Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Poziom 6, Poszukiwacz
  • 3
  • 0
  • 0

Naprawa iPhone 6s

Witam

Nigdy nie doświadczyłam tak nieprofesjonalnej obsługi, jak w firmie Orange. Mój iPhone 6s zepsuł się zaledwie parę dni po minięciu gwarancji producenta, lecz według prawa unijnego na sprzęt elektroniczny przysługują dwa lata gwarancji. iPhone ma tej gwarancji rok, więc Orange wprowadzając ten sprzęt na rynek w Polsce jest zobowiązane do przedłużenia gwarancji na własny koszt. Telefon został przyjęty na gwarancje, wysłany do serwisu i odesłany z odpowiedzią, że w dniu wydania telefonu ta usterka nie istniała. To chyba logiczne, że gdyby telefon nie działał to bym go nie wzięła. Od Orange dostałam odmowę gwarancji i wymiany, ponieważ nie otrzymali wiadomości z serwisu czy zepsuł się on z mojej winy. To jednak nie moja sprawa, że Orange nie umie dogadać się i otrzymać jednoznacznej informacji od serwisu, z którym współpracuje. To w interesie firmy jest by zadbać o klienta. Mój tata zadzwonił więc na infolinię i tam dostał pismo z przeprosinami i informację, że telefon podlega wymianie lub naprawie. Udaliśmy się ponownie do salonu, gdzie Pan nam ponownie odmówił gwarancji, mimo iż Pani z infolinii informowała go, że działa wbrew prawu. Nie rozumiem tego jak Centrala Orange nie ma wpływu na poszczególne salony. To w takim razie każdy menadżer ma swoje prawa, które wyznaje i nie podlega on pod firmę ?? Jest to bardzo żenujące i nieprofesjonalne. W tej sytuacji wystosowaliśmy pismo do firmy Orange, by rozwiązali jakoś tą sytuację. Zadzwonił do nas Pan z centrali, który poinformował mojego tatę, że nie uznają mi tej gwarancji, ponieważ nie otrzymali wiadomości z serwisu. Ale tak na prawdę co nas to obchodzi?? To sprawa Orange, że nie umie dogadać się z własnym serwisem. Gwarancja nam się powinna należeć i jest to w interesie firmy, by ją przyznać. Serwisu to nie interesuje, ponieważ ich gwarancja minęła. Tą sprawą powinna zająć się firma i nie powinna zasłaniać się ani serwisem, ani gwarancją producenta. Jest to sytuacja beznadziejna, ponieważ jedyny sposób rozprawienia się z nią to złożenie sprawy do sądu. Teraz muszę płacić za telefon, który nie działa jeszcze ponad rok.

Jestem szczerze oburzona postawą tej firmy, która obiecuje jedno, robi drugie, a tłumaczy się trzecim. To klient powinien być najważniejszy i w interesie firmy powinno być dbanie o jego przywileje. Nieprofesjonalizm i brak wyszkolenia pracowników jest widoczny wszędzie. Zarówno w salonach, jak i na infolinii. Menadżerowie salonów mają własną politykę i prawa, nie podlegają oni centrali i ogólnie robią co chcą. Na infolinii Pani nie potrafiła nam powiedzieć co możemy z tym zrobić, ani jak mamy składać reklamację.

Ogólnie nie polecam nikomu korzystania z usług Orange i przy najbliższej okazji przeniosę swój nr do innej sieci, mimo tego że od lat współpracowaliśmy z tatą z Orange.

 

Pozdrawiam

Oliwia

Zobacz więcej tematów oznaczonych etykietą:

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 22, Pasjonat
  • 264
  • 225
  • 11

Naprawa iPhone 6s

Po pierwsze - nie odpuść. Firma prawdopodobnie właśnie na to liczy - że klient odpuści, bo mu się nie będzie chciało chodzić po sądach. Zwłaszcza, że iPhone to nie kilo ziemniaków - sam telefon sporo kosztuje, a jego naprawy też są drogie.

 

Po drugie - może na początek zamiast do sądu idź do rzecznika praw konsumentów?

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 6, Poszukiwacz
  • 3
  • 0
  • 0

Naprawa iPhone 6s

Niestety Pani Rzecznik także uznała tą sprawę za beznadziejną. Orange nie respektuje prawa i jedyne jego wyegzekwowanie to podanie sprawy do sądu. Mimo to na pewno nie odpuścimy łatwo tej sprawy.

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 40, Guru *****
  • 25106
  • 13448
  • 1136

Naprawa iPhone 6s

W pierwszym wpisie są nieprawdziwe informacje, jeśli się mylę - proszę o linki do aktów prawnych.

