Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

TVP 4K i problemy z dźwiękiem

ROZWIĄZANE

Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 426
  • 1446
  • 13

TVP 4K i problemy z dźwiękiem

Hej,
przyszedł czas, który miałem nadzieję, że nigdy nie nastąpi - "narzekanie" na Orange 😉 .

Problem - Dekoder ICU 100, kanał 110 czyli TVP 4K ( World Cup 2022) - dźwięk na kanale jest jak by przepuszczony przez mikser tzn. podbita częstotliwość (piskliwe głosy) i przyspieszony (coś a la aktorzy w jednej z reklam żelków tylko o parę oktaw wyższe i poszczególne kwestie wymawiane są z prędkością karabinu 😉 ). Obraz - "żyleta".
Na innych kanałach - wszystko działa bez problemu.

Do mieszkania prowadzi światłowód w usłudze 1 Gbps/300 Mbps. Z usługą Internetu nie ma problemu.

Zgłoszenie via helpdesk techniczny w dniu wczorajszym tj. 21 listopada 2022r. Pracownik odsłuchał w czym problem, pośmiał się, stwierdził, że i u niego występuje problem z dźwiękiem na tym kanale, wstępna diagnoza - "problem po stronie nadawcy", przyjął zgłoszenie. SMS z potwierdzeniem. 36h na usunięcie. Kurtyna.... jednak nie.

Dziś 22 listopada - SMS o treści wysłania do mnie techników i mrożące krew w żyłach groźby obciążenia mnie zapłatą 49 zł lub 129 zł.
Uhum... - dzwonie spytać OCB (przecież jest to problem nie do rozwiązania po stronie odbiorcy).
Przebrnąłem przez MAX'a,
Pracownik infolinii - "Wysłaliśmy techników aby sprawdzili czy podłączenie kabli u Pana jest właściwe".
Ja - "Jakich kabli skoro to światłowód i nie ma problemu z żadną inną usługą, jest problem tylko z dźwiękiem i tylko na 1 nowo włączonym kanale?"
Infolinia - "Ale musimy sprawdzić kable czy Pan nie ruszał w lokalu/do lokalu albo może ktoś gdzieś coś na łączach"
Ja, ponownie - "Jakie kable skoro to światłowód z którym NIE MA problemu, inne usługi działają, internet pokazuje pełną prędkość (950/309)" i ponownie demonstracja akustyczna różnicy w dźwięku na kanale TVP 4K vs każdy inny kanał.

Z mojego punktu widzenia - problem faktycznie może leżeć po stronie nadawcy lub być może znajdujący się u mnie ICU100 nie radzi sobie z jakimś dekoderem dźwięku zastosowanym na tym kanale.

Zastanawia mnie - po co wysyłać technika skoro obaj pracownicy infolinii słyszeli na czym polega problem, a pozostałe usługi działają bez uwag? Nie prościej i taniej jest zlecić wymianę ICU100?
No chyba, że to usługa VIP 😉 i technik przyniesie mi jakiś inny dekoder np. 4K na Androidzie bezpośrednio do mieszkania? (komu dziękować 😉 ?)

Jak u Was działa ten kanał?
Macie jakieś pomysły nt przyczyny?

(spróbuję załączyć plik dźwiękowy - do ok 3 sec - dźwięk z programu TVP1, potem do ok 14 sec z TVP4K i ponownie TVP1 - ten sam mecz 😉 - niestety nie da się tu wkleić pliku dźwiękowego .m4a  )


1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12785
  • 52608
  • 601

TVP 4K i problemy z dźwiękiem

@Morciak Orange jako retransmiter treści prawdopodobnie musi zgłosić dalej (do dostawcy) ten problem. Nie daj Sobie wmówić, że winna jest usługa czy dekoder. Żadnych asyst płatnych, bo to dotyczy jednego kanału, a nie całej usługi. W razie czego nic nie podpisuj i stój na stanowisku, że asysty nie zamawiałeś.

Poradzę jednak reset dekodera, bo ja dzwoniłem przed chwilą do znajomego i u niego jest ok. Wczoraj podobno były problemy z obrazem i dźwiękiem

Masz  HDMI z dekodera do TV, czy coś jeszcze po drodze?

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

7 ODPOW. 7

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12785
  • 52608
  • 601

TVP 4K i problemy z dźwiękiem

@Morciak Orange jako retransmiter treści prawdopodobnie musi zgłosić dalej (do dostawcy) ten problem. Nie daj Sobie wmówić, że winna jest usługa czy dekoder. Żadnych asyst płatnych, bo to dotyczy jednego kanału, a nie całej usługi. W razie czego nic nie podpisuj i stój na stanowisku, że asysty nie zamawiałeś.

Poradzę jednak reset dekodera, bo ja dzwoniłem przed chwilą do znajomego i u niego jest ok. Wczoraj podobno były problemy z obrazem i dźwiękiem

Masz  HDMI z dekodera do TV, czy coś jeszcze po drodze?


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 426
  • 1446
  • 13

TVP 4K i problemy z dźwiękiem

@agat13tak jest - powtórzyłem to parę razy podczas rozmowy z infolinią dziś upewniając się, że się nagrywa. 😉

Nie mniej jednak jedyną opcją w formularzu jest "anuluj zgłoszenie", a jak to zaznaczę to obawiam się, że  nikt palcem nie kiwnie aby to naprawić.

Mój dekoder resetuje się co chwilę - tzn jest odłączony na noc od sieci całą listwą, ale reset zrobiłem raz jeszcze.
Tak - pomiędzy dekoderem a TV jest wpięty HDMI.



Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12785
  • 52608
  • 601

TVP 4K i problemy z dźwiękiem

@Morciak Nie zamykaj, zobacz co się stanie i relacjonuj 🙂

Jedno co mnie niepokoi w tym to to, że jak przyjdzie jednak monter, to stwierdzi, że teraz jest ok...i wystawi FV za wizytę i nieuzasadnione wezwanie...


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 426
  • 1446
  • 13

TVP 4K i problemy z dźwiękiem

@agat13- ciągle niestety bez zmian.
Ale - dokumentuję stan niedziałania dźwięku klipami video na wszelki wypadek 😉


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 426
  • 1446
  • 13

TVP 4K i problemy z dźwiękiem

@agat13do myślenia dał mi kabel HDMI, o którym pisałeś.

Zestaw podłączony był "od zawsze" kablem Orange'owskim. Gdy po którymś z kolei resecie dalej nie było poprawy - zacząłem podłączać inne kable HDMI (high speed, ethernet etc etc) i dopiero jak wsadziłem kabel HDMI teoretycznie obsługujący standard 2.1 (pomimo, że mój TV go nie obsługuje) i dźwięk się pojawił.

Anulowałem zlecenie (no chyba, że chcemy nakręcić odcinek "usterki" to wsadzę kabel HDMI Orange i otworzę ponownie zgłoszenie  😈 )

Dzięki @agat13  - 🍻


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12785
  • 52608
  • 601

TVP 4K i problemy z dźwiękiem

@Morciak Słusznie postąpiłeś. Grunt, że działa..

Swoją drogą kiedyś słyszałem, że przy przejściu ze starego dekodera 80-ki czy 88-ki trzeba wymienić i kabel HDMI z zestawu IWU/ICU. To miało podobno znaczenie jakim kablem podłączałeś nowy dekoder.

 


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 426
  • 1446
  • 13

TVP 4K i problemy z dźwiękiem

Wczorajszo - dzisiejsze perypetie z dźwiękiem na kanale TVP4K miały swój dalszy ciąg, aczkolwiek, z uwagi na fakt, iż wszystko działo się dynamicznie, dopiero teraz mam czas usiąść i napisać.

1. Jak tu nie lubić Orange?
W związku z opisanymi perypetiami z ICU100 zaproponowano mi na Infolinii wymianę dekodera na Stream4K ALE pracownik Salonu w Arkadii (duży plus za zaangażowanie dla p. Jana) musiał jednak robić szpagaty i salta pomiędzy systemami Orange (bodajże TEL i Omni) oraz siedzieliśmy na 2 telefonach - ponieważ... 
2. W ramach przeprosin za w/w kłopoty _nie z mojej winy_ otrzymałem w ramach przeprosin gratis 1 miesiąc pakietu komfortowego 👍 YAY!
ALE
zlecenie na jego dodanie do mojego pakietu wisiało "do kliknięcia" na moim mailu - do którego dostęp mam tylko w domu na PC (ehh ta paranoja zabezpieczeń ) - więc telefon do przyjaciela (syn) - coś tam kliknął i po parunastu minutach zlecenie zeszło
ALE ...
był brak możliwości odpięcia w systemie ICU... (nie odznaczyły się zlecenia serwisowe pomimo, że miały status anulowane/zakończone i wisiały de facto 2 wymiany sprzętu - serwisowa "z automatu" i "ręczna" z infolinii
WIĘC
kolejne telefony i żonglerka pomiędzy systemami i jest - można odpiąć ICU
ALE...
nie chcą się automatycznie drukować protokoły zdania/wydania sprzętu - więc wypełniamy ręcznie - ja wypisuje przyjęcie, pracownik - zdanie.
Uff.

Godzinę później i prawie cały mecz w plecy (podobno i tak nie było co oglądać) - mam podłączony Stream4K, który dodatkowo... obniżył mi abonament o 1.01 zł 😉

Wszystko bangla!

Więc - jak tu narzekać na Orange?