dodać, aby podpisać umowę na światłowód. W Orange była tylko propozycja na łącze miedziane z zawrotną prędkością 10 🙁

 

____________________

Wpis edytowany - Rafał

23 ODPOW. 23

Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 2304
  • 8728
  • 33

Dlaczego Orange tak drogo sprzedaje usługi internetowe?


@ketrasaArturnapisał(-a)

Czy lepiej dla Orange wychodzi dzierżawienie linii niż sprzedaż swoich usług i to w dodatku na linii wybudowanej z własnych środków?


tak, bo nie ogarnia obsługi klienta. Albo nie chce ogarniać. Lepiej wynająć infrastrukturę, niż handryczyć się z klientami o niedziałające fanboksy, no a na koniec jeszcze z uokikiem.


Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 2304
  • 8728
  • 33

Dlaczego Orange tak drogo sprzedaje usługi internetowe?


@pirenejnapisał(-a)


nie ogarnia obsługi klienta. Albo nie chce ogarniać.


dodam jeszcze, że zamiast postarać się świadczyć wsparcie na przyzwoitym poziomie, wysługuje się na prowadzonym przez siebie forum. Sam raz pytając o coś na infolinii zostałem odesłany na ... Forum Nasz Orange!

 

_________________

Wpis edytowany - Rafał


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19615
  • 56815
  • 772

Dlaczego Orange tak drogo sprzedaje usługi internetowe?

Forum NO jest fajnym rozwiązaniem, ale powinno być uzupełnieniem, a nie zastępowaniem konsultanta. 

 

Szkoda mi, że nie będę mógł sprawdzić działania internetu światłowodowego Orange. Zawsze to by była dodatkowa wiedzą i możliwości testowania różnych rozwiązań. Niestety płacić dodatkowe 552 zł przez całą umowę nie bardzo mi się uśmiecha. 


Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 3331
  • 8004
  • 150

Dlaczego Orange tak drogo sprzedaje usługi internetowe?


@pirenejnapisał(-a)

@pirenejnapisał(-a)


nie ogarnia obsługi klienta. ....Sam raz pytając o coś na infolinii zostałem odesłany na ... Forum Nasz Orange!

 

_________________

Wpis edytowany - Rafał


Powiem tak, nic tylko się cieszyć 😁 to daje do zrozumienia osobom decyzyjnym, że forum należy rozwijać i jest potrzebne. 

 


Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 1285
  • 3096
  • 31

Dlaczego Orange tak drogo sprzedaje usługi internetowe?

@ketrasaArtur  i tak się cieszyć ze internet tyle kosztuje a nie więcej, przecież dla OPL usługi które oferuje są tanie i im się nigdy nic nie opłaca haha
dziwne że inni tez budują siec i maja tańsze oferty i jakoś to się opłaca 🤔 wystarczy iść na pierwsze najbliższe osiedle gdzie orange ma sieć i jest co najmniej jeden sensowny konkurent i samemu można ocenić ile widać funboxów

chciwość ich kiedyś zgubi


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 1648
  • 13366
  • 2

Dlaczego Orange tak drogo sprzedaje usługi internetowe?


@pirenejnapisał(-a)
dodam jeszcze, że zamiast postarać się świadczyć wsparcie na przyzwoitym poziomie, wysługuje się na prowadzonym przez siebie forum. Sam raz pytając o coś na infolinii zostałem odesłany na ... Forum Nasz Orange!

@pirenej , nie pamiętam w jakiej aplikacji z Google Play, ale tam był wpis, żeby wejść na forum NO. Mnie to nie przeszkadza, byleby właściciel dobrze opłacał opiekunów forum, a oni sami tryskali energią i nas kreatywnie nakręcali do pomocy. Pasjonatom tego nikt nie zabroni, a interakcja byleby była na przyzwoitym poziomie😊

Anonim

Nie dotyczy

Dlaczego Orange tak drogo sprzedaje usługi internetowe?

A ja tam stanę po stronie Orange. I po krótce postaram się opisać dlaczego: 

1. Jest to gigant, który inwestuje rocznie setki milionów złotych w Polsce zarówno w sieć światłowodową, jak i mobilną. Takich kosztów w skali naszego kraju nie ponosi żaden (!!!) inny dostawca. Skądś te pieniądze niestety operator brać musi - nie można w nieskończoność bazować na kredytowaniu i dotacjach. Jeśli chcemy, by Orange jeszcze szybciej budował sieć światłowodową dla rynku masowego - to umówmy się, trzeba operatora w tym wspomóc. Nawet, jeśli u nas jest już w pełni działająca sieć - inni wcześniej finansowali koszty inwestycji w naszej lokalizacji. 

