Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Dekodery


Poziom 18, Komentator
  • 115
  • 283
  • 0

Dekodery

Zmiana kabla  HDMI  nic nie dała raz jest głos normalnie a raz trzeba wyłączyć dekoder i włączyć by załapał głos. Oczywiście dekoder połączony na sztywno z routerem. 

 

Macie też tak lub ktoś zna rozwiązanie? 


Poziom 29, Specjalista
  • 2502
  • 7159
  • 67

Dekodery

@LARGOnie mam multiroom więc mogę tylko na ślepo podpowiadać.

Przede wszystkim oba dekodery powinny być podłączone kabelkami do modemu. Tak chyba masz, ale nie napisałeś. Gdyby pomiędzy nimi a modemem był np. jeszcze jakis swich to on byłby głównym podejrzanym.

Druga kwestia to ustawienia samych dekoderów - audio może być albo przeznaczone dla TV albo dla kina domowego, spróbuj obu opcji.

Wreszcie coś sobie niejasno przypominam że nawet zmiana ustawień dotyczących obrazu (w dekoderze lub w TV) może mieć wpływ na dźwięk w tych dekoderach. Za wiele tego nie ma (oprócz ustawień dostępnych z głównego menu jest jeszcze D-C-D), więc powinieneś ogarnąć eksperymentalnie czy coś to da czy nie. Tu coś podobnego jest opisane choć dla innego dekodera:

https://nasz.orange.pl/t5/Telewizja/Brak-dzwi%C4%99ku-konflikt-telewizor-dekoder-WHD80/td-p/137338

Gdyby udało Ci się coś ustalić to nieomieszkaj się podzielić 🙂.


Poziom 37, Guru **
  • 7747
  • 24116
  • 331

Dekodery

@LARGOKiedyś ten temat już był wałkowany. Z tego co pamiętam, to problem był w jakichś zabezpieczeniach wedle modelu TV i dekodera. Brak kompatybilności sprzętu. Sprawdź jak to działa przy włączaniu usługi. Jesli włączasz dekoder pierwszy, a później TV, to brak głosu. Jak wyłączysz dekoder, a TV już jest aktywny (restart dekodera) i włączysz ponownie, to głos się pokazuje. Wniosek: kolejność włączania w Twoim przypadku jest istotna i kluczowa. Warto zmienić port HDMI w TV (raczej nie pomoże, ale na testy) i zamienić dekodery (również na testy) jeśli są różne (np UHD88 i IWU200). Wydaje mi sie jednak, że najistotniejszą jest kolejność aktywacji urządzeń

Daj znać jak wypadły testy


Poziom 29, Specjalista
  • 2502
  • 7159
  • 67

Dekodery

@LARGOi jak tam walka z dźwiękiem, udało się coś ustalić?


Poziom 18, Komentator
  • 115
  • 283
  • 0

Dekodery

Jedyne rozwiązanie to włączyć dekoder a następnie tv jest to jakieś rozwiązanie lecz nie zawsze ale i tak czasem jest problem ale rzadziej...

Zmiana kabla nic nie dała, ustawienia dekodera ubogie w tv też nic nie pomagało.


Poziom 37, Guru **
  • 7747
  • 24116
  • 331

Dekodery

@LARGO  powiem więcej:to jedyne rozwiązanie. Nie zawsze może skuteczne, ale nic więcej nie zrobisz. Rozmawiałem na ten temat że specjalista z AMA. Problem występuje rzadko i tyczy się jakiegoś stopnia niekompatybilności dekodera i TV. Jak wiadomo dekoderów mamy 4, a odbiorników setki typów. Zawsze się znajdzie bubel. Spotkałem się z tego typu niezgodnościami  wiele razy... Trzeba włączać po kolei jak napisałem i tyle.. 


Poziom 40, Guru *****
  • 31325
  • 28888
  • 1330

Dekodery

To są bugi związane z HDMI-CEC. Najlepiej to wyłączyć i używania sterowania niezależnego.