- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@Piotrekk85 zapoczątkował to i ja się dorzucam i zachęcamy innych!
Jeśli w naszym smartfonie nie działa internet, a korzystamy z sieci komórkowej (nie jesteśmy podłączeni do Wi-Fi) przyczyną mogą być nieprawidłowe ustawienia sieciowe.
W iPhonie lub iPadzie z kartą SIM Orange najłatwiej będzie przywrócić domyślne ustawienia sieciowe:
1. Wchodzimy w Ustawienia i wybieramy Ogólne
2. Następnie przewijamy na sam dół i wybieramy Wyzeruj
3. Wskazujemy Ustawienia sieciowe
4. Podajemy kod odblokowania telefonu
5. Wybieramy Ustawienia sieciowe, aby przywrócić je do domyślnych.
Uwaga: spowoduje to wyłączenie i włączenie telefonu oraz skasowanie ręcznie wprowadzonych ustawień sieci, w tym haseł do sieci Wi-Fi. Wszystkie inne ustawienia (poza sieciowymi) pozostaną niezmienione.
To wszystko. Po ponownym uruchomieniu spróbujmy skorzystać z internetu. Jeśli dalej nie ma takiej możliwości - sprawdźmy ustawienia dodatkowe opisane poniżej.
1. Wchodzimy w Ustawienia i wybieramy Sieć komórkowa
2. Upewniamy się, że opcja Dane sieci kom. jest włączona. Jej wyłączenie powoduje odcięcie możliwości korzystania z mobilnego internetu.
3. Następnie wchodzimy w Opcje danych kom.
4. W Głosowe i danych wybieramy 4G lub jeśli nie mamy tej opcji dostepnej - 3G. Opcja 2G to stara i niezbyt szybka technologia i nie korzystajmy z niej jeśli nie musimy.
5. Wracamy jeden ekran wstecz i wybieramy Sieć komórkowa danych
6. Wypełniamy pola jak na obrazku, czyli:
APN: internet
Użytkownik: ppp
Hasło: ppp
Wskazówka: Takie same dane podajemy w sekcji "Hotspot osobisty", dzięki czemu będziemy mogli korzystać z internetu na innych urządzeniach jeśli zechcemy udostępnić internet z naszego iPhone'a.
To wszystko!
Wskazówka: Jeśli internet dalej nie działa to wysuwając dolne menu upewnijmy się, że nie mamy włączonego Trybu samolotowego, który blokuje m.in. połączenia z internetem.
Wskazówka: Możemy włączyć lub wyłączyć dostęp do internetu mobilnego dla każdej aplikacji osobno. Robimy to wchodząc w Ustawienia - Sieć komórkowa, w sekcji "Używaj sieci komórkowej dla:".
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@Artur Klikając resetuj ustawienia sieciowe wylogowuje nas z sieci ( w trakcie rozmowy nas rozłącza itp 😜 ) wtedy tel się wyłącza i włącza ponownie. W tym czasie usuwane są dotychczasowe ustawienia dla sieci i pobierane nowe domyśle dla operatora z którego korzystamy ( jeżeli mówimy o Orange to dla Orange, jeżeli Play to dla Play itp... ) fabryczne ustawienia nie mają z tym nic wspólnego bo po to jest odrębna opcja zrobiona aby resetować tylko sieć a nie cały telefon ze wszystkich danych. więc tel zostaje taki sam ale z nowymi ustawieniami.
Nie spotkałem się z przypadkiem gdy to nie rozwiązało problemu 😉 więc domyślam się, że nie ma znaczenia gdzie telefon był kupowany 😜
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dot. [iPhone] Ręczna konfiguracja internetu w Orange
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dot. [iPhone] Ręczna konfiguracja internetu w Orange
Teoretycznie post ok ale w praktyce wiem, że w Iphone najszybciej jest w przypadku nie działającego internetu bądź MMS jest zresetować ustawienia sieciowe.
wchodząc w Ustawienia-->Ogólne-->wyzeruj-->wyzeruj ustawienia sieciowe.
pracując na dziale technicznym wiem że to działa 😉
@Artur Warto to dodać do instrukcji ponieważ nie do końca bym to robił własnie tak jak to jest opisane wyżej 😉
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dot. [iPhone] Ręczna konfiguracja internetu w Orange
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@Artur Klikając resetuj ustawienia sieciowe wylogowuje nas z sieci ( w trakcie rozmowy nas rozłącza itp 😜 ) wtedy tel się wyłącza i włącza ponownie. W tym czasie usuwane są dotychczasowe ustawienia dla sieci i pobierane nowe domyśle dla operatora z którego korzystamy ( jeżeli mówimy o Orange to dla Orange, jeżeli Play to dla Play itp... ) fabryczne ustawienia nie mają z tym nic wspólnego bo po to jest odrębna opcja zrobiona aby resetować tylko sieć a nie cały telefon ze wszystkich danych. więc tel zostaje taki sam ale z nowymi ustawieniami.
Nie spotkałem się z przypadkiem gdy to nie rozwiązało problemu 😉 więc domyślam się, że nie ma znaczenia gdzie telefon był kupowany 😜
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dot. [iPhone] Ręczna konfiguracja internetu w Orange
No i wszystko jasne. Dzięki, @Pieter7890! Opis zaktaulizowany 🙂