2. Jakość usług - bądźmy szczerzy - jak często zdarzają się awarie masowe w Orange? Lokalnie w każdej chwili coś może "trzasnąć", ale i wtedy Orange reaguje możliwie jak najszybciej. Oczekujemy od naszego dostawcy co raz to więcej, a jednocześnie duża część klientów nie zdaje sobie sprawy z kosztów, jakie ponoszą firmy telekomunikacyjne a przeciętny Kowalski oczekuje gruszek na wierzbie (I mówię to nawet z własnego doświadczenia, zawodowo co dzień spotykam się z "roszczeniami" klientów pod postacią reklamacji - czasem po prostu krew człowieka zalewa, ale cóż zrobić...) płacąc naprawdę niskie kwoty za to, co dostaje (overbooking istnieje, natomiast w przypadku GPON, niedługo XGPON - przeciętny Kowalski przez ~90% dnia ma pełną prędkość łącza). Nie ma co podnosić argumentu o zarobkach, koszty dla operatora są takie same w każdym kraju na świecie, może poza Chinami i USA. Tym bardziej, koszty dla Orange patrząc podług skali (może się wydawać, że mają niższe stawki dla wielu składników sieci - słusznie, ale skala te koszty i tak winduje bardzo wysoko) są ogromne. Nikt nie będzie dopłacał do działalności. My te ceny i tak mamy bardzo niskie. 1000/300 za 80 złotych (~18€) - patrząc z perspektywy klienta "płaci, wymaga", ale na zachodzie cena takiego łącza to ~40-50€, a czasem i więcej.... 

3. No i obsługa Klienta. Klient burzy się, jak usługa nie działa dłużej niż godzina, dwie... ponadto to już potrafią ludzie straszyć prokuraturą (tak, prokuraturą), UOKiK, UKE i wszelkimi innymi instytucjami. Jak już nie daj Bóg coś się wydarzy w skali kraju i są kłopoty z kontaktem poprzez Infolinię, to już straszą zmianą operatora, bo przecież klient płaci i oczekuje kontaktu z kilka minut, a awaria to powinna być naprawiona jeszcze podczas zgłaszania problemu. Tak to niestety u nas wygląda. A powiedzmy sobie wprost - obsługa klienta w Orange jest na dość wysokim poziomie, bardzo łatwo się skontaktować nawet w przypadku awarii masowej. Technicy potrafią oczywiście przeciągać rozwiązanie pozornie prostego problemu w nieskończoność wyłącznie z własnego widzimisię, ale w zdecydowanej większości przypadków awarie są usuwane bardzo szybko. W Regulaminie świadczenia usług przez Orange jest taki bardzo fajny punkt "Czas, w którym usuwamy uszkodzenie w Sieci stacjonarnej nie
powinien przekroczyć 50 godzin" - a ten czas zazwyczaj trwa 10x mniej. 

 

Musimy sobie zadać pytanie nie na zasadzie "Dlaczego usługi są 'drogie'", ale "Czego oczekujemy od usług". Konkurencja może i jest tańsza, ale zauważcie prawidłowość, że im większy dostawca tym trudniej oferować mu "tanie" (pojęcie bardzo względne) usługi. 

 

Każdy głosuje portfelem - fakt, ale ja w tej konkretnej sytuacji stanę po stronie Orange, bo doskonale rozumiem ich cennik i go akceptuję wiedząc, jak trudne i kosztowne jest operowanie na taką skalę na tak trudnym rynku, jakim jest nasz polski. 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19615
  • 56815
  • 772

Dlaczego Orange tak drogo sprzedaje usługi internetowe?

Operator nie chce być instytucja charytatywną, więc za tą samą usługę czemu mam dopłacać. Różnica na umowie przez dwa lata wynosi ponad 700 zł. To już nie jest mała kwota. Obie firmy, które świadczą usługi są ogólnokrajowymi korporacjami. Nawet mój lokalny dostawca internetu, który działa w trzech powiatach ma niższa cenę i dalej się rozwija.

 


Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 1285
  • 3096
  • 31

Dlaczego Orange tak drogo sprzedaje usługi internetowe?


@Anonimnapisał(-a)

A ja tam stanę po stronie Orange. I po krótce postaram się opisać dlaczego: 

1. Jest to gigant, który inwestuje rocznie setki milionów złotych w Polsce zarówno w sieć światłowodową, jak i mobilną. Takich kosztów w skali naszego kraju nie ponosi żaden (!!!) inny dostawca. Skądś te pieniądze niestety operator brać musi - nie można w nieskończoność bazować na kredytowaniu i dotacjach. Jeśli chcemy, by Orange jeszcze szybciej budował sieć światłowodową dla rynku masowego - to umówmy się, trzeba operatora w tym wspomóc. Nawet, jeśli u nas jest już w pełni działająca sieć - inni wcześniej finansowali koszty inwestycji w naszej lokalizacji. 

2. Jakość usług - bądźmy szczerzy - jak często zdarzają się awarie masowe w Orange? Lokalnie w każdej chwili coś może "trzasnąć", ale i wtedy Orange reaguje możliwie jak najszybciej. Oczekujemy od naszego dostawcy co raz to więcej, a jednocześnie duża część klientów nie zdaje sobie sprawy z kosztów, jakie ponoszą firmy telekomunikacyjne a przeciętny Kowalski oczekuje gruszek na wierzbie (I mówię to nawet z własnego doświadczenia, zawodowo co dzień spotykam się z "roszczeniami" klientów pod postacią reklamacji - czasem po prostu krew człowieka zalewa, ale cóż zrobić...) płacąc naprawdę niskie kwoty za to, co dostaje (overbooking istnieje, natomiast w przypadku GPON, niedługo XGPON - przeciętny Kowalski przez ~90% dnia ma pełną prędkość łącza). Nie ma co podnosić argumentu o zarobkach, koszty dla operatora są takie same w każdym kraju na świecie, może poza Chinami i USA. Tym bardziej, koszty dla Orange patrząc podług skali (może się wydawać, że mają niższe stawki dla wielu składników sieci - słusznie, ale skala te koszty i tak winduje bardzo wysoko) są ogromne. Nikt nie będzie dopłacał do działalności. My te ceny i tak mamy bardzo niskie. 1000/300 za 80 złotych (~18€) - patrząc z perspektywy klienta "płaci, wymaga", ale na zachodzie cena takiego łącza to ~40-50€, a czasem i więcej.... 

3. No i obsługa Klienta. Klient burzy się, jak usługa nie działa dłużej niż godzina, dwie... ponadto to już potrafią ludzie straszyć prokuraturą (tak, prokuraturą), UOKiK, UKE i wszelkimi innymi instytucjami. Jak już nie daj Bóg coś się wydarzy w skali kraju i są kłopoty z kontaktem poprzez Infolinię, to już straszą zmianą operatora, bo przecież klient płaci i oczekuje kontaktu z kilka minut, a awaria to powinna być naprawiona jeszcze podczas zgłaszania problemu. Tak to niestety u nas wygląda. A powiedzmy sobie wprost - obsługa klienta w Orange jest na dość wysokim poziomie, bardzo łatwo się skontaktować nawet w przypadku awarii masowej. Technicy potrafią oczywiście przeciągać rozwiązanie pozornie prostego problemu w nieskończoność wyłącznie z własnego widzimisię, ale w zdecydowanej większości przypadków awarie są usuwane bardzo szybko. W Regulaminie świadczenia usług przez Orange jest taki bardzo fajny punkt "Czas, w którym usuwamy uszkodzenie w Sieci stacjonarnej nie
powinien przekroczyć 50 godzin" - a ten czas zazwyczaj trwa 10x mniej. 

 

Musimy sobie zadać pytanie nie na zasadzie "Dlaczego usługi są 'drogie'", ale "Czego oczekujemy od usług". Konkurencja może i jest tańsza, ale zauważcie prawidłowość, że im większy dostawca tym trudniej oferować mu "tanie" (pojęcie bardzo względne) usługi. 

 

Każdy głosuje portfelem - fakt, ale ja w tej konkretnej sytuacji stanę po stronie Orange, bo doskonale rozumiem ich cennik i go akceptuję wiedząc, jak trudne i kosztowne jest operowanie na taką skalę na tak trudnym rynku, jakim jest nasz polski. 


Ty tak na serio?
bo orange ma do spełnienia misje bożą i MUSI okablować całą polskę a nawet i pół świata.
przez to że jest najwiekszym operatorem w pl to musi być najdroższy?
tylko tak się zastanawiam po co to okablować skoro później ta sieć jest niewykorzystana 🤔
lepiej niech sieć gnije niż puścić usługę 10/20zł taniej 🤣🤣🤣