Nie ma żadnego przepisu, aby gwarancja była dwuletnia. Są tu pomylone zasady dotyczące gwarancji i rękojmi. Przepisy unijne mówią o "odpowiedzialności sprzedawcy za towar niezgodny z umową" dwuletniej - podejrzewam, że na podstawie tego uprawnienia było realizowane zlecenie. To tzw. rękojmia - w polskim prawie regulacje są w kodeksie cywilnym. Jeśli zakup był realizowany przez konsumenta (nie na firmę), przez pierwszy rok od zakupu istnieje tzw. domniemanie istnienia wady, w drugim roku od zakupu już nie, wtedy to na kupującym istnieje obowiązek wykazania istnienia wady w momencie sprzedaży. Info chociażby tu https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/ (sekcja - okres rękojmi).

To co mogę zaproponować - opisz dokładniej o jaką wadę/usterkę chodzi. Określenie "zepsuł" jest dosyć ogólnie. Ważne w tej kwestii wykazanie, że ta usterka istniała w momencie zakupu. Można poszukać na forach "applowych" rad na ten temat. Ew. w oddaniu na rękojmie podkreślać słabe wykonanie np. podzespołów w momencie zakupu, ew. własne opłacenie rzeczoznawcy, który by to stwierdził.
.
Poziom 6, Poszukiwacz
  • 3
  • 0
  • 0

Naprawa iPhone 6s

Telefon się wyłączył i nie chce się włączyć. Nie reaguje na nic. Jak to stwierdził Pan z sklepu ze sprzętem elektronicznym, jest ,,martwy".

Tu ma Pan racje chodzi mi o rękojmie, która przysługuje mi przez dwa lata. Mimo to Orange zasłania się ekspertyzą serwisu regenersis i  dostałam informacje od Pani w salonie, że dla Orange są wiarygodne tylko ich ekspertyzy, ponieważ z nimi mają podpisaną umowę, więc nie wchodzi w grę ekspertyza na włąsną rękę w innym serwisie.

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 40, Guru *****
  • 25106
  • 13448
  • 1136

Naprawa iPhone 6s

Szkoda, że Rzecznik Konsumentów Ci nie pomógł. Chyba że uznał, że małe są szanse na istnienie wady w chwili zakupu.
.
0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 5, Obserwator
  • 1
  • 0
  • 0

Naprawa iPhone 6s

idoit z warszawy jest bardzo dobry, daja gwarancje po naprawie http://idoit.pl/

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 5, Obserwator
  • 1
  • 0
  • 0

Naprawa iPhone 6s

Witam

Wlasnie jestem w podobnej sytuacji jak Ty.Tylko moj Iphon 6s ma problem z glosniczkiem -slabo slysze odbiorce.Zrobilam wszystkie testy appel z netu,serwis ich mnie informowal jak sciagnac nowe oprogramowanie,przywrocilam tel do ustawien fabrycznych .I nic.Na zestawie glosno mowiacym jest dobrze jak i na sluchawkach.Odalam tel do orange w ramach renkojmi.Otrzymalam dzis od salonu Orange ktory miesci sie w Szczecinie (do ktorego musialam specjanie jechac by oddc tel z tytulu rekojmii)bo w Świnoujściu niestety skad jestem sa tylko Partnerzy a przez nich nie ma mozliwosci rekojmii.Gwarancja na Ihpony jest roczna i tez jest juz po terminie.Z salonu jak i serwisu otrzymalam identyczny odpis iz w momencie zdania nie istniala zadna usterka.Dzwonilam do Salonu,na infolinie Orange do serwisu i od nikogo nie moge uzyskac zadnych informacji .Serwis robi spychologie na salon w ktorym mialam przyjemnosc rozmowy z osoba niekometentna .Osoba oddwonila do mnie po sprawdzeniu sprawy informujac mnie, iz tel mam odebrac od nich .Pytam sie czy ja sobie zarty stroje wiozac tel 120 km pocigiem,biorac wolne narazajac sie na dodatkowe koszty po to by sie przejechac i oddac sprawny tel.To jest jakas masakra.Infolinja mnie przeprasza za sytuacje ale nie odpowiada za salon.Dodam ,iz nawet nie chcieli mi oddac tel poprzez kuriera w ich placowkach, bo musze sama osobiscie wybrac sie na bezsensowna wycieczke .Na infolinji Apple sa oburzeni ta  sytuacja ale nie maja na to wplywu.Rowniez place raty do lutego 2019 po 90zl.a mam niesprawny tel.Jestem od nastu lat ich klientem gdzie mialam 3 nr tel.i jest to ostatni rok wspolpracy z Orange.Nigdy wiecej.Nawet nie mam do kogo sie odwolac.Federacja konsumentow poleca sprawe sadowa a ja na to nie mam sily.Nadmieniam,iz pracownicy Orange w Salonie podchodza krytycznie do iphonow wyrazajac swoja opinie odrazu przyrozmowie co moim zdaniem jest nie w porzadku.

0 Lubię to
Odpowiedz