- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Karta gwarancyjna
@Piotrekk85 to jest już inna kwestia. Pytanie brzmiało czy karta zostanie podbita. Odpowiedź brzmi - tak. W przypadku zamówienia telefonu przez stronę, do (ewentualnego, cały czas to podkreślam) podbicia karty uprawniony jest salon firmowy. To, że salony mogą przyjąć niepodbitą kartę kartę gwarancyjną to już jest inna kwestia. Od strony proceduralnej mianowicie wygląda to tak, że salon firmowy jest uprawniony do podbicia karty gwarancyjnej.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Karta gwarancyjna
Ja oddawałem swoje telefony już parę razy do serwisu, karta gwarancyjna nie jest potrzebna, najważniejszy jest dowód zakupu. To na jego podstawie udzialana jest gwarancja. Tyle w temacie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Karta gwarancyjna
Nie. Salon (jeśli nie jest sprzedawcą, nawet firmowy) nie jest uprawniony do podpicia nie "swojej" karty gwarancyjnej.
Jest na niej informacja o ważności z dowodem zakupu.
Twoje rady mogą skończyć odmową gwarancji z uwagi na nieautoryzowane wpisy w karcie.
Tu karta nie została podbita i nie powinna być podbijana.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Karta gwarancyjna
@ziolo1945 Gdy sprzedawca domaga się gwarancji
W praktyce wielu sprzedawców domaga się jednak od nas przedstawienia gwarancji. Takie zachowanie jest jednak niezgodne z prawem. Można powołać się przy tym na brzmienie art. 13 ust. 4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej na podstawie którego „gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową”.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Karta gwarancyjna
@Anonim zgadza się, ale Ty mówisz o reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową, to jest co innego.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Karta gwarancyjna
@ziolo1945 Ja wiele rzeczy oddawałem do różnych serwisów (Asus, Samsung, HP) i nikt nie prosił, mnie o dokument (karta gwarancyjna) tylko musiałem, pokazać dowód zakupu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Karta gwarancyjna
@Anonim rozumiem. Jednakże tak jak podałeś na samym początku w linku, do oddania telefonu do naprawy z tytułu gwarancji, proceduralnie karta gwarancyjna jest wymagana. Sprawdzę jeszcze dokładnie tą kwestię.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Karta gwarancyjna
Panowie @Anonim, @Piotrekk85 po co sprzeczacie się z @ziolo1945 i didaskalia jak gwarancja, jej podpieczetowanie itp. zamiast skoncentrować się na istocie problemu jakim jest niesprawność telefonu. Podstawowym pytaniem jest tak na prawdę co nam gwarantuje producent - tego tu nie wyjaśnimy na 100%, ale myślę że nie więcej niż naprawa urządzenia. Natomiast inne uprawnienie "rękojmia" jest, moim skromnym zdaniem, wygodniejsze, korzystniejsze dla klienta. Wbrem pozorom, że naprawa egzekwowana w tym trybie może trwać dłużej itp., Korzystność uprawnień z rękojmi wynika z przypisanych do tego świadczenia uprawnień:
po pierwsze - nie musisz szukać serwisu - zgłaszasz się do sprzedawcy;
po drugie - masz wachlarz możliwych roszczeń - możesz żądać od sprzedawcy – w ramach rękojmi – wymiany, naprawy, odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny. Zakładając nawet, że tak na prawdę - chcąc mieć sprawny telefon - zostają dwa pierwsze - to na sprzedawcy ciąży obowiązek naprawy lub dostarczenia nowego urządzenia. Oczywiście jeżeli wada jest na tyle drobna że naprawa jest ze względów ekonomicznych lepszym wyborem - klient zostanie tak czy siak zaspokojony - będzie miał sprawne urządzenie. Reasumując nie rozumiem dlaczego nie doradzacie w kwestii wyboru skorzystać z "gwarancji" (której zakresu nie znamy) i oddawać telefon do serwisu, czy raczej z rękojmi - egzekwowanej od sprzedawcy?
@iansha - osobiście daję priorytet uprawnieniu wynikającej z rękojmi - trzeba tylko wyraźnie to zaznaczyć podczas zgłaszania wady, że to nie ma by naprawa wynikająca z gwarancji, tylko że zgłaszasz żądanie wymiany lub naprawy z tytułu rękojmi.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Karta gwarancyjna
pablo_ck napisał(-a):Ja oddawałem swoje telefony już parę razy do serwisu, karta gwarancyjna nie jest potrzebna, najważniejszy jest dowód zakupu. To na jego podstawie udzialana jest gwarancja. Tyle w temacie.
Chyba nie do końca masz rację @Anonim - gwarancja wskazuje obowiązki gwaranta i uprawnienia konsumenta - gwarantem jest producent - może on w takim dokumencie obiecać więcej niż wynika z typowego zakresu uprawnień - ale bez ważnego dokumentu - potwierdzonego określonymi przez producenta danymi, można mieć kłopot ze skorzystaniem z takich uprawnień. Zazwyczaj na tzw. gwarancji stawiana jest pieczęć sklepu i wpisana data, określany dokładne model urządzenia, numer seryjny lub inny numer pozwalający na jednoznaczną identyfikację urządzeni. Dowód zakupu oczywiście jest ważny, bo wynika z niego data zakupu, w fakturach od Orange są numery Imei telefonów itp. taki zestaw danych jest wystarczający dla ustalenia czy klientowi przysługują jeszcze uprawnienia bezpłatnej naprawy tego konkretnego telefonu, w zakresie objętym gwarancją itd.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś