- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Słaba jakość obrazu. Pikselizowanie i rozmazywanie na większości kanałów. Da się coś z tym zrobić?
U mnie nic nie pikselizuje, dynamiczne sceny są zupełnie normalnej jakości, tak jak powinno być. Kanały TVN czy sportowe są OK. Akurat Elevenów, na które jest najwięcej narzekań, nie mam, ale przecież jest mnóstwo sportu, z dynamicznymi scenami, na innych kanałach i nie mam żadnych rozmyć czy zacięć.
Oczywiście nie jest idealnie, np. porównując ten sam film ze streamingu przez Chromecast z materiałem z TVN przez IP TV, ze streamingu jest znacznie lepiej, widać efekt HDR (kontrasty i barwy) czy jeszcze niższej kompresji, ale to nie są te problemy o których mowa w tym wątku.
Coś macie nie tak z jakością usługi IP TV, ale nie wiadomo dlaczego akurat was trafiło.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Słaba jakość obrazu. Pikselizowanie i rozmazywanie na większości kanałów. Da się coś z tym zrobić?
@j131napisał(-a)Oczywiście nie jest idealnie, np. porównując ten sam film ze streamingu przez Chromecast z materiałem z TVN przez IP TV, ze streamingu jest znacznie lepiej, widać efekt HDR (kontrasty i barwy) czy jeszcze niższej kompresji, ale to nie są te problemy o których mowa w tym wątku.
Coś macie nie tak z jakością usługi IP TV, ale nie wiadomo dlaczego akurat was trafiło.
Ciekawe jest to, że właśnie filmy i seriale, w moim przypadku są w bardzo dobrej jakości i nie występuje tu efekt niskiego bitrate. To samo się tyczy programów odtwarzanych z multinagrywarki z chmury, Są w idealnej jakości, czego nie można powiedzieć o tych samych programach nadawanych na żywo.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Słaba jakość obrazu. Pikselizowanie i rozmazywanie na większości kanałów. Da się coś z tym zrobić?
@w4ld moze właśnie to jest dobry trop?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Słaba jakość obrazu. Pikselizowanie i rozmazywanie na większości kanałów. Da się coś z tym zrobić?
Panowie, a czy posiadacie dostęp do innych usług stramingowych, gdy wspomniane programy też są "live"?
Może warto sobie porównać. Jakoś trudno mi uwierzyć, że akurat na Orange tak by to drastycznie odbiegało jakością.
Ostatnio widziałem powtórkę meczu na Eleven 4 i moim zdaniem obraz był dobry. A w tym samym czasie na Eleven 2 była kiepścizna. To chyba zależy jaką sobie nadawca wybierze jakość.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Słaba jakość obrazu. Pikselizowanie i rozmazywanie na większości kanałów. Da się coś z tym zrobić?
@w4ldnapisał(-a)
@j131napisał(-a)Oczywiście nie jest idealnie, np. porównując ten sam film ze streamingu przez Chromecast z materiałem z TVN przez IP TV, ze streamingu jest znacznie lepiej, widać efekt HDR (kontrasty i barwy) czy jeszcze niższej kompresji, ale to nie są te problemy o których mowa w tym wątku.
Coś macie nie tak z jakością usługi IP TV, ale nie wiadomo dlaczego akurat was trafiło.
Ciekawe jest to, że właśnie filmy i seriale, w moim przypadku są w bardzo dobrej jakości i nie występuje tu efekt niskiego bitrate. To samo się tyczy programów odtwarzanych z multinagrywarki z chmury, Są w idealnej jakości, czego nie można powiedzieć o tych samych programach nadawanych na żywo.
Podejrzewam że w materiałach z odtworzenia dekoder może zapewniać "większy bufor "niż przy kanałach live i to by tłumaczyło chwilowe spadki jakości występujące tylko w kanałach live pytanie dlaczego problem jest tylko u ciebie a u innych abonentów orange iptv nie.
Sprawdziłbym te plazmę jeśli problem nie będzie tam występował to znaczy że przyczyna leży po stronie TV lub kabli HDMI
Jeśli problem będzie nadal występował i kolejne wymiany dekoderów nie pomagają to albo jest coś nie tak po stronie głównego kabla od internetu (zakładam że to kabel światłowodowy) albo naprawdę coś w konfiguracji Funbox'a jest tak naklikane że trzeba postawić cały modem i sieć od zera (nie każdy ma tyle czasu i umiejętności żeby to zrobić)
Trudno mi znaleźć inne przyczyny problemu tym bardziej że mówimy jednak o iptv a nie o sat.
Jeśli natomiast o mnie chodzi to rozważam przejście z sat na iptv w grudniu tego roku ale ceny w orange są tak z kosmosu że nie wiem czy nie skończy się po prostu niezależną subskrypcja c+ online lub nawet pozostawieniem umowy sat ze zwrotem jednego z dekoderów. z multiroomu i pozostawieniu w jednym pokoju tylko c+ online w drugim dekodera satelitarnego.
iptv od orenge robi się akceptowalne cenowo tylko w konfiguracji 6x0 światłowód+6x0 iptv ale przy takim przedłużeniu dochodzi mi opłata 5zł za usługę na infrastrukturze innego operatora (której obecnie na czasie nieokreślonym nie mam) i klauzula inflacyjna która obecnie na czasie nieokreślonym również mnie nie dotyczy.
Będę wdzięczny za jakieś porównanie jakości kanałów bezpośrednio z aplikacji c+online na android tv do jakości kanałów orange iptv może być nawet w wiadomości prywatnej( choć myślę że takie porównanie przydałoby się nie tylko mi).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Słaba jakość obrazu. Pikselizowanie i rozmazywanie na większości kanałów. Da się coś z tym zrobić?
@_Artek_ Można byłoby się zgodzić co do dekodera gdyby problem występował na wszystkich kanałach a tak nie jest. W takim przypadku telewizor i HDMI też odpadają. Światłowód również, prawda? Zapytam Ciebie jeszcze raz - gdzie w konfiguracji FB można naklikać aby osiągnąć obserwowane efekty? Albo gdzie zmienić ustawienia usługi TV? „Pokaż go to palcem, bo chciałbym uwierzyć, że śnię.”
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Słaba jakość obrazu. Pikselizowanie i rozmazywanie na większości kanałów. Da się coś z tym zrobić?
Można zrobić diagnostykę usługi TV może ona wyrzuci jakiś błąd który potem będzie można wpisać w google 🙂
Jeśli kolega ma dekodery po wifi to nawet kiepska optymalizacja pasma może dawać takie efekty,
Natomiast o postawieniu sieci od nowa mówiłem wyłącznie w kontekście utraty pakietów która również daje podobny efekt.
Nie wierze że problemy występują tylko na kilku kanałach, może po prostu występują na tyle rzadko że na innych kanałach autor wątku nie miał "przyjemności" ich zauważyć.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Słaba jakość obrazu. Pikselizowanie i rozmazywanie na większości kanałów. Da się coś z tym zrobić?
U mnie występują od czasu do czasu lekko słyszalne takie jakby trzaski i syczenie przy zmianach kanałów informacyjnych które trwają kilka sekund a potem dzwięk już jest dobry , to występuje na obydwu dekoderach IWU200 i niema to znaczenia czy jest podłączony przez wifi czy po kablu , przywrócenie dekoderów do ustawień fabrycznych eliminuje ten problem na jakiś czas , dałem sobie siana z tym bo pewnie wszystkie IWU 200 mają tak samo , zmieniałem kabel hdmi na inny niż w zestawie i nic to nie daje , zauważyłem także że jakośc ostrość obrazu np w tvn24 jest różna zależnie od pory dnia , widać to gdy sie dobrze spojrzy na logo stacji i na małe litery na paskach , o zmianie na dekoder na androidzie nawet nie myśle bo tam opóźnienia kanałów na żywo sięgają 30 sekund dlatego mimo wszystko uważam że Iwu 200 to dość dobry dekoder
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Słaba jakość obrazu. Pikselizowanie i rozmazywanie na większości kanałów. Da się coś z tym zrobić?
Trzaski, syczenie..hmm ja tego nie doświadczam. 😀
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Po ciężkich bojach udało mi się w końcu rozwiązać problem. Udałem się kolejny raz do salonu i powiedziałem, że chcę dekoder Stream, bo na Samsungu dalej problem występuję. Oni napisali gdzieś wyżej i niestety kolejny raz mi go odmówili, więc zgłosiłem problem na infolinii, skontaktował się ze mną technik - opisałem mu cały temat i powiedziałem, że zrobiłem już chyba wszystko i ostatnią nadzieją jest dekoder 4k Stream, on powiedział, że nigdy z takim problemem się nie spotkał, ale jeśli ten dekoder miałby pomóc to zaleci jego wymianę i taką też notatkę sporządził. Powiedziałem też, że w salonie nie chcą mi go dać, a on na to że mam dostęp do wszystkich dekoderów, zwłaszcza jeśli występuje jakiś problem, mam spakować dekoder i udać się do salonu. Ja zadowolony udaję się następnego dnia do salonu, a oni dalej swoje, że on się im nie podstawia i że mi go nie dadzą. Wkurzony i załamany na maxa, zadzwoniłem na infolinię chcąc złożyć reklamację i tam trafiłem w końcu na normalną osobę i Pani powiedziała mi, że nie ma najmniejszego problemu, zwłaszcza że technik tak zalecił. Następnego dnia dekoder był u mnie i znowu wyszło mistrzostwo Orange, bo przysłali mi uszkodzony dekoder który sam się wyłączał i przechodził w tryb recovery, więc znowu infolinia i znowu do Salonu, ale na szczęście w systemie już widniałem jako posiadacz Stream, więc musieli mi go wymienić. No i ten już na szczęście okazał się sprawny. Jeśli chodzi o pikselizację no to może nie jest idealnie, ale jest dobrze, da się normalnie oglądać. Jest to chyba najlepszy dekoder od Orange, na pewno ma najlepszą antenę do wi-fi, bo łapie sieci z połowy bloku, gdzie poprzednie nie miały full zasięgu tuż za ścianą. Działa też chyba najszybciej, no i wydaję się mieć najlepszą jakość obrazu. Co do porównania satelita a iptv to wg mnie jest spora różnica, jeżeli ktoś pisze że takowej nie widzi, to najwyraźniej nie ma za dobrego TV, z bliska w tv kablowej było widać szczegóły twarzy itp. tutaj niestety nie jest tak dobrze, ale da się już oglądać i to najważniejsze. Dziwna sprawa, że dekoder multi który działa na takiej samej zasadzie jak Stream dalej pikselizował, więc jeżeli ktoś ma taki sam problem, musi walczyć o Streama. Pozdrawiam wszystkim i dzięki za próbę pomocy rozwiązania problemu.